Kavoo Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Witam. Za niedługo myślę wymienić napęd. W tym momencie mam 3x9 shimano acera/altus i teraz mam problem z wyborem. Na początku myślałem o 3x9 (ta opcja odpadła) później 2x10 i już byłem prawie pewny ale zacząłem się zastanawiać nad 1x11. Jak na razie mam korbę 44/34/24T i kasetę 11-34 t. W przypadku 2x10 byłoby to korba 34/24 T (czyli po prostu tak jakby teraz wywalić tą najmniejszą zębatkę) i kaseta również 11-34t. Lecz w przypadku napędu byłoby tak: Shimano SLX M7000: Korba: 34T Kaseta: 11-46t Ewentualnie Sram NX: (tu również mam problem z wyborem. Kontynuować przygodę z Shimano czy iść w Srama?) Korba: 32T Kaseta: 11-42t Wiele osób pisze że w przypadku napędu 1x11 brakuje przełożenia i w ogóle. Ja jeżdżę po każdym rodzaju terenu (singletracki, lasy, pole ścieżki) oraz po asfalcie ale to w miarę rzadko. Który z tych napędów byłby dla mnie lepszy? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Haitz Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Kwestia indywidualna. Jak masz dobrą łyde i kondycję to możesz spokojnie brać 1x11. Jak masz jakieś wątpliwości to po prostu idź w 2x10 i tyle, wiele w sumie nie stracisz
Tatanka Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Blat 34 i kaseta 46 umożliwi Ci uzyskanie większych predkości i lżejszych przełożeń w porównaniu z 32 11-42.Ale będzie ciężej niż w obecnym blacie 24 i koronce 34
Kavoo Napisano 10 Lipca 2017 Autor Napisano 10 Lipca 2017 No dobrze a gdybym szedł w ten 1x11 to slx m7000 czy sram nx? Co do kondycji to właśnie o to najbardziej się martwię bo mam 14 lat i robię trasy po około 20-30km (raz nawet całkowicie terenowa trasa 38km,a jaktakże pogoda pozwala to jeżdże w każdej wolnej chwili) dodam że staram się również iść w trochę wyczynowy styl jazdy hopki itp
Piter233 Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Jak tak to do 1x11 nawet się nie przymierzaj. Może to trochę okrutnie zabrzmi, ale trasa 20-30 km to jest nic. Kompletnie nic. Zakładaj napęd 2x10 albo zostań przy 3x9 i nie zastanawiaj się za dużo nad takim czymś tylko jeździj. A jak uważasz że gadam głupoty, to pojedź na pierwszy lepszy wyścig. I nie mówię ci tego złośliwie, po pierwszym moim wyścigu całkowicie zmieniłem zdanie o mojej kondycji jak i o sprzęcie który potrzebuję.
Kavoo Napisano 10 Lipca 2017 Autor Napisano 10 Lipca 2017 Właśnie zdaję sobię sprawę że 30km to jest nic i napisałem tak dlatego żeby dowiedzieć się jak właśnie wygląda sprawa takiego napędu w moim przypadku Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie chyba 2x10 bo tak jak wyżej pisałem to tak jakby od teraźniejszego napędu odjąć największą tarczę której i tak używam sporadycznie jeszcze ciekawi mnie opcja z serii slx m7000 2x11
Tatanka Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Nie wiem czy jest sens dopłacania do 11s.Przy korbie 36/22 i kasecie 40/42 będziesz miał chyba wystarczające przełożenia.
Kavoo Napisano 10 Lipca 2017 Autor Napisano 10 Lipca 2017 No to zostaję przy 2x10 jeszcze zostaje tylko sprawa wyboru łańcucha i kasety ale kaseta to chyba cs hg81 czy to dobry wybór? Co do łańcucha to sprawdzone przeze mnie są łańcuchy od kmc i to też chyba będzie dobry wybór?
