Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dabliu

Witam serdecznie!

 

Stoję przed wyborem zakupu bagażnika do przewożenia rowerów. Planuję przewozić 4 rowery. Padło na bagażnik montowany na haku (platforma). 

Auto to BMW e46, więc dach i klapa odpada. 

Tego sprzętu zrobiło się już mnóstwo, a z wyszukiwarki, ciężko było mi znaleźć coś wyczerpującego temat.

 

Z tego co poczytałem, najlepszy (ale i najdroższy) jest Thule.. Interpack i Amos, też niby nie jest najgorsze. Potrzebuję jednak opinii kogoś, kto używa/ał jakiegokolwiek bagażnika "hakowego".

 

Zastanawiam się między:

 

- Amos Giro 4

Thule Euroride 941

- Inter Pack Quattro 

 

W zasadzie, chcę  na 4 rowery, jeśli znajdę coś w tym segmencie cenowym 1000-1200zł +- 100zł .  Jeśli jednak nie będzie nic wartego uwagi, jestem w stanie zejść do 2 lub 3 rowerów, byle 

kupić coś trwałego i konkretnego z zapinaniem, odchylaniem itp.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Dabliu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dabliu

Może się ktoś wypowiedzieć? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas7

Używam Quattro na 4 rowery, polecam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rmk83

Od czterech lat używam bagażnika AMOS TYTAN 2. Przejechałem z nim około 15tys km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Nie jest zaawansowany technicznie jak THULE i tym podobne ale jest niezawodny i bardzo ale to bardzo stabilny. Mocowanie bezpośrednio na kulę, dokręcanie porządnej jakości imbusem, zabezpieczenie przed kradzieżą za pomocą kłódki. Kwestia tego czy minuta montażu to dla Ciebie dużo czy mało. Jeździłem z nim w każdej porze roku, w każdej możliwej pogodzie i nie widać po nim śladów użytkowania, światła działają, nic się nie psuje. Kosztował mnie 459zł, teraz widzę, że są nieco droższe ale to też kwestia dogadania się z ceną. Wersja na 3 i 4 rowery też jest, nieznacznie droższa. Ew. mają w ofercie klon THULE czyli platformę GIRO, cenowo ok. 1000zł ale ich nie używałem więc nie wiem jak z trwałością.

Jeśli bagażnik ma po prostu przewozić rowery i nie pełnić roli wodotrysku to gorąco polecam AMOSA. Tanio, porządnie, po prostu idealny stosunek jakość/cena.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adammo

Zastanawiam się między:

 

- Amos Giro 4

Thule Euroride 941

- Inter Pack Quattro 

 

W zasadzie, chcę  na 4 rowery, jeśli znajdę coś w tym segmencie cenowym 1000-1200zł +- 100zł .  Jeśli jednak nie będzie nic wartego uwagi, jestem w stanie zejść do 2 lub 3 rowerów, byle 

kupić coś trwałego i konkretnego z zapinaniem, odchylaniem itp.

Jak jeszcze nie kupiłeś to dorzucę swoje 3 grosze:

Amos - widziałem w sklepie i nie wyglądał za solidnie

Thule - najlepszy, ale w tej cenie chyba tylko na 2 rowery, pytanie co jest u Ciebie priorytetem

Interpack - używałem, jest super sztywny i rowery świetnie się trzymają ale za to jest bardzo ciężki i dosyć duży nawet po złożeniu ramion (trudno się go przenosi) i sporo odstaje za samochodem

sam kupiłem Wjenzek Alfa 3+1, z reguły używam na 2-3 rowery a gdy potrzeba doczepiam ostatnie mocowanie.

https://www.ehaki.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-wjenzek-alfa-3-1,sp,35,3431

kupowałem w czechach, wtedy jeszcze mieści się w twoim budżecie:

https://www.omnipuls.cz/34110-wjenzek-alfa-31-plus-doprava-zdarma-.html

Jak nie przeszkadza Ci noszenie ciężkiego bagażnika i mocno wysunięty bagażnik to wybierz Interpacka

