gkc Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Witajcie. Przymierzam się do kupna czegoś w stylu https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540s-275-id_8379042.html Czyli fulla ale z damperem powietrznym. Nie zależy mi specjalnie na wadze a głównie na wytrzymałości i bezawaryjności przy cięższym rowerzyście. Waże +/- 100kg i rocznie robię około 7 tyś km po asfaltach/szutrach i lesie - czyli wszędzie. Czy takie konstrukcje jak ten 540s z Decathlony jest w miarę przyzwoity? Do tej pory używam podobnych sprzętów tylko że sztywniaka więc jakoś osprzętu mi odpowiada. Da radę? Czy jakbym chciał za jakiś czas ulepszyć dampera to nie ma obaw? A może ktoś ma tego Rockridera 540s lub ewentualnie 560s? Z góry dzięki. Pozdrower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aabb Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Mam od 5 lat starszą i tańszą wersję 6,3 która służy mi za taki wygodny fotel na kołach, ważę około 105 kg. U mnie tył był amortyzowany na sprężynie która została wymieniona na amortyzator powietrzny, Przejechane rekreacyjnie przez te 5 lat około 10000 km, poza częściami które się zużywają jedyną awarią był trzeszczący suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Wiadomo, że w tej cenie za fulla będą oszczędności na każdym kroku. Ale jednocześnie zakup HT w tej cenie stał się własnie bez sensu, bo większość modeli wcale nie oferuje nic ciekawszego. Osprzęt jest marny ale jaki by nie był i tak się z czasem zużyje, tym bardziej, że sporo jeździsz, to go wymienisz na lepszy. Przedni amor na sprężynie to nie to co by się chciało, ale HT w tej cenie oferują to samo albo nawet model niższy A przy Twojej wadze to nawet może dawać radę. Moim zdaniem Decathlon tym modelem mocno namiesza na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Dzięki za odpowiedzi. A powiedzcie mi czy jakbym chciał z czasem wymienić w nim damper na coś lepszego to nie będzie problemu? W sensie czy to jest uniwersalne i od ręki na internecie coś znajdę? I jeszcze czy nie będzie wahacz się kiwał na boki z biegiem czasu? I czy jak coś to w nich się w miarę swobodnie wymienia łożyska i konserwuje? Osprzętem się nie martwię, przy moich przebiegach i tak wszystko zajadę w miarę szybko a wtedy kupię coś co bardziej mi odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 A taki damper klasy "X-Fusion E1" to ile może wytrzymać przebiegu po zwykłych trasach leśno-polnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Damper jak to damper, jeśli będziesz serwisował regularnie to pożyje długo. Żona ma taki w rowerze i 3 lata nic nie było ruszane, tyle że rower ma może 30 godzin najechane :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Damper jak to damper, jeśli będziesz serwisował regularnie to pożyje długo. A przy dojazdach do pracy 20km w jedną (15 asfalt + 5 skróty szutrem) i tak cały rok poza śniegami. Plus lasy w weekendy. Rocznie to jakieś 7 tyś km. To jak teraz Wasze prognozy na wytrzymałość dampera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 http://www.xfusionshox.com/images/pdf/2014_Fork_Shock_manual.pdf Jeśli utrzymujesz średnia 20km/h, to wg producenta należy: co 500km(25h) rozebrać komorę powietrzną, wyczyścić i nasmarować co 1000km(50h) wymienić uszczelki co 2000km(lub raz w roku) dokonać pełnego serwisu z wymianą oleju Jeśli będziesz stosował się do tych zaleceń to w teorii damper będzie żył wiecznie. W praktyce najważniejsze jest to aby nie dopuścić do sytuacji w której damper pracuje na sucho. Przy przebiegu 7kkm rocznie czyszczenie i smarowanie należałoby robić przynajmniej co kwartał. Uszczelki wymieniać jak zajdzie taka potrzeba, przy tym przebiegu pewnie raz w roku zdechną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Posiadam od września zeszłego roku RR 520S , przebieg ok 4 tys. km i wciąż rośnie , Jeżdżone cały sezon łącznie z zimą . Rower lekko u mnie nie ma , lubię pośmigać ostro po lasach , korzenie , kamienie , piach itd. Rama daję radę , na gwarancji wymieniony suport , reszta działała dobrze , niestety