Skocz do zawartości

[Niedrogi full do 2500] Czy jest sens Rockrider 540S


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Przymierzam się do kupna czegoś w stylu https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540s-275-id_8379042.html

 

Czyli fulla ale z damperem powietrznym.

 

Nie zależy mi specjalnie na wadze a głównie na wytrzymałości i bezawaryjności przy cięższym rowerzyście.

Waże +/- 100kg i rocznie robię około 7 tyś km po asfaltach/szutrach i lesie - czyli wszędzie.

 

Czy takie konstrukcje jak ten 540s z Decathlony jest w miarę przyzwoity?

Do tej pory używam podobnych sprzętów tylko że sztywniaka więc jakoś osprzętu mi odpowiada.

 

Da radę?

Czy jakbym chciał za jakiś czas ulepszyć dampera to nie ma obaw?

 

A może ktoś ma tego Rockridera 540s lub ewentualnie 560s?

 

Z góry dzięki.

Pozdrower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od 5 lat starszą i tańszą wersję 6,3 która służy mi za taki wygodny fotel na kołach, ważę około 105 kg. U mnie tył był amortyzowany na sprężynie która została wymieniona na amortyzator powietrzny, Przejechane rekreacyjnie przez te 5 lat około 10000 km, poza częściami które się zużywają jedyną awarią był trzeszczący suport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że w tej cenie za fulla będą oszczędności na każdym kroku. Ale jednocześnie zakup HT w tej cenie stał się własnie bez sensu, bo większość modeli wcale nie oferuje nic ciekawszego. Osprzęt jest marny ale jaki by nie był i tak się z czasem zużyje, tym bardziej, że sporo jeździsz, to go wymienisz na lepszy. Przedni amor na sprężynie to nie to co by się chciało, ale HT w tej cenie oferują to samo albo nawet model niższy ;) A przy Twojej wadze to nawet może dawać radę. Moim zdaniem Decathlon tym modelem mocno namiesza na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

A powiedzcie mi czy jakbym chciał z czasem wymienić w nim damper na coś lepszego to nie będzie problemu?

W sensie czy to jest uniwersalne i od ręki na internecie coś znajdę?

 

I jeszcze czy nie będzie wahacz się kiwał na boki z biegiem czasu? 

I czy jak coś to w nich się w miarę swobodnie wymienia łożyska i konserwuje?

 

Osprzętem się nie martwię, przy moich przebiegach i tak wszystko zajadę w miarę szybko a wtedy kupię coś co bardziej mi odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Damper jak to damper, jeśli będziesz serwisował regularnie to pożyje długo.

 

A przy dojazdach do pracy 20km w jedną (15 asfalt + 5 skróty szutrem) i tak cały rok poza śniegami.

Plus lasy w weekendy.

Rocznie to jakieś 7 tyś km. 

 

To jak teraz Wasze prognozy na wytrzymałość dampera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.xfusionshox.com/images/pdf/2014_Fork_Shock_manual.pdf

Jeśli utrzymujesz średnia 20km/h, to wg producenta należy:

co 500km(25h) rozebrać komorę powietrzną, wyczyścić i nasmarować

co 1000km(50h) wymienić uszczelki

co 2000km(lub raz w roku) dokonać pełnego serwisu z wymianą oleju

 

Jeśli będziesz stosował się do tych zaleceń to w teorii damper będzie żył wiecznie.

 

W praktyce najważniejsze jest to aby nie dopuścić do sytuacji w której damper pracuje na sucho. Przy przebiegu 7kkm rocznie czyszczenie i smarowanie należałoby robić przynajmniej co kwartał. Uszczelki wymieniać jak zajdzie taka potrzeba, przy tym przebiegu pewnie raz w roku zdechną. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam od września zeszłego roku RR 520S , przebieg ok 4 tys. km i wciąż rośnie  ,

Jeżdżone cały sezon łącznie z zimą . Rower lekko u mnie nie ma , lubię pośmigać ostro po lasach , korzenie , kamienie , piach itd.

