Skocz do zawartości
ASmuga

[Renowacja roweru] Peugeot mixt Monaco

Rekomendowane odpowiedzi

ASmuga

Witam,

 

mam w glowie renowacje roweru Peugeot Mixt Monaco z roku 1970 (najprawdopodbniej).

 

Rower jest w calkiem dobrym stanie, tzn. da sie go uzywac na codzien, co jest juz polowa sukcesu.

 

Ale do rzeczy. Chcialabym zrobic z niego moje oczko w glowie, zmiana kolorystki, nowe naklejki, wymiana kol, opon, mechanizmu napedowego.

 

Za nim jednak zaczne rozbierac rower i zaopatrywac sie w nowe czesci, chcialabym sie poradzic odnoscie kompatybilnosci zakupowanego osprzetu...

 

Mam teraz w rowerze, tyl przerzutke shimano positron 400 oraz wolnobieg 5 rze. Przod, taka sama przerzutka pod korbe 2rz. Manetki montowane na kierownicy.

 

Hamulce caliper (mechanizm w swietnym stanie) potrzeba jedynie wymiana klockow + linki i pancerze, kierownica jak na zdjeciu ale z brzydkim mostkiem ,wiec i jedno i drugie pojdzie do wymiany + nowe klamki hamulca i chwyty kierownicy.

 

Moje pytanie jest takie, czy jak wymienie tylne kolo pod kasete 7 rz (jest miejsce na jej montarz) i zamontuje wspomniana kasete, to czy nadal moge uzywac przerzutki positron, a jezeli nie to jaka nalezaloby kuppic abym mogla zamontowac do niej manetki oryginalne (montowane na kierze)?

 

Bede bardzo wdzeiczna za wszekie rady, uwagi i modyfikacje w pomysle, pozdrawiam serdecznie,

 

AS

post-195837-0-28729100-1499241555_thumb.jpg

post-195837-0-18037300-1499241556_thumb.jpg

post-195837-0-35200300-1499241557_thumb.jpg

post-195837-0-35927600-1499241558_thumb.jpg

post-195837-0-46613200-1499241559_thumb.jpg

post-195837-0-00048200-1499241562_thumb.jpg

post-195837-0-92766000-1499241562_thumb.jpg

post-195837-0-81727500-1499241563_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
borsooq

Piękne jeździdło. Mam nadzieję, że nie masz zamiaru malować ramy.

 

Co do kasety i Shimano Positrona - przede wszystkim, to nie jestem w 100% pewny, czy to jest oryginalny osprzęt, bo Peugeot bardzo późno, bo w późnych latach '80 i jeszcze później zaczął w ogóle montować do swoich rowerów osprzet Shimano, ale to może być fałszywy trop. Druga, z punktu widzenia użytkowego ważniejsza sprawa, to to, że Positron w latach '80 albo początku '90 został przez Shimano wycofywany z rynku i zastąpił go szeroko pojęty osprzęt z systemem SIS.

 

Jeśli masz zamiar wymienić kasetę na 7-mio biegową, to najpewniej positron jej nie obsłuży, bo kasety obecnie są zgodne z systemem SIS, a nie Positronami, to jest inny system indeksacji, dodatkowo z płynną manetką, co też nie jest specjalnie przyjemne w użyciu. Cod o samego osadzenia kasety - masz pewność, ze to by się w ogóle zmieściło na bębenek? Trochę to jest ubrudzone, ale to nie jest wolnobieg?

 

Na twoim miejscu - albo bym to wyczyścił, nasmarował i zostawił, jak jest, albo pełna wymiana całego osprzętu napędu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ASmuga

Piękne jeździdło. Mam nadzieję, że nie masz zamiaru malować ramy.

 

Co do kasety i Shimano Positrona - przede wszystkim, to nie jestem w 100% pewny, czy to jest oryginalny osprzęt, bo Peugeot bardzo późno, bo w późnych latach '80 i jeszcze później zaczął w ogóle montować do swoich rowerów osprzet Shimano, ale to może być fałszywy trop. Druga, z punktu widzenia użytkowego ważniejsza sprawa, to to, że Positron w latach '80 albo początku '90 został przez Shimano wycofywany z rynku i zastąpił go szeroko pojęty osprzęt z systemem SIS.

