Skocz do zawartości
ACTIVIA

[Amortyzator] Odnowa lub regeneracja rur goleniowych

Rekomendowane odpowiedzi

ACTIVIA

Tak jak wam pisałem że poszukuje rur goleniowych, lecz nikt nie chciał ich udostępnić. Skorzystaliśmy z rur goleniowych od starego Duroluxa z 2014 i poniżej efekty.  Teraz lecą na testy i zobaczymy jakie efekty będą

 

Przed

f136.jpg?0.8126910125027578

 

Po odnowieniu

 

f133.jpg?0.3931906187827461

 

f134.jpg?0.8831311143608518

 

f140.jpg?0.06332141327401386

 

f141.jpg?0.7283244974701861

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986
Napisano (edytowane)

Trzymam kciuki. Jak Ci się uda to nie opedzisz się od zleceń :-), i zagrasz na nosie Producentom widelców.

 

Udało się uzyskać tą samą srednice goleni po ponownym anodowaniu?

Edytowane przez Kowal1986

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Wczoraj sprawdziłem, tego Duroluxa po kilkukrotnej jeździe i brak jakichkolwiek przetarć a tym bardziej brak luzów na ślizgach. To jest dopiero wstępna diagnoza. Jestem pozytywnie na to nastawiony, tym bardziej że w przyszłym tygodniu przyjdzie do mnie partia rur goleniowych od Duroluxa w zakresie 6 kolorach czyli 6 rur. Dziękuję osobom co wspierają mnie dając górne lagi bez zobowiązania zwrotu   :thanks:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Ze względu częstych waszych problemów dotyczących obicia lub przetarć rur goleniowych, postanowiłem wziąć się za ten temat. Mówiąc szczerze to temat jest ciężki ze względu tego że różnie oddziałuje nowa anoda na rurę po usuniętej starej.

Po pierwszych eksperymentach i testach efekty spisały się prawidłowo przez co postanowiłem dalej rozwijać ten temat i już w przyszłym tygodniu będę miał 6 rur goleniowych w oddzielnym kolorze każdy.

Często widzę pytania dot. krążków jakie występują na rurach goleniowych. Na odpowiedź tego to powiem wam że to nie jest żadne przetarcie ani wina uszczelek itp. Efekty są z mocowania rury przed fabrycznym nurkowaniu w roztworze. Oprócz Suntoura to również takie ślady często występują w FOX-ach, RS, czy innych

Czekam na wasze sugestie oraz dalsze propozycje, bo można dużo rzeczy zrobić bez kupowania drogich oryginałów

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arekhs

6 kolorów w twardej anodzie III ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

a no w twardej anodzie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Klark

Jaki będzie orientacyjny koszt takiej odnowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Dopiero ustalę po 100% testach, a to jeszcze trochę potrwa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Coś nowego  :thumbsup:

 

f143.jpg?0.15066109165880914

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Ciekawe, jaki poślizg ma taka kolorowa anoda. Tak sobie patrzę na tę czarną to nie wyglada tak ślisko i gładko jak ta Foxa, Suntoura czy RSa. Chyba, że to tylko wina zdjęcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

 

Tylko ze to nie jest kolor czarny lecz taki ciemny granat

Co do połysku to wina zdjęcia, są gładziutkie jak dupka niemowlęcia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Przecin

Rozumiem że w razie czego z wytarta anoda na sztycy Giant można zgłosić się do Ciebie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Wygląda to świetnie  :thumbsup:

 

Właśnie, jak tam z anodowaniem innych elementów aluminiowych? Myślę że to byłoby dobre pole do popisu przy przeróbkach  :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Na razie skupiony jestem na rurach goleniowych. Możliwe że przejmę specjalistyczny zakład galwanizacyjny przez co planuje wszystko co aluminiowe sobie anadować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
M4RUD3R

I jak tam przebiegają testy ? :) Nie masz jakiejś maszynki która symulowałaby pracę amortyzatora ale powiedzmy przez 8h , później przerwa i kolejne 8h i tak cały tydzień ? ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Tak, w kącie stoi Pan Zdzisio ( ten co robił kiedyś młotem pneumatycznym ) i pompuje od zmierzchu do świtu, albo na odwrót :icon_lol: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
M4RUD3R

Taki Pan Zdzisio to skarb ;-) a tak na poważnie, to kiedyś widziałem filmik na którym były testowane dampery, a konkretnie ich temperatura podczas pracy. I właśnie maszyna z tego filmiku symulowała pracę dampera, było to ustawiane na określoną ilość minut, w której była zadana ilość ściśnięć dampera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Ale maszyna nie będzie symulowała wpływu otoczenia na amortyzator, czyli kurzu, wody itd

 

Taki domowy sposób jaki mi wpadł do głowy: złożyć amor bez bebechów, tylko żeby się trzymał kupy, obciążyć dolne lagi kilkoma kilogramami i przyczepić do czegoś co będzie obracało amorem. Coś jakby zegar, tylko zamiast wskazówki amortyzator  :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Moge sprowadzić sobie specjalistyczną maszynę do badania pracy lag, kartridzy itp. Lecz koszt to ok 70 000 zlotych

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
M4RUD3R

Kurczę. Drogi biznes jak tylko do sprawdzenia jak się zachowuje powłoka. No to chyba z sezon trzeba intensywnie by poujeżdżać żeby coś powiedzieć. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Przez to sporo mi to czasu zajmie za czym wprowadze to do sprzedaży

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Masz więc motywację by więcej jeździć i katować tego zregenerowanego Duroluxa :-).

 

Mi w Foxie anoda pewnie jeszcze na rok starczy, więc do tego czasu może uda Ci się dobrze przetestować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mammelzen

Ciekawie to wygląda, będę monitorować temat...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
M4RUD3R

Aż mnie kusi mego foxa wysłać do pokolorowania i co będzie to będzie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Niech mi ktoś z was dopowie jaki to może być kolor po odnowieniu. Co do regeneracji i odnowie rur goleniowych to jestem już na końcowym etapie

 

f153.jpg?0.19178431085614878 f154.jpg?0.40524761272583754

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×