Skocz do zawartości

[ Hamulce] BR-M6000 vs BR-M7000


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W tej chwili chyba trudno znaleźć kogoś kto dłużej pojeździły na M6000. Są zbyt krótko dostępne. Klamka jest taka sama jak w M615. Zacisk wygląda trochę inaczej, jest rzekomo przekonstruowany... Ale na ile to zmienia pracę tych hamulców w stosunku do M615 ciężko powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M7000 / M6000 :

- tłoczki ceramiczne  / stalowe

- przewód na banjo / wkręcany

- regulacja odległości klamki pokrętłem / kluczem (prawdopodobnie imbusem)

M7000 działają tak samo dobrze jak M8000 (w poprzedniej serii też tak było) , M6000 nie dane mi było jeszcze macać ale sądzę , że bliżej im będzie do M615  a te działały nieco gorzej od wyższych modeli.

 

 

 

Klamka jest taka sama jak w M615.

Jest zupełnie inna (bez plastikowej pokrywki jak w M615) konstrukcyjnie bardziej przypomina M7000/M8000/M9000.

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

- tłoczki ceramiczne / stalowe

Coś tutaj sie koledze pomyliło chyba. Stalowych tłoków to chyba nikt nie używał chociażby z racji dużej rozszerzalności cieplnej. O korozji nie wspominając. W każdym razie w starszych deore na pewno nie były one stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna ważna moim zdaniem różnica jest w tłoczkach SLX czy to 675 czy 7000 mają tłoczki o średnicy 22mm białe, ceramiczne (jak w XT czy XTR) a Deorki 615 (jeżeli to się nie zmieniło w 6000 szkoda) mają czarne nieceramiczne - to nie jest metal tylko chyba jakiś tworzywowy spiek i są o średnicy 21mm - różnica jest zauważalna - deorki są słabsze (mam porównanie m785 do m615) i chociaż sam tego nie potwierdzę do końca (mam je czyli 615 za krótko nie przeszły zimy) ludzie narzekają na słabe puchnące uszczelki zwłaszcza przy niskich temperaturach (ja tylny wymieniłem już na początku podczas zakupu w sklepie bo się pocił, w m785 a mam je długo problemu nie ma i nie było). Może jeszcze materiał dekielka klamki (metal vs plastyk) ma znaczenie w odporności na uszkodzenia. Resztę różnic w budowie czyli banjo, niby sztywniejszy przewód i regulacje klamki, śrubkę do klocków zamiast zawleczki (tego chyba i tak nie ma w SLX) można spokojnie poświęcić za różnicę w cenie bo to nie hamuje. Ja jestem puki co zadowolony z deorek ale XT'ki hamują lepiej (te same klocki ta sama tarcza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O już się zaczyna. Ceramiczne tłoczki do kitu w tym w SLX/XT, w Deore kiepskie uszczelki to co kupić w takim razie bo chyba prawie nic się od Japończyków nie nadaje?? Nic mnie tak nie wk...wia jak wystawianie opinii na podstawie jakiegoś procenta przypadków czy wadliwej serii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że się o tym mówi.Skoro producent wypuszcza serie, która jest wadliwa to warto, żeby jak najwięcej osób się o tym dowiedziało.W praktyce wydaje się ciężkie pieniądze na topowe hamulce, które następnego dnia mogą przestać działać.Oczywiście każdy przypadek jest inny jeden pojeździ 10kkm, inny po 100km będzie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tutaj sie koledze pomyliło chyba. Stalowych tłoków to chyba nikt nie używał chociażby z racji dużej rozszerzalności cieplnej. O korozji nie wspominając. W każdym razie w starszych deore na pewno nie były one stalowe.

 

A branża motoryzacyjna to jakich używa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak naprawdę jasnej odpowiedzi nadal nie ma  :thumbsup: Mi głównie zależy na lepszej klamce, bo aktualne BR-M396 mają lekko mówiąc "nieergonomiczne" rozwiązanie, ale w Deore i SLX jest praktycznie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, Deore i Slx mają klamkę na dwa palce, jest dużo krótsza i można ją lepiej ustawić. Siła hamowania jest w miarę na dobrych klockach, ale brakuje mi nieco mocy przy bardzo mocnym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mieteczek,

 

Wypowiedziałem się jako użytkownik obu niby nieznacznie różniących się rozwiązań m785 i m615 (tylko kosmetyczne zmiany w m7000 i m6000, których temat dotyczy). Pomijam fakt że jak kupowałem m615 to trafiłem felerny tył (ale nie czepiam się, pomiędzy fabryką a mną ktoś mógł go zwyczajnie uszkodzić - wybrałem inny egzemplarz i jest OK). To tak: m785 mam w rowerze ważącym 18kg... ze mną okrągła stówka, rewelacyjny hamulec, ale testowałem również w tym samym rowerze w górach w maju - m615, tylko przód (sam zacisk i przewód na klamce od m785) i hamuje nieznacznie gorzej a po rozgrzaniu wyraźnie gorzej (wyczuwalny fading, ale hamuje, to nie tak że człowiek wybiera stronę na którą się ma wyłożyć bo hamulec na klamkę nie reaguje, to tylko w porównaniu do m785 jest słabiej) jeżdżone na tarczy accent freezer i na pływającej hope - obie tarcze przód 203... klocki G03Ti, Poza zaciskiem czyli de facto tłoczkami, no i przewodem - zero różnic w zestawie porównawczym. Reasumując nie słabł bardzo mi m615 jak była mokra tarcza czy lekko upaprana błotem (tyle że to bardziej od klocków i tarczy zależy), ale na dłuższych zjazdach wyraźnie słabł (a tu czas podgrzania płynu się liczy) a XT nie, wiadomo że SLX niczym istotnym od XT się nie różni. Kwestia pieniędzy oczywiście jest istotna w wyborze, jak wspomniałem do XC (tylko tu nie ma jak zagrzać płynu) sam kupiłem Deore i jestem bardzo zadowolony, powiem nawet tak: wolę je (ale to zasługa ergonomii klamek) od mocniejszych ale starszych XT - m775. Gdyby mi zimą m615 puchły, pewnie przełożę sprawdzone już m785 do kroskantrówki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, Deore i Slx mają klamkę na dwa palce, jest dużo krótsza i można ją lepiej ustawić. Siła hamowania jest w miarę na dobrych klockach, ale brakuje mi nieco mocy przy bardzo mocnym hamowaniu.

 

Tutaj może niezbyt jasno się wyraziłem. Mialem na mysli to, że SLX i Deore są w zasadzie takie same pod względem ergonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopię troszkę temat bo trochę czasu minęło stoję przed wyborem między BR-M6000 + klocki półmetaliczne cena 470zł ,a BR-M7000 na metalikach z radiatorem za 600zł. Nie wiem co wybrćc i czy warto dopłacać te 130zł. Obecne tarcze to RT76 z zestawem M365, rower  Trek x-caliber 9 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

też zastanawiam się nad wymianą hamulców i rozważam m6000 i m7000. Przesiadać się będę z Avid bb5 zatem pytanie, czy M6000 będą mocniejsze od moich obecnych czy porównywalne? Chciałbym lepszej modulacji i stąd decyzja o wymianie na hydrauliki. W Avid mam std klocki półmetaliczne.

Pozdrawiam

Edytowane przez biker_xc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...