 

Jeśli masz zamiar wymienić kasetę na 7-mio biegową, to najpewniej positron jej nie obsłuży, bo kasety obecnie są zgodne z systemem SIS, a nie Positronami, to jest inny system indeksacji, dodatkowo z płynną manetką, co też nie jest specjalnie przyjemne w użyciu. Cod o samego osadzenia kasety - masz pewność, ze to by się w ogóle zmieściło na bębenek? Trochę to jest ubrudzone, ale to nie jest wolnobieg?

 

Na twoim miejscu - albo bym to wyczyścił, nasmarował i zostawił, jak jest, albo pełna wymiana całego osprzętu napędu.

 

Ale super! Mega dziekuje za odp i rady!!!

 

Rozumiem ze malowanie + naklejki sa oryginalne wiec zdejmowanie tego nie jest zalecane, ale na ramie jest sporo rdzy i odpryskow wiec z punktu widzenia technicznego byloby zdecydowanie lepiej zdjac stara farbe i nalozyc nowe warstwy... masz moze jakis inny pomysl/rozwiazanie?

 

Naklejki moge kupic, ale to juz nie bedzie oryginalna wersja...

 

 

Pozdrawiam

 

AS

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
borsooq

A propos naklejek i malowania, to powiem szczerze, że mało widać, poza kawałkiem widelca, ale moja opinia jest taka, że:

1. stare rowery mają czasem piękne malowanie i nie warto go zmieniać, jeśli nie jest totalnie zniszczone

2. zmieniając malowanie - zrobisz kolejny taki sam, jak inne rower i stracisz unikalność

3. oryginalny lakier jest bardzo trwały i twardy - ciężko go zarysować. Nowy, nawet malowany proszkowo będzie bardziej podatny na zarysowania

4. samo porządne malowanie będzie sporo kosztować - 100-150 pln, w zależności od miejsca zamieszkania i stawek specjalisty

 

Rdzę wyczyścisz pastą IZO, gąbką, zmywakiem i sporym nakładem czasu, odpryski - jeśli nieduże, to nie powinny rdzewieć. Kwestie estetyczna - cóż - trudno powiedzieć, jak się wyczyści ramę dokładnie, to przeważnie wygląda i tak dobrze.

