Skocz do zawartości

[łańcuch] łańcuch przeskakuje po zmianie na nowy


alkamid

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zerwał mi się łańcuch Connex 800 (zerwała się złączka). Kupiłem nowy (KMC Z8S), skróciłem do tej samej długości co stary, ale po założeniu okazało się, że przeskakuje. Nie jestem w stanie w czasie jazdy zidentyfikować gdzie dokładnie przeskakuje, ale wydaje mi się że na kasecie lub zębatkach od przerzutki tylnej. Można jakoś jechać, ale każde mocniejsze naciśnięcie na pedały powoduje przeskok. Co może być tego przyczyną? Czyżby stary łańcuch tak się dopasował do zużytych już nieco zębatek, że nie przeskakiwał, a nowy nie pasuje? Włożyłem z powrotem stary łańcuch skrócony o zerwane ogniwo i rzeczywiście nie przeskakuje. Załączam zdjęcia przedniej i tylnej zębatki.

post-110355-0-32309000-1487590848_thumb.jpg

post-110355-0-59231700-1487590871_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to objaw zużytego napędu czyli kasety lub innych zębatek (korba).  Jak napęd ma spory przebieg to z nowym łańcuchem nie będzie za dobrze działać jak ze starym (rozciągniętym). W takim wypadku konieczna może być wymiana kasety itp. na nową.  

 

Ze zdjęć korby wynika, że masz b. mocno zużyte zęby (tzw. zęby rekina).  Szczególnie widać to na środkowej tarczy.  Polecam wymienić zębatki / koronki (o ile są wymienne) lub korbę na nową.

 

Jest też taki sposób, o którym raz słyszałem, ale nie wiem czy warto polecać. W Twoim wypadku na pewno nie bo ewidentnie masz do wymiany korbę.  Sposób wyglądał tak:  w celu przyzwyczajenia łańcucha śmigasz jakiś czas na skrajnych ustawieniach ze sporym "przekosem" łańcucha - czyli duża tarcza z tyłu i z przodu. Podobno przy takim traktowaniu, łańcuch się może dopasować do "zębatek".  Ja bym jednak osobiście wolał wymienić je na nowe niż katować nowy łańcuch ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem na niej około 4000km — czy to normalne zużycie, czy raczej wskazuje na nieodpowiednią koserwację?

Raczej nie normalne , winny jest przede wszystkim rozciągnięty łańcuch (ale nie właściwa konserwacja też robi swoje).

Ten KMC Z8S jest niestety gorszy od wcześniejszego Connex'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kaseta (lub korba) dopasowuje się do łańcucha, a nie odwrotnie. Jeśli po ok. 200km napęd nie przestanie przeskakiwać, to nie przestanie. Zmasakrujesz kasetę lub korbę i tyle. Korba ewidentnie do wymiany, jak pisali poprzednicy, natomiast kaseta wygląda na taką, która przyjmie nowy łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A mi się wydawało, że przeskakiwanie wynika po części ze zniszczenia kasety przez stary łańcuch i z niedopasowania nowego, który z biegiem czasu się rozciąga i w pewnym sensie dopasowuje.

Sugerujesz więc, że dodatkowo nowy łańcuch niszczy jeszcze bardziej starą kasetę - jest to jak najbardziej możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pisałem o tym wielokrotnie. Łańcuch się wyciąga, naciska na zęby wyżej, gdzie one są słabe i one się przesuwają. Tak, gną się i zmieniają swój kształt. Minimalnie ale jednak. Zakładając nowy łańcuch na taką kasetę ... no nie zazębia się tak jak powinien, wiec też może być sprawcą niszczenia zębów a skakanie wynika właśnie z niedopasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...