ImInTrance Napisano 12 Kwietnia 2017 Napisano 12 Kwietnia 2017 Siema Czy ktoś z was próbował wycinać tarczę hamulcową i może podzielić się doświadczeniem ? Obecnie pracuję przy laserze cnc i mam dostęp do stali nierdziewnej 304,316,321 (mam też z domieszką tytanu). Ktoś coś wie na ten temat ?
Silver400 Napisano 12 Kwietnia 2017 Napisano 12 Kwietnia 2017 Z praktycznego punktu widzenia, nie ma to kompletnie żadnego sensu, do tego może być niebezpieczne. Dla zabawy czy szeroko pojętego lansu, śmiało, tylko musisz to mieć wyważone, ale to chyba oczywiste.
phoe Napisano 12 Kwietnia 2017 Napisano 12 Kwietnia 2017 Czemu niebezpieczne? Wycina z 1 kawałka stali przecież... Wycina się tarcze na CNC, ale to do sportów motorowych, do rowerów raczej nie ma takiej potrzeby to raz, a dwa to że koszt zrobienia takiej tarczy jest większy.
fw66 Napisano 13 Kwietnia 2017 Napisano 13 Kwietnia 2017 Wyciąć laserem jest łatwo. Prawidłowo, to po cięciu powinno się zahartować i zeszlifować. Ale do tego muszą być odpowiednie stopy. 316, 321 zdaje się nie można hartować. Wytnij i przetestuj. Sam jestem ciekaw.
seraph Napisano 13 Kwietnia 2017 Napisano 13 Kwietnia 2017 Tylko jeśli chodzi o hartowanie to trzeba pamiętać, że nie każda stal jest w ogóle hartowalna i trzeba to zrobić odpowiednio. Wszystko jest wykonalne, ale czy opłacalne? Samo wycięcie to pikuś...
fw66 Napisano 13 Kwietnia 2017 Napisano 13 Kwietnia 2017 Zakładam, że chodzi o wykonanie na własny użytek i satysfakcję z posiadania tarczy diy. Chociaż, gdyby można było zamówić tarcze wg swojego wzoru, to chętni na pewno się znajdą.
fw66 Napisano 14 Kwietnia 2017 Napisano 14 Kwietnia 2017 Najpopularniejszym materiałem jest stal 410, 416, 420. Jednak te wymagają hartowania. Można by spróbować wyciąć bez hartowania ze stopu 321. Wtedy to już w nazwie będą "tytanowe"
nemo2009 Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Tylko po co ze stali ? Bo samochodowe są z tego metalu ? Może ceramiczne ? A może miedziowe lub z mosiądzu ? Dobre odprowadzanie ciepła i kolor ciekawy.
phoe Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Miedź jest miękka... jak już to z tytanu, od biedy z karbonu, ale to są już dość spore koszty.
nemo2009 Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 jak już to z tytanu, Tytan jest bardzo kruchy,szczególnie w ujemnych temperaturach.
fw66 Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Dla tego używa się stopów. Wystarczy domieszka tytanu i można chwalić się "tytanowymi tarczami". Wycinanie laserem - no problem.
seraph Napisano 18 Kwietnia 2017 Napisano 18 Kwietnia 2017 Tak samo jak ludzie chwalą się magnezowymi goleniami amortyzatorów lub felgami samochodowymi i kierownicami ze scandium
ImInTrance Napisano 21 Maja 2017 Autor Napisano 21 Maja 2017 Chciałbym odświeżyć nieco temat, dawno tutaj nie zaglądałem Mógłbym wyciąć na próbę tarczę, z lepszych stali jakie mam to nierdzewne 321,316Ti, i jakieś żaroodporne. Macie projekty z cada tarczy fajnych ? Najlepiej w formacie .dxf
phoe Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Daj rozstaw śrub i wew + zew średnice powierzchni hamującej, to narysuję z np napisem Tresy Enduro Srebrna Góra będzie koks.
marcingrychtol Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Nie jestem metalurgiem, ale skoro Shimano na tańszych tarczach napisało "only for resin pad", to może trzeba by tu o czymś wiedzieć?
phoe Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Bo ta tarcza przy organiku się wygina, metalik ją na tyle rozgrzeję, że się w zacisku nie będzie pewnie mieściła. "serious injury or death may occur"
fw66 Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Z tych dwóch to chyba 321 będzie lepsze. Jeśli dobrze czytam, jest mocniejsze i bardziej sprężyste. Do kiedy przyjmujesz propozycje Mogą być "w krzywych" w corelu? Zwycięzca dostanie tarcze na własność?
tobo Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Nie jestem metalurgiem, ale skoro Shimano na tańszych tarczach napisało "only for resin pad", to może trzeba by tu o czymś wiedzieć? Trzeba wiedzieć że Scheiben mit wenigen, kleinen Löchern auf der Bremsfläche eignen sich für die weicheren, organischen Beläge, Scheiben mit großen Öffnungen auf der Bremsfläche passen besser zu den harten Sinterbelägen (siehe auch: Verglasende Beläge). Info ze strony trickstuff.de Tłumacząc w skrócie: okładziny żywiczne - małe dziury w tarczy.
fw66 Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 Tańsze shimano chyba nie są hartowane. A na żywicznych klockach raczej się nie przegrzeją. Ale spokojnie, na naszej tarczy też wypalimy "Resin Pads Only" - bezpieczeństwo najważniejsze
ImInTrance Napisano 22 Maja 2017 Autor Napisano 22 Maja 2017 Daj rozstaw śrub i wew + zew średnice powierzchni hamującej, to narysuję z np napisem Tresy Enduro Srebrna Góra będzie koks. Na tą chwilę jestem w pracy, mogę to zmierzyć w domu na przykładzie mojej tarczy Jakby ktoś gotowy projekt mi pokazał to możesz jeszcze do 15 wyciąłbym coś jeszcze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.