Kiva Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Witam Serdecznie,Chciałbym poprosić o pomoc bo pomysły się kończą a problem pozostaje...Otóż podczas jazdy stałym tempem słychać głośne, mianowicie stuki/ trzeszczenie chyba z okolic suportu, które przenosi się na ramęSłychać to tylko podczas jazdy ze stałą kadencja przy wyczuwalnym obciążeniuCo ciekawe jak mocno dołożę zapada cisza...;/cały kompletny napęd był wymieniany ok pół roku wstecz, czytając forum zacząłem od podstaw - demontaż i czyszczenie suportu, następnie pedały, siodło i sztyca...napęd 3x10, korba to deorka na hollowtech, osprzęt przód - deore , tył deore xt (nie shadow), kaseta tez nowa, piasta tył również.......Słychać to tylko przy jeździe ze stałą kadencja przy dobrze wyczuwalnym nacisku na pedały, przy "przerzucaniu obciążenia" ze strony na stronę... niesie się na okolice suportu kierownicy, na postoju można do woli obciążyć korbę/ pedał i cisza, Dzięki za pomysły bo już cholera mnie bierze a mykam codziennie do pracy i wieczorkami również , a już się jeździć odechciewa,szprychy również niedawno sprawdzane i dociągane w serwisie, PS : już się zastanawiam czy rama nie pękła, ale oglądana była nic nie widać :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Sprawdź wszytko w rowerze, mogą trzeszczeć stery lub cokolwiek innego (nawet hak przerzutki) wszystko co można- nasmaruj a jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Dokładnie stukać może wszystko, teraz te nowoczesne cieniowane ramy tak pięknie przenoszą dźwięki, że dochodzić do istoty problemu można tygodniami U mnie po tygodniach męki okazało się, że stuka hak przerzutki, po dokręceniu cisza i tylko szum opon. Dzisiaj zrobiłem 70km po puszczy Zielonka i przez całą drogę zgrzyty i stukanie, normalnie odebrało mi to chęci do jazdy bo znowu trzeba szukać problemu. Ale wyjątkowo szybko zdiagnozowałem problem, mam platformy dartmoor pro i zauważyłem, że jedna uszczelka od strony korby jest suchutka a druga cała upaćkana smarem, kilka dni wcześniej jechałem kilka km w mega ulewie i musiało wymyć smar z jednej platformy. Zrobiłem serwis obu pedałów, czyszczenie, smarowanie i znowu cisza Do tego trzeba naprawdę dużo cierpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 U mnie po tygodniach męki okazało się, że stuka hak przerzutki, po dokręceniu cisza i tylko szum opon. Ja miałem identyczne objawy co autor tematu i okazało się że hak przerzutki był dokręcony ale zabrakło smaru pod nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jock3r Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Dokładnie tak jak koledzy wyżej, sam miałem podobny problem i nawet suport niepotrzebnie wymieniłem.. okazało się, że to hak był winowajcą, odkręciłem go, wyczyściłem i po przykręceniu od roku cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ja miałem identyczne objawy co autor tematu i okazało się że hak przerzutki był dokręcony ale zabrakło smaru pod nim. U mnie to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 witajcie , dzięki serdeczne wszystkim za odpowiedzi, hak rzeczywiście był poluzowany, hak zdjęty, wyczyszczony, nasmarowany i zalozony z powrotem - dokręcony ma maxa , próba i lipa :/ nawet jakby nieco bardziej - głośniej :/przy okazji czyszczenie i regulacja standardowa napędu, zmiana łańcucha, wszystko bez efektu, mam ochotę to zezłomować :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Słychać to tylko przy jeździe ze stałą kadencja przy dobrze wyczuwalnym nacisku na pedały, To może spróbuj przesmarować gwinty pedałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Tak się jeszcze zastanawiam, Jes li zdaje się być gorzej po ruszenia haka...czy nie wskazuje to na ramę - dokręcony hak - większe obciążenie na ramę..., Teraz wyraźnie słychać również jak się depnie ;/ A rama Alu unibike ma już ok 7-8 lat, Pedały były niedawno robione, jutro zrobię jeszcze raz dla świętego spokoju ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 es li zdaje się być gorzej po ruszenia haka...czy nie wskazuje to na ramę - dokręcony hak - większe obciążenie na ramę... Pytanie czy się zdaje czy rzeczywiście jest gorzej? Jeśli stukanie słychać tylko przy pedałowaniu to może być jeszcze bębenek lub suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 A zrób taką próbę, odwróć rower do góry kołami i na spokojnie spróbuj zamknąć