Tatanka Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Ale w przypadku kaset Shimano, najwieksza koronka to chyba 36.Ale i tak będzie lżej niż przy napędach 1x11 które zaproponowałeś.Ewentualnie możesz wziąć kasetę Sunrace
Waza Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Kaseta CS HG81 w połączeniu z łańcuchem KMC z serii X np. KMC X10.73 lub X10.93 to świetny, trwały napęd.
piciu256 Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Łańcuchy bierz KMC x10.97- nie wrato oszczędzać bo ruda atakuje niższe modele momentalnie, kasetę możesz wziąć deore lub SLX- ja bym na twoim miejscu zaoszczędził kilka złotych. (osobiście kupiłem używkę w dobrym stanie za 70zł XT m771) Jeśli masz świra na punkcie kadencji jak ja to bierz kasetę 11-34 przy korbie 22-36 do niczego ci nie potrzebna kaseta 40, 36 jeszcze jest ok ale jak się wzmocnisz to itak nie będziesz potrzebować tego przełożenia, piszę ze świeżego doświadczenia przy przełożeniu 24x34 mogę podjechać każdą ściankę, koło 26- nie wiem jakie masz ty.
Kavoo Napisano 11 Lipca 2017 Autor Napisano 11 Lipca 2017 Koło mam 27,5 i łańcuch w tym momencie kmc x9 i jestem z niego zadowolony Czyli w tym momencie najlepszym rozwiązaniem będzie Kaseta: Shimano cs hg81 11-36 Przerzutka: Shimano SLX M7000 10rz shadow+ Łańcuch: KMC X10.93 Przerzutka przednia: SLX fd M7025 Korby: Shimano SLX m7000 26/36 Manetki: SLX m7000 Jeszcze jak wygląda sprawa piasty w tym momencie z tyłu mam piastę giant tracker sport o której nie ma zbyt wiele info czy uda się na nią założyć kasetę 10rz?
piciu256 Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Jak masz kasetę 9/8s to 10 wejdzie bez problemu.
Kavoo Napisano 11 Lipca 2017 Autor Napisano 11 Lipca 2017 A to spoko A czy możliwa jest wymiana napędu po kawałku? Czyli że np na początek wymienię kasetę, tylną manetkę, tylną przerzutkę i łańcuch a po jakimś czasie korby, łożyska, manetkę i przerzutkę przednią? Czy przez ten czas napęd będzie pracować normalnie?
piciu256 Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Tak, ja tak zrobiłem- przez pół roku jeździłem na nowej korbie i przerzutce z manetką, ale jakbyś tak zmieniał to kup nowy łańcuch- nie ma sensu zjeżdżać nowych części starym.
Kavoo Napisano 11 Lipca 2017 Autor Napisano 11 Lipca 2017 Ok to teraz już wiem wszystko dzięki za odpowiedzi
Tatanka Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Korbę i przerzutkę dajesz z napędu 2x11 a łańcuch 10s.To może powodować ocieranie łańcucha o przerzutkę przy większych przekosach.Przynajmniej tak jest w napędach 9/10.Sam założyłem łańcuch 10s do korby i przerzutki 10rz, mimo kasety 9s.
piciu256 Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Przecież są 2 wersje m7000- 10s i 11s, nie mówiąc o tym że różnica w szerokości łańcucha jest bardzo mała.
Tatanka Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Przerzutka przednia: SLX fd M7025 Korby: Shimano SLX m7000 26/36 Jeśli możesz to znajdź te modele w wersji 2x10.Ja nie znalazłem. Wiem że różnica jest mała,ale w przypadku łączenia łańcucha 9s i przerzutki 10s jest problem z ocieraniem na 2/3 ostatnich koronkach kasety.Tak,wiem,nie jeździ się na przekosach W przypadku łańcucha 10s można bezproblemowo używać całego zakresu kasety.
