Skocz do zawartości

[Nowa korba] Shimano do wymiany ?


Piotrek1994i

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć jestem tu nowy, tak więc witam wszystkich. Mam nowy rower Kross Hexagon x2(4 miesiące) i żałuję że wydałem 1300zł. W ciągu tego czasu mój rower był już 3 razy na gwarancji.2 razy naprawiali mi hamulce tarczowe, w końcu wymienili na nowe tarcze. Ale nie o tym. Czy to możliwe że nowa korba się odkręciła od normalnej jazdy w mieście?. Dziś miałem taką sytuację i wiem na pewno że jest przekręcony gwint. Mam już dość tego roweru, ciekawi mnie czy przyjmą go na gwarancję. Nie ma już miejsca na karcie nawet. Kupiłem rower do pracy a po 600km rower się sypie jak jakiś 10 letni. Jak myślicie jest sens się kłócić ,nie chce wydawać na nową korbe.

Napisano

 

 

Czy to możliwe że nowa korba się odkręciła od normalnej jazdy w mieście?. Dziś miałem taką sytuację i wiem na pewno że jest przekręcony gwint.

 

Jakieś szczegóły? Który gwint? 

Napisano

Znaczy śruba mocująca ramię korby się odkręciła i korba spadła? Zapewne rower nie był dobrze przygotowany przez sklep który tobie go sprzedawał i stąd te wszystkie problemy. Jeżeli gwint w suporcie jest uszkodzony to taki suport kosztuje ok. 30 zł ale wątpię, prędzej wyrobiło się gniazdo w ramieniu korby, a wtedy musisz albo szukać takiego samego ramienia albo kupno nowej korby.

Napisano

A dlaczego uważasz że jest zajechany? Naprawdę trzeba się postarać żeby go zniszczyć.

 

Tak czy inaczej ja bym szedł do sklepu.

Napisano

Znaczy śruba mocująca ramię korby się odkręciła i korba spadła? Zapewne rower nie był dobrze przygotowany przez sklep który tobie go sprzedawał i stąd te wszystkie problemy. Jeżeli gwint w suporcie jest uszkodzony to taki suport kosztuje ok. 30 zł ale wątpię, prędzej wyrobiło się gniazdo w ramieniu korby, a wtedy musisz albo szukać takiego samego ramienia albo kupno nowej korby.

Najlepsze jest to że 2miesiące temu zapłaciłem za przegląd 60zl. Nie znam się za bardzo ale jak próbowałem przykręcić tą śrubę mocująca bez ramienia korby to mniej więcej w połowie ona się wykrzywia i dalej nie pójdzie. Ramię też chyba bedzie do wymiany no ale jutro idę do autoryzowanego serwisu ciekawe co powiedzą. Pewnie się ucieszą że już kolejny raz będą coś naprawiać.

A dlaczego uważasz że jest zajechany? Naprawdę trzeba się postarać żeby go zniszczyć.

 

Jakby był dobry to wydaję mi się że bym go przynajmniej dokrecił ale nie uda się za nic a nie chce bardziej zepsuć.

 

Tak czy inaczej ja bym szedł do sklepu.

Napisano

Ta śruba chyba głębiej nie wchodzi bez ramienia, sprawdź jakąś wykałaczką głębokość otworu i porównaj ze śrubą. A fotę ramienia do wewnętrznej strony możesz zapodać i się zobaczy.

Napisano

To podczas jazdy nie czułeś że korba jest poluzowana? Z jednej strony prawdopodobnie sklep zawalił, z drugiej musiałeś w ogóle nie patrzeć co się dzieje z rowerem. A ramię tak wygląda właśnie po jeździe z poluzowanym ramieniem.

Napisano

To podczas jazdy nie czułeś że korba jest poluzowana? Z jednej strony prawdopodobnie sklep zawalił, z drugiej musiałeś w ogóle nie patrzeć co się dzieje z rowerem. A ramię tak wygląda właśnie po jeździe z poluzowanym ramieniem.

Właśnie nie czułem nic dopiero jak bardziej sie poluzowała to tak. Ciekawe czy podczas przeglądu sprawdzili wogóle korbe czy nie.

Napisano

Ewidentna wina odkreconej śruby, ramię do wymiany. W serwisie nie uznają gwarancji i na 100% nie sprawdzał tego przy przeglądzie. Sprawdź co to za korba i szukaj ramienia na alle i olx.

Napisano

Dowiedz się jakie są warunki ubiegania się o zwrot pieniędzy na podstawie nie zgodności towaru z umową, bo sprzedawca zadeklarował, że przekazuje Ci rower sprawny i gotowy do jazdy, a tak wcale nie jest. Coraz więcej cyrków z Krossem...

Napisano

Ewidentna wina odkreconej śruby, ramię do wymiany. W serwisie nie uznają gwarancji i na 100% nie sprawdzał tego przy przeglądzie. Sprawdź co to za korba i szukaj ramienia na alle i olx.