 Rama daję radę , na gwarancji wymieniony suport , reszta działała dobrze , niestety połknąłem bakcyla rowerowego tuningu i wiele z seryjnego RR 520S już nie zostało.

Pierwsza modyfikacja to amortyzator , za XCR jest Manitou Mrevel  , następnie damper za X-fusion jest Fox Rp 23 , następnie poszły koła, opony  i napęd na Deore XT .

Teraz po lasach śmigam z prędkościami średnimi 30 km/h i nawet daje radę , rower głównie po wymianie amortyzatora i dampera wreszcie ma trakcję , nie skacze jak pingpong na nierównościach .

Resztę podzespołów można było zostawić bo nadal są sprawne i nic im nie dolegało ,( syn się ucieszył bo dostał do swojego )

 

Na dzień dzisiejszy prędzej skusiłbym się na RR560S bo osprzęt ma o wiele lepszy , amortyzator powietrzny i damper z blokadą , napęd Deore , choć na pewno zabraknie regulacji odbicia dampera , a bez tego ten rower przy szybkich jazdach w terenie robi się nerwowy i nie do opanowania .

 

Można zrobić tak jak ja zrobiłem czyli kupić 540S i powoli modyfikować , nowa 520S ( taka jak ja  kupiłem ) jest słabiej wyposażona niż zeszłoroczna , tego modelu po mimo niskiej ceny nie brałbym pod uwagę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się u Ciebie sprawa z serwisowaniem amora? Faktycznie tak często jak piszą w pdfie?

 

Bo przy takich dojazdach do/z pracy gdzie czasem jest 1000 km w miesiąc to dobiło by mnie takie często serwisowanie dampera.

 

Acha i jak wygląda sprawa z łożyskami - łatwo je wymienić itp?

Damper też łatwo wymienialny i dostępny jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor w 540 to XCR tam za bardzo nie ma co serwisować , ja ma Manitou i serwis robię sam , damper robisz jak na tłoku robi się sucho , serwis komory powietrznej , rozkręcasz , myjesz smarujesz i skręcasz , uszczelki wymieniasz jak są naprawdę twarde / zużyte, albo puszcza ciśnienie , wykręca się go bardzo prosto , trzeba tylko sobie pompkę kupić do amortyzatorów , ja kupiłem ta z deca i działa bezawaryjnie .

Damper jest o dość popularnym skoku 190x51, na aukcjach jest ich cała masa .

 

O jakie łożyska pytasz ? Te w ramie ? Jeszcze tam nie zaglądałem , luzów jak na razie brak .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

damper robisz jak na tłoku robi się sucho

Czyli tłok zawsze jest mokry? Nie łapie w ten sposób tony syfu? 


 

 

uszczelki wymieniasz jak są naprawdę twarde / zużyte, albo puszcza ciśnienie

Łatwo je dostać? Każdy damper ma dedykowane czy zwyczajnie w sklepach od ręki dostępne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to amortyzator ( oczywiście mowa o prawdziwym amortyzatorze , a nie uginaczu typu XCR) czy damper po serwisie i odpowiednim nasmarowaniu ,podczas pracy pozostawia na tłoku /goleniach lekki tłusty nalot . łapie kurz i dlatego trzeba przecierać szmatką po jeździe , jak zrobi się sucho to jest oznaka że smar się skończył i należy się serwis . Sporo jest filmików na necie o serwisie . Nie wiem jak z uszczelkami do X-fusiona , nie miałem okazji wymieniać , teraz mam Foxa i zestawy są dostępne . możesz raz w roku wysłać do firmy zajmującej się serwisowaniem amortyzatorów jak boisz się że nie dasz rady , ale bez strachu serwis komory powietrznej to z 10 min pracy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak ma się sprawa z piachem i błotek zebranym na zawieszeniu?

W naszych warunkach nie raz wraca się dosłownie całym obklejonym błockiem.

 

W przypadku HT ramę można potraktować myjką a jak przy fulu? 

Jak ten syf znoszą łożyska, tuleje itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...