Skocz do zawartości

[Zdrowie i trening] Pierwsze kroki


czakilbn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj kupiłem rower, jest to Cube Nature Pro. Pierwszy rower od.... Kto by to pamiętał, ale grubo ponad 10 lat.

Mam 33 lata, lekko ponad 80 kg przy wzroście 171cm. Mam siedząca prace- jestem kierowcą.

Prośba do Was o podpowiedź jak zacząć.... Dzisiaj przejechałem około półtora kilometra (może lekko ponad) i kaplica.

Nogi to mi o mało nie odpadną a tyłek to już porażka. Najbardziej doskwierają mi kolana i dolna partia ud.

Mieszkam w Leeds. Kto wie ten zrozumie. Pagórki wszędzie, więc jazda po płaskim terenie jest nie możliwa...

Jakieś rady? Co dokupić (oświetlenie i zapięcie kupione)?

Rozsądne i łaskawe dla mojego zdrowia i kiepskiej kondycji rady będą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Ride as much or as little, or as long or as short as you feel. But ride." - Eddy Merckx

 

Zadbaj o dietę (co nie znaczy, że masz żuć wyłącznie sałatę). Jako kierowca zapewne nie raz stołujesz się na applegreen i w innych podobnych miejscach - tam też można zjeść coś mniej śmieciowego.

Tyłek - po 2 tygodniach przestanie boleć.

Kolana - o ile rozmiar ramy i pozycja odpowiednia, to jak wyżej.

Osprzęt - koniecznie kask, na nadchodzący miesiące przynajmniej tylne oświetlenie. Jeśli dużo po mieście, to może jakaś kamerka, bo kierowcy niezbyt specjalnie darzą rowerzystów przyjaznym uczuciem.

 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To , że padłeś na pierwszej przejażdzce to normalna sprawa podsumowując to co napisałeś. Czyli na rowerze nie siedziałeś kilka lat praca siedząca kilogramów też trochę jest. Bóle kolan bolący tyłek wszystko musisz przyzwyczaić.

Ustawienie wysokości siodełka jest ważne abyś nie miał za nisko bo będziesz kręcił za bardzo ugiętą nogą i jest ciężej i nie zdrowo dla kolan oczywiście w drugą stronę też nie możesz przesadzić.

Szczerze na początek więcej rad nie potrzebujesz musisz jeździć.