Skocz do zawartości

[Hamulce] Jakie są najlepsze hamulce do MTB top modele ?


Marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Odnośnie Magury i piszczenia. Na standardowych klockach zapiszczą tylko w czasie jazdy w deszczu albo w bardzo mokrych warunkach - sprawdzone na Lousie BAT, MT6 ,MT4 i MT5. W przypadku MT6 lekkie popiskiwanie na suchym pojawiło się z klockami Kool-stop, w przypadku MT5 brak piszczenia na klockach standardowych dla tego modelu i na klockach z modelu MT7. Generalnie Magury są ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

podobnie rama?!

 

Oj, rama może mieć wpływ, boleśnie się o tym przekonałem. Wcześniej, w Curarze 2x tarcza RT76 180mm, bezproblemowo. Jak przełożyłem do Reigna tył przy mocniejszym hamowaniu, tuż przed zablokowaniem koła, wpadał w spore wibracje i wył przy tym wniebogłosy. Nie pomogła zamiana tarcz miejscami, czyszczenie, smarowanie  tyłu klocków specjalnymi preparatami. Pożyczyłem od kumpla tarczę Avida 160mm, zjawisko wciąż występowało, ale w dużo mniejszym natężeniu. Potem kupiłem RT86 160mm i dopiero po jej zamontowaniu tył hamuje jak Bozia przykazała, nie piszczy, nie wibruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Przyznaje, ze nie wiem co moze miec marka widelca do piszczenia, podobnie rama?!

Nie tyle marka co wiotkość ramy, materiał, wykonanie, poprawność mocowania uchwytów montażowych.  W przypadku widelca - sztywność widelca ( szczególnie na skręcanie podczas hamowania). jak Sznib opisał, niektóre ramy są wrażliwe na wibracje występujące podczas hamowania . Ale tak naprawdę to te objawy głównie dotyczyły starszych ram, w nowych konstrukcjach już to nie powinno występować.

Jak już zostało napisane, najważniejsze jest prawidłowe ustawienie wszystkiego , czystość i zgranie okładzin z tarczami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego to wszystko rezonuje?

Bo wibracje z klocków są przenoszone na zacisk i dalej na ramę lub widelec.

Smar jeśli całkowicie tego nie wyeliminuje, to chociaż zmniejszy ten efekt.

To powszechnie stosowany sposób.

Warto sprawdzić przed wymianą klocków czy tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś kiedyś włożyć coś między tłoczki, a klocki? Jeśli to te drgania przenoszone na ramę powodują wycie, to teoretycznie wsadzenie między tłoczek, a klocek jakiegoś czegoś co pochłonie drgania powinno pomóc. Kawałek gumy, dętki? Może tekturka jakaś, cokolwiek? Próbował ktoś? Ja nie mam problemu z piszczeniem swoich hamulców, więc nie mam jak tego sprawdzić. 

 

Chociaż tak myślę, że to nie ma sensu, bo przecież klocek, ani tłoczek, nie ma bezpośredniego kontaktu z zaciskiem i ramą. Są jeszcze uszczelki przecież, które powinny niby chłonąć drgania... Ale dobra, nieważne, za dużo myślę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wy tak na serio z tym podklejaniem klocków? Przecież wydajność hamowania zależy w największym stopniu od tego z jaką siłą i jak szybko tłoczki docisną klocki do tarczy. Jedyne co mi się kojarzy z tym pomysłem, to pokonywanie sztywnego podjazdu na stojąco z odblokowanym amorem, kiedy to duża część naszej siły idzie w pompowanie. O temperaturach na tarczy wspomniał już @@dran2,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupić nowe tarcze RT99 za 150zł ale ktoś mnie ubiegł. Nowe w sklepie stoją po 200zł Czy ktoś wie czy po za radiatorem czymś jeszcze się różnią tarcza XTR RT99 od tańszej RT98 ? A może leipiej kupić tarcze XT RT81 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica to właśnie ten radiator ale "lepszość" tego rozwiązania moim zdaniem jest pomijalna (tak jak i radiator w klockach hamulcowych). Generalnie tarcze XT są na tyle dobre , że pchanie się w XTR to bardziej poprawa własnego samopoczucia dla magi tych 3 literek niż rzeczywiste korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że tarcze XT Ice Tech różnią się od XTR Ice Tech tylko masą (a jeszcze bardziej ceną), natomiast nie zgodzę że tarcze XTR Ice Tech Freeza (z radiatorem) są takie same jak tarcze bez Freeza. Mam dwa kpl. kół z tarczami XTR Ice Tech z radiatorami, jeden komplet kół z tarczami XTR Ice Tech, i jeden kpl. kół z tarczami XT Ice Tech. Rzeczywiście, różnica w jakości pracy pomiędzy XT a XTR bez radiatorów jest żadna, lub na tyle mała że nie zauważalna nawet dla dosyć doświadczonego jeźdźca, i tutaj można mówić o poprawie własnego samopoczucia przy kupnie XTR. Jednak w codziennym użytkowaniu tarcze XTR Ice Tech Freeza wyraźnie odstają na plus od swoich dwóch rywali, zwłaszcza daje się to odczuć na długich zjazdach, hamulce cały czas oferują swoją pełną moc i doskonałą modulację. I co ciekawe są cichsze, w obu moich góralach używam tych samych klocków i dbam o regularne odtłuszczanie tarcz, więc warunki pracy są porównywalne. Nie wiem z czego to wynika, być może zwiększona ilość aluminium w tarczy Freeza powoduje wyciszenie?