Edytowane przez borsooq

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maciejski

Brooks B17 Imperial czarne - jeszcze nie założyłem, boję się, że zwiną mi w pięć minut i zastanawiam się jak temu zapobiec (zakleić śruby? jakieś nietypowe śruby kupić)
Klamki Tektro RL-340 - rewelacja wykonanie a cena 70zł tylko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kamilos123
      Przez Kamilos123
      Hejka, chciałbym złożyć rower przełajowy na dojazdy do pracy czasami na jakąś wycieczkę. Najwazniejsze dla mnie jest to aby dostosować ten rower do swoich potrzeb i portfela.
      A więc tak poniżej podam specyfikację części które chciałem kupić jednak potrzebuję osoby która była by w stanie ocenić czy zakupiłem odpowiednie części .
      Czy poniższy spis części będzie kompatybilny ze sobą ?    RAMA -> http://allegro.pl/rama-accent-furious-gravel-pomaranczowa-l-i7124629758.html  ( w opisie aukcji są podane wymiary )     Szprychy: Dt Swiss Champion 250-278 mm  Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25 Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10 Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory  Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock  Piasta przód Sram mth-306  przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000  Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9    
    • Watchman
      Przez Watchman
      Witam!
      Jak niektórzy może wiedzą, miałem zamiar znaleźć dawce pod rower, którym będę jeździł głównie po mieście. Miał być lekki, najlepiej szosówka. To było moje małe marzenie, które udało się w końcu ziścić. Byłem na przeglądzie samochodowym, a obok stacji kontroli pojazdów znajduje się złomowisko. Z racji, że kanał był zalany i musiałem czekać na osuszenie by przegląd mógł się odbyć, skierowałem swoje kroki na owe złomowisko. Znalazłem tam pewną ramę, którą będzie można zobaczyć w galerii zdjęć dostępnej pod linkiem na samym dole. Choć prace ruszyły początkowo pełną parą, w niedługim czasie napotkałem na problemy ze znalezieniem wykonawcy usług piaskowania i malowania ramy rowerowej. Renowacja stanęła na 2-3 miesiące. W listopadzie sytuacja w końcu drgnęła i już od jakichś 2-3 tygodni szosa jest ukończona. Żeby nie było, pomagał mi znajomy, dobry mechanik rowerowy.
      Wrażenie jak dla mnie robi duże, tym bardziej jak widziałem w jakim stanie była rama przed piaskowaniem. Jak się okazało po piaskowaniu, rama nie była wcale w tak złym stanie jak by się mogło na początku wydawać. Niestety z przyczyn zdrowotnych nie miałem okazji za dużo pośmigać. Może 10 przejazdów z pkt A do pkt B i z powrotem (raz dziennie) + 1 dłuższa jazda, na której bawiłem się w konfigurowanie siodełka i kierownicy.
      Po tej dłuższej jeździe, doszedłem też do dodatkowych wniosków. Musiałbym wymienić szczęki hamulca na nowe z przodu jak i z tyłu (te obecnie nawet po rewitalizacji nie działają łatwo, trudno je zacisnąć za pomocą klamki), zmienić wolnobieg na mniejszy (14T) i doinwestować w błotniki
      Pojawił się również pewien problem, który nie wiem z czego może wynikać - czy złej konfiguracji, czy może złej odległości siodełka od kierownicy, czy może po prostu muszę się przyzwyczaić. Podczas dłuższej jazdy miałem wrażenie jakbym "leciał" na kierownice. Mam problem również z łapaniem za klamki przy hamowaniu. Odczuwam pewien dyskomfort w plecach. Teoretycznie według kalkulatora na stronie CompetitiveCyclist, odległość między nosem siodełka a środkiem steru jest w moim rowerze za długa o jakieś 9-10 cm.
      Proszę Was, drodzy forumowicze, o porady odnośnie mojego problemu.
      Link do galeri: TUTAJ.
    • Kacper1305
      Przez Kacper1305
      -Przerzutka Shimano Tiagra FD-4600 2x10 28,6/31,8 ( stan wzorowy ) - 35 zł
      - Klamkomanetki Shimano Tiagra ST-4600 2x10 ( stan wzorowy ) - 330 zł
      - Linki i pancerze przerzutkowe i hamulcowe ( nowe ) - 30 zł za całość
      - Kierownica szosowa Sakae 25,4 mm , szerokość 400 mm - 25 zł

      - Sztyca siodła Promax , średnica 26,2 mm - 15 zł
       
      Link do zdjęć i ogłoszeń :
       
      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eFjP/
       
       
    • qroxy
      Przez qroxy
      Siemka, wpadł mi w ręce amortyzator RST M29 80mm sprężynowy z hydrauliczna blokada (TNL)
       
      naklejka na amortyzatorze to    FC10R012686M29100108   
       
      próbowałem wyszukać go w internecie ale nic ciekawego nie znalazłem.
       
      Moje pytania co do amortyzatora:
      1.  czy jest opcja przerobienia go na 100/110 mm skoku ? 
      2. Lagi amortyzatora są wyblakłe (nie porysowane) czy jest jakiś sposób aby wyczyścić te resztki farby(?) aby lagi były srebrnego koloru        który gdzieniegdzie ładnie widać ( wygląda jakby lagi zostały czymś pokryte) 
      3.Uszkodzony jest korek od wstępnego ugięcia sprężyny, czy dałoby rade dopasować coś od Suntoura , tak aby to działało ? 
       
      Zdjęcia 
      https://drive.google.com/open?id=15b9QVLpMCrhPhNokMlPpppzaH8WUOqHo
    • Thomass13
      Przez Thomass13
      Witam. Po przeczytaniu wielu wpisów i ogladnięciu dużej ilości filmów na temat rowerów postanowiłem wyremontowac generalnie swój rower górski. Jak dobrze policzyłem ma ze 20 lat i było duzo częsci w nim wymienionych jedynie co zostało jako stare to:
      - rama
      - klamki hamulców tylny hamulec oraz sztyca siedzenia i tyle 
      Reszte poprostu wymieniłem na nowe cześci. I moje pytanie czy był to dobry pomysł remontu takiego roweru? Dodam że oglądajac rózne filmy wychodzi na to że rower w miare z dobrymi częściami kosztuje 2 k i wiecej. Dlatego moja kwota jaka chciałbym wydać to jakos około 1000 zł i to byłby kiepski wybór, wiec wolalem na lepszych cześciach wyremontowac tary rower na stalowej ramie. Moje pytanie czy warto było?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.