Jak chcesz latać ponad 150km/h wybierz interpacka albo Thule

jak nie zależy Ci tak bardzo na 4 rowerach to bierz Thule albo interpacka trio

Jak chcesz kompromis to bierz Wjenzek ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dabliu

Od czterech lat używam bagażnika AMOS TYTAN 2. Przejechałem z nim około 15tys km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Nie jest zaawansowany technicznie jak THULE i tym podobne ale jest niezawodny i bardzo ale to bardzo stabilny. Mocowanie bezpośrednio na kulę, dokręcanie porządnej jakości imbusem, zabezpieczenie przed kradzieżą za pomocą kłódki. Kwestia tego czy minuta montażu to dla Ciebie dużo czy mało. Jeździłem z nim w każdej porze roku, w każdej możliwej pogodzie i nie widać po nim śladów użytkowania, światła działają, nic się nie psuje. Kosztował mnie 459zł, teraz widzę, że są nieco droższe ale to też kwestia dogadania się z ceną. Wersja na 3 i 4 rowery też jest, nieznacznie droższa. Ew. mają w ofercie klon THULE czyli platformę GIRO, cenowo ok. 1000zł ale ich nie używałem więc nie wiem jak z trwałością.

 

Jeśli bagażnik ma po prostu przewozić rowery i nie pełnić roli wodotrysku to gorąco polecam AMOSA. Tanio, porządnie, po prostu idealny stosunek jakość/cena.

 

Właśnie ten Amos, również przykuł moją uwagę. Tylko obawiałem się, tak jak koledzy piszą, że jest on mało solidny...ja wolę zawsze dołożyć nawet 200zł i mieć coś solidnego, co nie skrzywdzi , moich dwóch kółek :) 

 

 

Jak jeszcze nie kupiłeś to dorzucę swoje 3 grosze:

Amos - widziałem w sklepie i nie wyglądał za solidnie

Thule - najlepszy, ale w tej cenie chyba tylko na 2 rowery, pytanie co jest u Ciebie priorytetem

Interpack - używałem, jest super sztywny i rowery świetnie się trzymają ale za to jest bardzo ciężki i dosyć duży nawet po złożeniu ramion (trudno się go przenosi) i sporo odstaje za samochodem

sam kupiłem Wjenzek Alfa 3+1, z reguły używam na 2-3 rowery a gdy potrzeba doczepiam ostatnie mocowanie.

https://www.ehaki.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-wjenzek-alfa-3-1,sp,35,3431

kupowałem w czechach, wtedy jeszcze mieści się w twoim budżecie:

https://www.omnipuls.cz/34110-wjenzek-alfa-31-plus-doprava-zdarma-.html

Jak nie przeszkadza Ci noszenie ciężkiego bagażnika i mocno wysunięty bagażnik to wybierz Interpacka

Jak chcesz latać ponad 150km/h wybierz interpacka albo Thule

jak nie zależy Ci tak bardzo na 4 rowerach to bierz Thule albo interpacka trio

Jak chcesz kompromis to bierz Wjenzek ;)

 

Ekstra! O to mi chodziło! :) Chyba pozostanę przy tym interpacku, gdyż ciężar i wielkość mi nie przeszkadza :) ważne by był solidny, stabilny, miał dobre zapinanie i zabezpieczenie rowerów, jak i antykradzieżówkę na samochodzie...żebym nie musiał tego targać do bagażnika non stop :) a te bagażniki, tak jak thule...wydają się być najbardziej solidne. Wolno też nie jeżdżę, więc muszę mieć konkretny sprzęt.

 

 

Dziękuję bardzo wszystkim za fachową pomoc i doradztwo! :) Pochwalę się, gdy kupię i napiszę coś o tym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dabliu

Witam!