połknąłem bakcyla rowerowego tuningu i wiele z seryjnego RR 520S już nie zostało. Pierwsza modyfikacja to amortyzator , za XCR jest Manitou Mrevel , następnie damper za X-fusion jest Fox Rp 23 , następnie poszły koła, opony i napęd na Deore XT . Teraz po lasach śmigam z prędkościami średnimi 30 km/h i nawet daje radę , rower głównie po wymianie amortyzatora i dampera wreszcie ma trakcję , nie skacze jak pingpong na nierównościach . Resztę podzespołów można było zostawić bo nadal są sprawne i nic im nie dolegało ,( syn się ucieszył bo dostał do swojego ) Na dzień dzisiejszy prędzej skusiłbym się na RR560S bo osprzęt ma o wiele lepszy , amortyzator powietrzny i damper z blokadą , napęd Deore , choć na pewno zabraknie regulacji odbicia dampera , a bez tego ten rower przy szybkich jazdach w terenie robi się nerwowy i nie do opanowania . Można zrobić tak jak ja zrobiłem czyli kupić 540S i powoli modyfikować , nowa 520S ( taka jak ja kupiłem ) jest słabiej wyposażona niż zeszłoroczna , tego modelu po mimo niskiej ceny nie brałbym pod uwagę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 A jak ma się u Ciebie sprawa z serwisowaniem amora? Faktycznie tak często jak piszą w pdfie? Bo przy takich dojazdach do/z pracy gdzie czasem jest 1000 km w miesiąc to dobiło by mnie takie często serwisowanie dampera. Acha i jak wygląda sprawa z łożyskami - łatwo je wymienić itp? Damper też łatwo wymienialny i dostępny jakiś inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Amor w 540 to XCR tam za bardzo nie ma co serwisować , ja ma Manitou i serwis robię sam , damper robisz jak na tłoku robi się sucho , serwis komory powietrznej , rozkręcasz , myjesz smarujesz i skręcasz , uszczelki wymieniasz jak są naprawdę twarde / zużyte, albo puszcza ciśnienie , wykręca się go bardzo prosto , trzeba tylko sobie pompkę kupić do amortyzatorów , ja kupiłem ta z deca i działa bezawaryjnie . Damper jest o dość popularnym skoku 190x51, na aukcjach jest ich cała masa . O jakie łożyska pytasz ? Te w ramie ? Jeszcze tam nie zaglądałem , luzów jak na razie brak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 damper robisz jak na tłoku robi się sucho Czyli tłok zawsze jest mokry? Nie łapie w ten sposób tony syfu? uszczelki wymieniasz jak są naprawdę twarde / zużyte, albo puszcza ciśnienie Łatwo je dostać? Każdy damper ma dedykowane czy zwyczajnie w sklepach od ręki dostępne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Czy to amortyzator ( oczywiście mowa o prawdziwym amortyzatorze , a nie uginaczu typu XCR) czy damper po serwisie i odpowiednim nasmarowaniu ,podczas pracy pozostawia na tłoku /goleniach lekki tłusty nalot . łapie kurz i dlatego trzeba przecierać szmatką po jeździe , jak zrobi się sucho to jest oznaka że smar się skończył i należy się serwis . Sporo jest filmików na necie o serwisie . Nie wiem jak z uszczelkami do X-fusiona , nie miałem okazji wymieniać , teraz mam Foxa i zestawy są dostępne . możesz raz w roku wysłać do firmy zajmującej się serwisowaniem amortyzatorów jak boisz się że nie dasz rady , ale bez strachu serwis komory powietrznej to z 10 min pracy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 A jak ma się sprawa z piachem i błotek zebranym na zawieszeniu? W naszych warunkach nie raz wraca się dosłownie całym obklejonym błockiem. W przypadku HT ramę można potraktować myjką a jak przy fulu? Jak ten syf znoszą łożyska, tuleje itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Jak ten syf znoszą łożyska, tuleje itp? Każdy typ sprzętu traktujemy tak samo,ht,full czy mieszczuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Haitz Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Tylko nie pryskaj wysokim ciśnieniem w łożyska od zawiechy, chyba że lubisz jak cię słychać w promieniu 100m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waskij Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Nie jest źle , zaglądałem tam ostatnio i nie było co robić , łożyska maszynowe z uszczelnieniem gumowym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.