Skocz do zawartości

[Rama]Hardkorowy sztywniak


Celir

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam maniaków 2 kółek a szczególnie ścieszkowców. Jak w temacie na następną wypłatę chcę zastąpić obecną ramę Accent Peak 29 ramą do hardkorowego jeżdzenia po szlakach w górach. Puki co w oko wpadły mi 3 ramy są to:

Dartmoor Hornet

Dartmoor Primal plus

NS Djambo

 

Kto z was testował którąś z tych ram a może jakąś inna i może podzielić się swoimi przemyśleniami. Osobiście jeżdziłem chwilę na Hornecie i powiem że jest boski. Primal brany jest pod opcję ze względu na możliwy rozmiar 27,5 jak i 29, mam zestaw takich kół tak że do pojeżdzenia na spokojnie moge je zmienić i nie mam tak ciężko jak na oponach plusowych. Amor planuje w granicach 160mm i koła 142x12 o szerokości 2.8 do 3.0.

Napisano

Primal+ wymaga kół z piastami boost czyli nie 142 a 148mm. Do tego korba też musi być pod boost. Do każdej z tych ram potrzeba też widelca ze skokiem ~140mm (w primalu 120 ujdzie ale wtedy będzie bardziej do XC niż do trialu).

Napisano

Jakbyś był zainteresowany to ma do sprzedania ramę NS Djambo 2016 wraz z kołami 27+. Rama z papierami na gwarancji w rozmiarze L.

Do ramy możesz zamontować również koła 29er.

Napisano

Mówisz o Eccentric z kołami 27,5+?

Jakbyś był zainteresowany to ma do sprzedania ramę NS Djambo 2016 wraz z kołami 27+. Rama z papierami na gwarancji w rozmiarze L.

Do ramy możesz zamontować również koła 29er.

 

Napisano
Amor planuje w granicach 160mm i koła 142x12 o szerokości 2.8 do 3.0.

 

Primal Plus jest pod 148x12.

Do Djambo 160 mm to zdecydowanie za dużo.

Hornet nie przyjmie 3.0".

 

Więc plany planami, ale musisz uważniej patrzeć na specyfikacje ram ;)

 

Ogólnie widelec 160 mm to słaby pomysł w sztywnej ramie: https://www.1enduro.pl/geometria-hardtailu-robisz-zle/

 

Policz też sobie, czy nie opłaca Ci się sprzedać obecnego roweru (w całości lub na części) i po prostu kupić nowy rower, np. Horneta. Bo jak sobie dodasz cenę ramy, amortyzatora, plusowych kół i opon, to okaże się że wydasz więcej kasy, a zostaniesz ze starymi częściami niepasującymi do nowego przeznaczenia (w przypadku Peaka mam na myśli kokpit, napęd, może hamulce - czyli w sumie wszystko, co zostaje). Tu masz rozpiskę na przykładzie Primala: https://www.1enduro.pl/czy-oplaca-sie-skladac-rower/

 

PS. Propozycja Colonela ciekawa, choć warto mieć świadomość, że Djambo 2016 przy kole 29" przyjmie oponę max 2.1".

Napisano

 

 

PS. Propozycja Colonela ciekawa, choć warto mieć świadomość, że Djambo 2016 przy kole 29" przyjmie oponę max 2.1".
Potwierdzam. Sam swego czasu miałem w nim dwa zestawy kół: 27+ jako opcja w góry oraz 29cali na miasto (kupione za pół darmo używki z jakiegoś Cube'a + opony Geax Aka w rozmiarze 2.0). Takie zestaw moim zdanie był lepszy niż babranie się z mlekiem i przekładanie opon.  

 

PS. Weź również pod uwagę, że Djambo nie obsługuje przedniej przerzutki.

Napisano

Poczytałem trochę i wybrałem jednak primala. Mam aspirację żeby zacząć jeżdzić po trasach bardziej wymagających niż Twister. Co do ceny to mam napęd 1x11 m8000 dobre hamulce i kokpit tak że pozostaje mi kupno ramy jakieś 700zł amora i kół. Zastanawiam się nad Auronem który był w seryjnym hornecie a co do kół to wydatek największy a standard 142 jest jednak tańszy niż boost i za komplet wyjdzie mi około 1k tak.

Napisano

Do kół 2.80 z tego co piszą szerokość wewnętrzna powinna wynosić około 40mm, ja chyba wybiorę koła Dartmoor Aircraft. SR Suntour Auron kosztuje około 1300zł nowy i daje możliwość regulacji od 120 do 160 no i golenie 34mm. https://piwnicarowerowa.pl/sr-suntour-auron-ta-rc2-2015-27-5-160mm-taper-qr15,3,1242,2481?gclid=CjwKCAjwqcHLBRAqEiwA-j4AyLSS_7gWRHy9umhbjDDTXzU0Gfyj3Daimfcvf6ihXK5mXEHUP3_Q_RoCfd0QAvD_BwE

Napisano

 

 

Dartmoor Aircraft
Może część z Was uzna to za herezję, ale aircrafty mają 45mm wewnętrznie i jak dla mnie to obręcze dla opon 3.0, wg. mnie optimum dla 2.8 to 35-40mm.
Napisano

 

 

Może część z Was uzna to za herezję, ale aircrafty mają 45mm wewnętrznie i jak dla mnie to obręcze dla opon 3.0, wg. mnie optimum dla 2.8 to 35-40mm.

Też bym celował w 35-40 mm. 

Napisano

 

 

Też bym celował w 35-40 mm. 
Jedyny minus to brak budżetowych wersji, których cena byłaby na poziomie aircraftów. Aczkolwiek składając jakikolwiek HT dobre koła byłby dla mnie priorytetem.
Napisano

O tym właśnie pisałem - niby wszystko fajnie, a jak zaczynasz składać, to zaczynają się kompromisy...

Mówię Ci - sprzedaj części, które masz i kup kompletny rower. Wyjdzie taniej i lepiej.

Napisano

Potrzebuję armor i koła bo ramę kupiłem za 650 nową a z tego co mam teraz złoże rower do XC tak że nie wyjdzie lepiej. Amor 1300 i na koła mam jakieś 1,5k chyba w tej cenie da się kupić coś dobrego?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...