 

To jutro sobie pogadam z tym co niby zrobił ten przegląd. Wlasnie też myslę że gwarancji nie uznają . Ramię muszę mieć na już bo do pracy rowerem jeżdzę  codziennie po 20km.

Dowiedz się jakie są warunki ubiegania się o zwrot pieniędzy na podstawie nie zgodności towaru z umową, bo sprzedawca zadeklarował, że przekazuje Ci rower sprawny i gotowy do jazdy, a tak wcale nie jest. Coraz więcej cyrków z Krossem...

 

Tak zrobię chyba, rower niby nowy a serwisie co miesiąc.

Napisano

@seraph to wcale nie musi być wina Krossa, domorośli sprzedawcy obejrzeli kilka filmów na YouTube i się serwisantami mianują. Ja swojego b2 jak dwa lata temu oddawałem na przegląd żeby gwarancja była ważna to pilnowałem gościa żeby wszystko podokręcał bo sam z siebie sprawdził tylko ciśnienie w oponach i czy przerzutki są dobrze ustawione, a jak go przycisłem to nawet szprychy podociągał. I drugi rok żadnych problemów.

@Piotrek jeżeli gwarancji nie uznają a musisz mieć na już to taka korba powinna do 100 kosztować tylko staraj się dobrać taką samą ilość zębów na blatach, unikniesz regulacji i/lub problemów z przednią zmieniarką.

Napisano

@byh81 Dlatego po sezonie sprzedam Krossa i pomyslę inną firmą (Giant,Merida) Ciekawe czy trzeba całą korbę wywalić już, a jeszcze mówili mi że może da rade przegwintować ale to pewnie roboty i nie opłaca się.

Napisano

 

 

Zobacz to ramię wygląda też jakoś dziwnie . Tego raczej na gwarancję nie wezmą no ale zobaczymy.

Na zdjęciu widać zaślepkę otworu w korbie, miałeś w ogóle pod nią śrubę?

Korba to jakieś cyclone za cztery dychy, wiele takich wala się po serwisach, jeśli masz zajechane mocowanie, to znajdziesz taką za jakieś piwo czy coś koło tego, Póki co - niech Ci dopasują śrubę i posmarują ją klejem do gwintów, korba nie wygląda źle (mimo tego, że jest ciut pokaleczona).

Napisano

 

 

Coraz więcej cyrków z Krossem...

 

 

 

Dlatego po sezonie sprzedam Krossa i pomyslę inną firmą (Giant,Merida)
 

 

Jak trafisz na "specjalistów" to nie ważne czy to będzie Kross, Merida czy Specialized to i tak coś rozwalą albo nie skręcą a winę zwalą na klienta. Firma daje ramę, reszta wszędzie jest taka sama, więc jak sprzedasz Kross'a i kupisz Meride za 1300 zł to będziesz miał to samo... albo i gorsze bo znane firmy cenią się bardziej.

 

Zresztą sklep pewnie sprzedaje nie tylko Kross'a, powiedzmy że mają też Haibike. Sądzisz że jak kupisz u nich Haibike to nagle założą garnitur, białe rękawiczki i będą wiedzieli co robią?  :thumbsup:

Napisano

 

 

Jak trafisz na "specjalistów" to nie ważne czy to będzie Kross, Merida czy Specialized to i tak coś rozwalą albo nie skręcą a winę zwalą na klienta. Firma daje ramę, reszta wszędzie jest taka sama, więc jak sprzedasz Kross'a i kupisz Meride za 1300 zł to będziesz miał to samo... albo i gorsze bo znane firmy cenią się bardziej.

 

Zresztą sklep pewnie sprzedaje nie tylko Kross'a, powiedzmy że mają też Haibike. Sądzisz że jak kupisz u nich Haibike to nagle założą garnitur, białe rękawiczki i będą wiedzieli co robią? :thumbsup:

Byłem w serwisie krossa dziś, pan się przyznał że nie sprawdzał nawet i wymienił mi na nową korbę więc można powiedzieć że jest ok.

Napisano

Więc wszystko dobrze się tym razem skończyło. I tak jak pisałem Ci wcześniej, i tak jak pisze skom25 to nie zależy od marki roweru tylko od ludzi zajmujących się serwisem. Przestań jeździć do partaczy i znajdź jakiś konkretny sklep z zapleczem serwisowym i tam jeździj naprawiać swoje dwa kółka.

Napisano

Mi tak pewien serwis w Rudzie Śl. rower obsługiwał, że po jakimś czasie po serwisie gwarancyjnym najpierw suport zaczął trzaskać a później kulki z łożyska suportu uciekły ;) . Oczywiście serwis uznał to za normalne zużycie osprzętu. 

 

Później sam założyłem nowy suport który dobrałem na podstawie starego, cóż po roku w innym serwisie (porządnym) okazało się że suport jest nie taki jak powinien. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...