zaciski kół. Posłuchaj czy wtedy skrzypi, wydaje dźwięki itd. Jeśli tak to o tyle dobrze, że możesz na spokojnie szukać przy ramie w okolicach napędu a nie w samym napędzie. Świerszczyki trafiają się w rowerach prawie nowych, złomowanie to nie rozwiązanie, tylko cierpliwość.To chyba największa zmora rowerzystów, nawet profesjonalne serwisy wymiatają nie z braku wiedzy tylko z braku czasu, bo często trzeba rower do zera rozebrać i części na podmiany dawać a nikt nie chce zapłacić 250 zł za usunięcie świerszczyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Moi mili, lecąc po kolei zabrałem sięza stery.....i tutaj wielki dzwon....stery ahead i brak dolnego łożyska..? czy to jest w ogóle możliwe żeby posypało się do tego stopnia żebym nie znalazł ani grama kulki ani wianka.....? :/ wybaczcie to pytanie ale zwątpiłem w tym momencie, czy była jakaś wersja tych sterów (rama ma ok 7-8 lat, bez dolnego łożyskowania ?w niedawnym czasie były czyszczone stery w serwisie... jedyne co mi przychodzi do głowy to że nie założyli...ale to chyba niemożliwe :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 jedyne co mi przychodzi do głowy to że nie założyli...ale to chyba niemożliwe :/ Wszystko jest możliwe... Wszystkie stery mają dolną i górną bieżnię. czy to jest w ogóle możliwe żeby posypało się do tego stopnia żebym nie znalazł ani grama kulki ani wianka.....? :/ Ja jestem ciekaw jak się kręcić kierownicą w takiej sytuacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 hmm, stery były czyszczone jakies 2 tyg wstecz, odebrałem rower w dniu wyjazdu na urlop i wrzucilem do bagażnika - nie jeździłem, wiec przeszedł 2 jazdy po krótkim kawałku gdzie już bezpośrednio szukałem usterki w korbie/sztycy/siodle.... stery świeżo po czyszczeniu - nie patrzyłem nawet :/tylko z tym trzeszczeniem bujam się już jakieś 2 miesiące z różnym natężeniem, ale luzy sprawdzałem na sterach wtedy i wszystko było ładnie... więc to nie było powodem, kurde człowiek jest naiwny jednak, jak się nie sprawdzi nie zajrzy :/ ...ehhdobra stery mam więc to nie problem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
testudo Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Bardzo podobny objaw miałem w korbie m591 z niewielkim przebiegiem od nowości. Dokręcenie lewej miski rozwiązało problem po dziś dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Wyeliminowałeś już kilka spraw, więc zobacz jak zachowuje się rower przy jeździe na samych pedałach. Rozpędź się na jakiejś długiej proste drodze i wstań z siodełka równo pedałując ze średnią kadencją: 80-90. test przeprowadź kilkukrotnie, żeby potwierdzić. Po chwili - 15-20 sekundach wracaj na siodło i pedałuj tak samo. Jeśli trzaski będą tylko podczas siedzenia to sztyca (jest najczęstszym powodem) i siodło. O sztycy było już sporo - brud w saneczkach i kołysce - trochę smaru pomaga; zbyt mały docisk prętów siodła). W siodełku mogą występować trzy główne problemy (oczywiście jeśli stwierdzisz, że nie widać żadnych pęknięć na skorupie siodełka): 1. brud - drobinki piasku - trzeba przeczyścić wszystko i lekko pokryć smarem, bardzo lekko. 2. zbyt słabe dokręcenie siodła 3. trzeszczenie pochodzi z miejsca mocowania drutów siodełka ze skorupą. To była i jest częsta przypadłość, a trudno to zdiagnozować. Dźwięki wydają się dochodzić z napędu, słychać je podczas pedałowania w pozycji siedzącej. Takie problemy widziałem zarówno u Selle Italia jak i u Fizika. Miałem to samo ze swoim ulubionym siodełkiem Selle Italia SLR Carbonio. Dlatego polecam uwadze przeczyszczenie siodełka, sztycy i przy okazji wpuszczenie odrobiny smaru (ja miałem jakiś soudal w sprayu z aplikatorem, ale ludzie stosują po prostu zwykłe WD-40) w miejscu jak na zdjęciu: U mnie to pomogło, choć też wcześniej szukałem różnych innych przyczyn. Daj znać jak znajdziesz przyczynę i rozwiążesz problem. pozdr adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 hej, wszystkie elementy siodła/ sztycy wyeliminowane zostały na samym początku - dzwięk również czasami słyszalny przy jazdy tylko w pedałach, stery poskładane ale polatać miałem czasy tylko tyle co do pracy i z powrotem a było trochę wiatru więc niewiele słyszałem, zdemontowałem jednak ponownie hak przerzutki i po montażu mam wrażenie, że jest lepiej, (po pierwszym ruszeniu haka - dokręceniu miałem wrażenie, że jest gorzej), niestety