Skocz do zawartości

[Full] do 3000 zl


setwba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy i dopiero to ogarniam. Zamierzam kupic swojego pierwszego fulla cena max 3000 zl pomożecie?. Pozdrawiam

Nie mam specjalnych wymagan. Skok amora min 120, chcialbym zeby rower byl gotowy do jazdy bez koniecznosci serwisu. Dopiero poznaje tego rodzaju sprzet wiec ciezko posac o jakis wymaganiach, licze na Wasz profesionalizm. Mam pare ofert na oku, ponizej zamieszczam linki wiec moze cos podowiecie, czy cena dobra, sprzet itd. Z gory dziekuje.

 

https://www.olx.pl/oferta/rower-gt-sanction-enduro-mtb-fr-dh-rama-m-CID767-IDlFBam.html

 

https://www.olx.pl/oferta/full-trek-ex9-na-fox-deore-xt-sram-x0-avid-CID767-IDlYgHI.html

 

 

https://www.olx.pl/oferta/focus-project-enduro-shimano-zee-rock-shox-ario-stroker-ace-CID767-IDlJHrU.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 175 cm wzrostu, 70 kg. Mysle ze rozmiar ramy M. Rower ma byc uzytkowany w lasach, roznego rodzaju zjazdy i podjazdy, wyzej dalem linki do ogloszen co sobie upatrzylem. Moze Wy macie cos fajnego do zaoferowania lub wyrazenia opini co do ofert wyszukanych przeze mnie. Nie znam firmy GT ani Focus wiec kompletnie nie mam pojecia co bedzie korzystniejsze.

Jeszcze taki mi wpadl w oko, cena 3000

Prosze o pomoc.

 

https://www.olx.pl/oferta/specjalized-big-hit-grom-2011-z-papierami-trek-kona-demo-commencal-CID767-IDm3yMC.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko gdzie mieszkasz, bo widzę oferty rozrzucone po całej polsce. Jak masz zamiar kupić go bez wcześniejszego oglądania to sobie odpuść. Do tego nie wiem czy jesteś świadomy ale koszty używania fulla są dość duże - serwis amortyzatora, dampera i do tego jeszcze łożyska w ramie. Z tych co podałeś to moim zdaniem speca odpuść na starcie, jak był jeżdżony dh/fr i to jeszcze przez 6 lat to może mocno zużyty. Jak dla mnie to najlepiej wychodzi Focus, ale jest tani. Trochę za tani. Musiałbyś sprawdzić czy wszystko z nim w porządku albo najlepiej wziąć kogoś kto ma pojęcie ze sobą.
Trek też jest w porządku, ale nie wiem czy rama nie będzie delikatnie za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cos wiecej mozesz napisac? Czym sie kierowac przy wyborze? Czemu akurat Treck? Bede wdzieczny

No jestem z wielkopolski okolice Piły wiec.kawal drogi mam po te rowery i myslalem o wysylce. Fakt ze lepiej sprawdzic ale nic blisko mnie ciekawego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dlaczego Trek? Sprawdzona marka i system zawieszenia. W tym konkretnym przypadku najlepsze amortyzatory i bardzo dobry napęd.

GT też jest niegłupi, porównując te dwa rowery to jeśli ma być agresywna jazda w terenie, okazyjnie małe hopki, bierz Treka.  Jeśli wolisz pozjeżdżać na traskach dH i czasem wycieczka, w góry na przykład, to Lepszy będzie GT.

P.S. W obu rowerach pedały do wymiany. Wyraźnie odstaja od reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to gościu miał źle dobrany rozmiar - sztyca jest 400 mm, do tego wysunięta bardzo wysoko. Komin może być naruszony, a jeśli był jeżdżony intensywnie to jest ryzyko że pęknie. Do tego prawdopodobnie wymiana łożysk w ramie. Amor i damper do pełnego serwisu na 95%, pewnie w ogóle tam było nie zaglądane, a uszczelki po 8 latach są sparciałe i kwestia czasu jak zaczną przepuszczać. To samo w hamulcach - na dzień dobry wymiana uszczelek i płynu. Nie opłaca się. 
A tak w ogóle to wykorzystasz tego fulla czy zamierzasz go mieć do lansu? Bądź co bądź to wielkopolska nie słynie z konkretnych gór. I nie piszę tego złośliwie, bo za taką cenę dostaniesz w miarę znośny nowy hardtail albo nawet używany dobrym osprzęcie i przede wszystkim w miarę współczesny. Pamiętaj też że full to dodatkowa waga ramy, dampera i do tego bujanie zawiechy przy pedałowaniu. Większe czy mniejsze ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter - Ty serio? Dla mnie to okazja, ciekawe czy legalny. Sztycę mógł wyciągnąć do zdjęcia, można podpytać gościa o jego wzrost.

 

Amorki można nawet zrobić w cenie uszczelek i oleju, jak się ma dwie prawe ręce. Hamulce bym zmienił na nowe razem z tarczami. A gadanie o zużyciu łożysk zawieszenia bez oglądania roweru to gruba przesada...

 

Kolega miałby 1500 zł zapasu na zrobienie tego roweru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Pamiętaj też że full to dodatkowa waga ramy, dampera i do tego bujanie zawiechy przy pedałowaniu. Większe czy mniejsze ale jest.

 

Tak, a hamulce hydrauliczne to wymysł szatana, odpowietrzać trzeba, oleje jakieś kupować. Zuo. A sztyce mykmyk? Toż to już zupełnie rozpusta dla nie mających co robić z kapustą; drogie to bardzo, serwisować trzeba, serwis też drogi.

Nie kupować! Dołożyć do hardtaila!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale kupując używany rower trzeba się liczyć z wydatkami. Zwłaszcza w przypadku 8 letniego fulla. To nie nowy rower, gdzie można przewidywać że przynajmniej przez jakiś czas pojeździmy bezproblemowo, a jak nie to zawsze mamy gwarancję. A że autor sam pisze że jest nowy dochodzi kwestia kosztów serwisu - można trafić perełkę, można trafić rower mocno zapuszczony, a potem powodzenia w doprowadzaniu roweru do używalności. Piszę tylko co autor musi wziąć pod uwagę, a decyzję z tego co widzę już i tak podjął, więc pozostaje tylko życzyć trafienia dobrej sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma co generalizować. W moim pomykaczu mam ramkę i amor z 2006 a wszystko chodzi jak w zegarku, bo o rower dbam.Kumpel jak swój rower sprzedawał to kupił zupełnie nowy napęd (kasetę, łańcuch, korbę) żeby kupujący miał maszynkę gotową do jazdy i nie musiał od razu w wydatki dodatkowe się pchać. Z kupnem używki to wiadomo że trzeba wszystko dokładnie dopytać, obejrzeć, bo nie wiadomo na kogo się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Pamiętaj też że full to dodatkowa waga ramy, dampera i do tego bujanie zawiechy przy pedałowaniu. Większe czy mniejsze ale jest.

 

 

Nie kupować! Dołożyć do hardtaila!

Zatem polecam szosę o wadze ok 5.9kg. Małe straty, małe opory, bardzo szybki, mały minus cena ale co to dla nas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pełny przegląd roweru bez amortyzacji, ok. 100pln. Tyle samo pełny serwis amortyzatora przedniego z wymianą oleju. Ceny orientacyjne i mogą się różnic zależnie od serwisu. Zdecydowanie warto się poduczyć i sobie samemu ogarniać, bo w serwisach potrafią skasować np. 20pln za przykręcenie kierownicy czy podobną drobnostkę, gdzie wystarczy imbus 5 i 5-10 minut czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...