heavy_puchatek Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Dołączę się do tematu. Od kilku lat nie jeździłem na rowerze praktycznie w ogóle a jeżeli już to na szosie. Postanowiłem wskrzesić moje stare MTB (na którym troche ostatnio pojeździłem i mam ochotę na więcej) i poza takimi pierdołami jak centrowanie kółek, wymiana tarcz hamulcowych, opon i siodełka pozostaje mi wymienić cały napęd bo mój jest zarżnięty prawie na śmierć. Jest to 3x9, mix Deore, LX, SLX + kaseta Ultegry. Rower chcę wskrzesić niewielkim kosztem, może znów coś sprawi, że pójdzie stać do szopy. Od kilku dni wertuję sieć i nie mogę się nadziwić ile się przez raptem kilka lat zmieniło - koła w kilku rozmiarach, zupełnie inne geometrie ram, większe skoki, szersze opony, szerokie kierownice, krótkie mostki, no i w końcu napędy 1x11 a nawet jakieś drogie póki co 1x12. Przestaję ogarniać co się dzieje, jedynie ceny zgodnie z przewidywaniami tylko rosną Trochę martwi mnie max 34 z przodu, ale to właściwie tyle co mam teraz przy 44x14 - trzy blaty 44/32/22 i kaseta szosowa 14-28, absolutnie kretyńskie i bezużyteczne połączenie nawiasem mówiąc, na każdy teren równie złe, ale o tym mógłbym podyskutować ze zwolennikami ciasno zestopniowanych kaset w innych tematach. Z drugiej strony przy 34x42 będzie właściwie to samo co teraz przy 22x28, czyli starczy, a nawet jeżeli teraz gdzieś będzie mało zakładam, że sytuacja się zmieni z powodu używania zakupionych części i związanych z tym zdrowotnych korzyści Właściwe pytanie brzmi: czy można gdzieś (gdzie?) dostać jeszcze kompletną grupę MTB 2x10, z korbą 170mm w cenie porównywalnej bądź niższej niż ten SLX 1x11? Naczytałem się trochę o tym, że 1x11 to drogie rozwiązanie jest a na razie wychodzi mi, że najtańsze Nawet patrząc po używkach i ręcznym doborze gratów podobnej klasy wychodzi mi tylko trochę taniej niż podstawowa, nowa grupa 1x11.
piciu256 Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Zdobyć grupę 2x10 to żaden problem, przynajmniej części osobno. Jedynie tyle że z manetkami xt jest trochę problem jeśli byś chciał (chociaż wersja I spec m780 chodzi za kosmicznie niskie kwoty ) Korbę mógłbyś zostawić jeśli ci w niej nic nie przeszkadza i tylko 2 blaty kupić, wg. mnie najsensowniejszy zestaw to wąsko zestopniowana kaseta 11-34 i korba 24/38 lub 26/40 ale to co kto lubi, na takim zestawie rozwiniesz spore prędkości oraz pojedziesz każdą ściankę jeśli się natrafi. Przy 2x nie da się żeby było taniej bo 11s już staniało względem tego co było na początku, a przy 2x masz 2 manetki+ przerzutkę gdzie przy 1x nie ma ani manetki anie drugiej przerzutki.
heavy_puchatek Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Czyli chyba aż tak źle nie szukałem, całą grupę ciężko dostać a opinie o wysokich cenach się już przeterminowały. Nowe części osobno = znacznie drożej, wtedy nawet chcąc mieć dwie tarcze z przodu znów taki SLX 2x11 nie jest jakiś dużo droższy niż 1x11 jako cała grupa, przy czym jak widzę z przodu można mieć w standardzie najwyżej 36 więc zysk żaden. Oczywiście czy to 2x11 czy 1x11 nie jest to kredyt hipoteczny, wiec koronkę czy kasetę można zmienić w razie potrzeb. Przeróbka na 2x9 się nie kalkuluje bo moja korba albo suport wymaga złomowania, krzywe to jakieś, bije na boki. Mógłbym wsadzić jakąś korbę dwurzędową. Ale skoro i tak muszę wymienić do tego kasetę i łańcuch zostają tylko przerzutki i manetki. Przerzutka tylna to już jest złom, zostaje mi przednia, a przednie są tanie. Czyli zostają właściwie same manetki, jedyna niezarżnięta (bo późno kupiona) część mojego napędu. Po mnie nigdy nie było odsprzedaży ani odłożenia na później, tylko śmietnik Ok, w sumie wiem co robić. Zajmę się serwisem reszty i albo w międzyczasie poskładam coś z używek albo kupię tego SLX. Albo coś mi odbije i kupię w ogóle nowy rower. Dzięki za pomoc
Mateusz30 Napisano 17 Lipca 2017 Napisano 17 Lipca 2017 Taniej jest złożyć rower na 1x11, niż na 1x10 w podobnej grupie osprzętu. Eksploatacja też będzie tańsza. Poza tym nie musisz motać się z przednią przerzutką. Takim rowerem przyjemniej się jeździ. Dodatkowo masz prawie 500g lżej. Nie warto iść w 1x10, bo łańcuch od 10rz napędu chodzi od nowości, jak by miał rzerzączkę albo koklusz. Przynajmniej w porównaniu do 11rz.
Mod Team Puklus Napisano 17 Lipca 2017 Mod Team Napisano 17 Lipca 2017 Dodatkowo można kupić kasetę 11-46 co lekko poszerza zakres. Najszerzej oczywiście sram eagle 10-50.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.