brakuje porównywalnych warunków np. hala teraz niestety wpadłem w wir pracy i mało czasu strasznie :/, może w weekend uda mi się trochę pokręcić i posłuchać czy rzeczywiście lepiej/ dobrze czy to tylko kwestia gorszych warunków do diagnozy pozdrawiamKrzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Wymień koło, u mnie jest to samo. Dzisiaj zmienilem koło i przestało, a najlepsze, że z powrotem dałem swoje i ... cisza. A przedwczoraj byłem w Rychlebach i rower skrzyiał przy każdym depnięciu na pedały. Już chciałem koła zmieniać. Co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 rmn1, prawdopodobnie zaciski kół, częsty problem Odpinasz, przypinasz i problem znika... albo i nie znika bo trzeba przypiąć z inną siłą, obrócić lekko zatrzask itp Zmora normalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 hej hej, Polatałem troszkę w weekend, co prawda nei tyle co chciałem (jak zawsze...pernamentny brak czasu :/ ), ale na chwilę obecną trzesczeni praktycznie ustało na chwilę obecną (bo robiłem kila rzeczy na raz) obstawiam jednak hak przerzutki - po grzebaniu przy nim były największe różnice - pierwszy montaż dokręcenie na max ze śladową ilością smaru - trzesczenie nawet wzrosło w porównaniu do niedokręconego haka, drugi montaż - więcej smaru i dokręcenie na max, pomogło Teraz pozostaje latać i obserwować czy rzeczywiście będzie już spokój , dziękuję wszystkim za pomoc, nakierowanie na źródło problemu oraz wszelkie rady Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiva Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 witajcie ponownie, niestety moja radość była przedwczesna......:/ trzaski znowu się pojawiły, szukamy dalej :/ Podsumowując dotychczasowe poczynania przeserwisowane zostały: sztyca/siodło, korba/suport, stery w kierze, hak przerzutki, (cały napęd przód deore/ tył xt ma ok pół roku, montowany do starej ramy) , pedały przerobie w tym tyg - ale raczej to nie to, trzaski wychodzą tylko przy stałej kadencji - dość wysokiej, przy odczuwalnym nacisku na korby, podczas ruszania lub pod górę jak się depnie - cisza (wiec raczej nie pedały), Jakbyście mieli jeszcze jakieś pomysły chętnie posłucham, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Kiva mimo wszystko sprawdź te pedały, suche gwinty też mogą dawać takie objawy, też to przerabiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 sprawdź też zamocowanie kół, u kol. w sąsiednim poście o trzaskach pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Przesmarować jakimś sprayem same zatrzaski w pedałach i bloki w butach. Ja muszę regularnie to robić, bo trzeszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak nie wyszło to trzeba zacząć od początku. Nie wiem po co Ci smar, zamiast kleju do śrub, ale mniejsza o większość. Najczęstsze przyczyny trzasków 1. Sztyca siodłowa mocowanie w ramie. Objaw się zwiększa podczas jazdy po wybojach. Więc to wyeliminuje 2. Zużyty suport. Puknięcie, stuknięcie zaprzestanie pedałowania powoduje ustanie trzasku. Diagnostyka dla potwierdzenia trudna po po zdemontowaniu łańcucha l/lub korby działa płynnie i ciężko stwierdzić w 100% dlatego zostawiam to na koniec gdy reszta nie zostanie sprawdzona 3. łożyska steru. Trzaski są słyszalne gdy już łożysko jest zabrudzone rdzą na maksa. Więc po podniesieniu koła ruch kierownicą wszytko wyjaśnia. Brak płynności wymaga interwencji czyszczenia a po kilku czyszczeniach wymiany 4. dokręcenie siodełka do sztycy. niektóre systemy obrotowe są z góry wadliwe dla kolarza 100kg więc na łączeniach elementów należy posypać talkiem 5. koła a dokładnie piasty. ale trzask nie jest związany z pedałowaniem więc diagnostyka prosta Gdy wszytko nie pomaga i został suport trzeba jeszcze wykonać jedno sprawdzenie. dokręcenie wszystkiego, haka, przerzutki, korb, kół, kasety, ścisnąć szprychy, uchwyt na bidon, hamulca na ramie i widelcu. Rama roweru to niestety pudło rezonansowe i nawet nieprawdopodobna rzecz potrafi skrzypieć i strzelać. Jest jeszcze bonus prowadzenie pancerzy linek w ramie. One także powycierane na wejściach lubią dawać rożne odgłosy, ale zmiana pozycji poprzez wyciągnięcie szybko wskazuje na defekt. Zapomniałem o pedałach zatrzaskowych. Z nimi radzę sobie łatwo. przekręcenie nogi w prawo lewo, gdy słyszę trzask łatwo wskazuje na łożyska lub styk buta z pedałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.