 

Zdecydowałem i kupiłem bagażnik Interpack Quattro. Na pierwszy rzut oka, faktycznie dosyć ciężki. Wykonanie jednak bardzo dobre, bardzo solidny. Stabilnie trzyma się na haku (nie próbowałem jeszcze jeździe, gdyż mam problem). Otóż nie pasuje mi w żaden sposób uchwyt do mojego MTBka. Gdy go przymocuję jak na zdjęciu, rama znajduje się za blisko uchwytu a cały rower stoi skośnie na platformie....

Druga sprawa, to opony mam za szerokie i nie mieszczą się w szynach.... macie na te dwie rzeczy jakieś sposoby? Nie chciałbym go oddawać, bo bardzo fajny bagażnik, ale teraz szybko muszę to rozwiązać, albo oddać... Z góry dziękuję Wam!

PozdrawiamwkupPZ.jpg0s9d5P.jpg

qhRJA8.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blobar

Witam,

 

Też przymierzam się do zakupu bagażnika na hak i szperam trochę w necie na ich temat. Wasze uwagi także wzięłam pod uwagę. 

Przy wyborze bagażnika na hak trzeba uważać z zakupem, bo część z dostępnych na rynku modeli nie spełnia wymagań rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 

Taki bagażnik musi być wyposażony w światła: kierunkowskazy, hamowania „stop”, oświetlające tylną tablicę rejestracyjną, pozycyjne tylne, odblaskowe tylne inne niż trójkątne, awaryjne, przeciwmgłowe tylne i światło cofania.

(par 7 ust 8a - gdzie jest mowa o tym że bagażnik powinien być wyposażony w światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3 - 5, 7. 8 i 12 - 14 spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia).

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andyjs

Jak dla mnie to dyskusja jest w bardzo powaznym tonie. Moj bagaznik ma prawie 20 lat, dostalem go za darmo od kolegi ktoremu znudzilo sie podrozowanie rowerem. Tablice rejestracyjna wydrukowalem na zwyklej drukarce i tak jezdze z moim rowerem czasami 200-300 km. Mam miejsce na 3 rowery ale nigdy nie probowalem wiece niz jeden. Wedlug mnie kazdy bagaznik jest dobry. To jest tak proste urzadzenie ze wlasciwie nie mozna go udoskonalic. Fotografia zalaczona.

hak.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gdy
W dniu 1.06.2017 o 14:36, Dabliu napisał:

Witam!

 

Zdecydowałem i kupiłem bagażnik Interpack Quattro. Na pierwszy rzut oka, faktycznie dosyć ciężki. Wykonanie jednak bardzo dobre, bardzo solidny. Stabilnie trzyma się na haku (nie próbowałem jeszcze jeździe, gdyż mam problem). Otóż nie pasuje mi w żaden sposób uchwyt do mojego MTBka. Gdy go przymocuję jak na zdjęciu, rama znajduje się za blisko uchwytu a cały rower stoi skośnie na platformie....

Druga sprawa, to opony mam za szerokie i nie mieszczą się w szynach.... macie na te dwie rzeczy jakieś sposoby? Nie chciałbym go oddawać, bo bardzo fajny bagażnik, ale teraz szybko muszę to rozwiązać, albo oddać... Z góry dziękuję Wam!

PozdrawiamwkupPZ.jpg0s9d5P.jpg

qhRJA8.jpg

Witam ,

jestem na kupnie czegos w tym stylu . Pojeździłeś moze juz troche z tym interpackiem ? jak szerokie masz opony , ze nie wchodza w rynny ? jakieś wady/zalety ? jak mozesz skrobnij cos na temat tego bagaznika . z góry dziękuje 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
azmadan

Odświeżę kotleta...

Bagażnik na 3-4 sztuki 29er-ów z szerokimi kierownicami...