Na koniec, autor tematu szuka "najlepszych hamulców do MTB", skoro ma zaciski XTR M985, to dlaczego ma sobie odmawiać tarcz XTR Ice Tech Freeza? Wolno mu, jeżeli portfel pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wolno mu, jeżeli portfel pozwoli.



Najpierw miał być sam amortyzator z piwotami. Ale z braku dobrych ofert w takiej wersji zmuszony byłem zainwestować w wersję bez piwotów co zmusiło mnie to wymiany koła i przedniego hamulca więc na chwilę obecną portfel jest prawie pusty. Szukam aktualnie okazji topowe części w dobrej cenie. Najdroższe rzeczy już mam koło i amor. Została tarcza i hamulec :icon_cool: Jako że tył mam XTR 988 i tarczę z radiatorem chciałbym mieć to samo z przodu ale nie ma okazji :icon_cool: Jest jedna oferta tarcza w wersji bez radiatora i hamulec XTR 985 zamiast 988. W sumie na przód chyba nie ma sensu zakładać radiatorów skoro przód jest najbardziej chłodzony przez pęd powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni hamulec ciężej pracuje od tylnego, a więc jest znacznie bardziej narażony na przegrzanie. Jeżeli jesteś na finansowym ssaniu, a masz przednią piastę CenterLock, to zaoszczędzisz (a przy tym zrobisz to z sensem), jeżeli przełożysz tarczę RT99 IceTech Freeza na przód, a na tył kupisz okazyjnie tarczę XT IceTech RT81.

Oczywiście warto tak zrobić o ile nie masz obecnie na tyle tarczy 140mm. Sorry za tą uwagę, ale lepiej się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Waza nie mówię , że RT99 nie są nic warte ale ewentualne korzyści (ja takich nie zauważyłem być może za krótko mi było na tym pojeździć i/lub jestem za lekki) ale różnica cenowa między nimi a XT w żaden sposób nie rekompensuje tej "lepszości" moim zdaniem. Pewnie , jeśli kogoś stać zawsze lepiej mieć coś lepszego ale w tym przypadku to bardziej placebo niż realia - jeszcze raz podkreślę moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@gtb, trochę offtopujemy, ponownie zgadzam się że nie ma różnicy pomiędzy XT i XTR IceTech (poza wagą i ceną), ale w moim odczuciu z długotrwałego użytkowania a nie z analizy tabelek pism rowerowych, technologia Freeza dodaje sporo wartości. Czy jest to opłacalne? Wydaje mi się że jest to pytanie retoryczne, podobnie jak pytanie czy samochód za 250k zł jest cztery razy lepszy od tego za 80k zł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 140mm na przód jest za słabe. Chyba że ważysz mniej niż anorektyczny kurczak :)  Jeżeli na przód przełożysz tarczę RT99 z tyłu, to nową tarczę na tył proponuję też 160mm. Jeżeli natomiast zostawisz na tyle tarczę RT99, to na przód załóż tarczę 180mm. W takim wypadku będziesz musiał kupić adapter pod tarczę 180mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...