Na zdjęciach reklamowych i na filmach pokazują jak załadować 2 rowery na 3 rowerowy bagażnik albo 2 duże rowery i 1 mały...

Czy ktoś ma bagażnik na którym mieszczą mu się 3 albo 4 duże rowery bez odkręcania śrub kierownicy?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gdy

obnizenie na maxa siodełek nie ułatwi sprawy  ? i  rowery na przemian oczywiscie .  u mnie rozwiazało problem przekręcania kierownic. bagaznik interpack quattro . tylko musze pedały odkrecac zeby sie nie matolic przy zakładaniu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • provayder
      Przez provayder
      Witam
      Ostatnio zmagałem się z dziwnym stukaniem napędu w czasie jazdy. Ponieważ najczęściej pojawiało się to w czasie ostrego ciśnięcia na pedały wymieniłem suport na nowy. Oczywiście to nie pomogło. Szukałem dalej i znalazłem luźny hak przerzutki - wygląda to tak: http://ambike.pl/hak-przerzutki-do-ram-kellys-gate-i-thorx-142x12-pod-sztywna-os.html. Hak odkręciłem, wyczyscilem i przykręciłem jak mocno się dało. Śruby lekko pokryłem smarem miedzianym, ramy i haka niczym nie smarowalem. Ewidentnie to była przyczyna stukania, ale przy mocnym ciśnięciu nadal coś stukło, ale już nie tak intensywnie jak poprzednio. Sprawdziłem śruby i wygląda, że jakby się jedna zluzowała. Jednak jak ją próbowałem dociągnąć to mam wrażenie jakby miał puścić gwint. 
      Zapewne zamiast smaru miedzianego lepszy byłby jakiś klej do gwintów. Pytanie jak prawidłowo powinno się montować taki hak? Czy w razie uszkodzenia gwintu można zastosować nakrętkę z tyłu (wydaje mi się ze miejsca starczy)?  
    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      robię przymiarkę do pierwszych SPD. Jeżdżę na 'gravelu' - Marin Nicasio, 70% szosa, 30% lekki teren, buty będą turystyczne. Zasadniczo chciałbym aby SPD miały następujące cechy:
      1. platforma dająca większą powierzchnię podparcia buta SPD - np. A520 
      2. opcja dołożenia platformy do zwykłych butów (rzadko) - np. modyfikacja M520 z SM-PD22  albo A530 
       
      Pytanie- czy są pedały które łączą obie powyższe cechy?
       
    • tommek1982
      Przez tommek1982
      Witam
      Jestem obecnie na zakupie bagażnika rowerowego do mojego Gianta Roam, wybór padł na Crosso.
      Chciałbym go używać również do przewożenia dziecka (obecnie wiek 3,5 roku, 14 kg wagi) w foteliku dedykowanym do bagażników rowerowych (np takim LINK )
      Do tej pory używałem fotelików montowanych do ramy roweru, ale pomyślałem że może byłoby lepiej przerzucić się przy okazji zakupu bagażnika na bardziej sztywne przewożenie dziecka. Pytanie czy przez brak amortyzacji nie ucierpi na tym dziecko (oczywiście przy założeniu nie jeżdżenia po wertepach i krawężnikach)
      Proszę o wasze opinie w tej sprawie, a najlepiej od osób które w ten sposób przewożą swoje pociechy (czy jest to bezpieczne, wygodne, czy nie ma ryzyka uszkodzenia bagażnika itp.)
      Czy przy podanej przez producenta nośności bagażnika tj. 35 kg, można używać takiego foteli nawet jak dziecko będzie miało np 20 kg wagi?
    • slazakmtb
      Przez slazakmtb
      Witam,
      Poszuję podstawowego modelu bagażnika na x2 rowery (hak). Rozważam modele z firmy Thule oraz Aguri.
      Czy możecie z własnego doświadczenia polecić jakiś konkretny model albo zupełnie inną firmę?
       
      Karol
×