BulletTime Napisano 12 Października 2016 Napisano 12 Października 2016 Witam, w mojej zimowce rozwalil sie bebenek a dokladnie ta czesc na ktorej jest gwint od nakretki kasety. Odpadlo ponad polowe gwintu razem ze scianka. Zatem lata mi kaseta bez podparcia. Piasta to d042 sb novateca. Czy mozna kupic bebenek w rozsadnych pieniadzach? Mechanik w serwisie powiedzial ze chce za bebenek 120 zl. Mozna kupic taniej? Szukalem ale nie moge oznaczenia znalesc tej piasty bo oznacznenia bebenka na stronie velotech zaczynaja sie od litery f. Nowa piasta kosztuje 180 zl plus 45 za przeplot. Oplaca sie kupowac nowa czy lepiej kupic bebenek? Ps.Rower jest zimowka zatem koszt jest wazny. Piasta zaliczyla 2 rowery w sumie 8 000 km
tobo Napisano 12 Października 2016 Napisano 12 Października 2016 Z nową piastą dostajesz dużo rzeczy które można wykorzystać serwisowo. Łożyska, zapadki, sprężyna napinająca.
BulletTime Napisano 12 Października 2016 Autor Napisano 12 Października 2016 Czyli lepiej kupic piaste?
tobo Napisano 12 Października 2016 Napisano 12 Października 2016 To zależy od priorytetów i stanu części w środku.
BulletTime Napisano 12 Października 2016 Autor Napisano 12 Października 2016 Znaczy to jest zimowka,wiec koszty sa wazne a piasta ma przebieg 8000 km . Jednak kreci kolo sie bez oporow Zatem warto zmienic piaste koszt 225 -mam nowa piaste , czy kupic bebenek za 120 +20 zl wymiana i zostawic stara piaste?
radziuGD Napisano 13 Października 2016 Napisano 13 Października 2016 Za 167 z przesyłką kupujesz nową 042sb, podmieniasz bębenek i łożyska(lub zostawiasz je na później) a z korpusu tej nowej robisz sobie stylowy przycisk do papieru lub kubek na ołówki. Zostaje Ci jeszcze zacisk QR
Arni220 Napisano 13 Października 2016 Napisano 13 Października 2016 Za ok. 30USD bez kosztów przesyłki są te bębenki na Aliexpress.
BulletTime Napisano 13 Października 2016 Autor Napisano 13 Października 2016 30 usd x ~3.80 zl to wychodzi ze 120 zl plus przesylka. A dzis mechanik powiedzial ze ma bebenek za 130 zl plus regulacja przezutek i przelozenie kasety i zmiana bebenka i sam bebenek-razem okolo 200 zl . Zatem przystalem na wymiane bebenka.
radziuGD Napisano 14 Października 2016 Napisano 14 Października 2016 Ale dlaczego nie zrobisz tego sam? Ta regulacja przerzutki po zmianie bębenka to polega na 1/4 obrotu baryłka. Za te 200 kupisz klucz do kaset oraz bacik, narzędzia zostaną już u Ciebie, a nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w przyszłości. Nie będziesz się czuł trochę zmolestowany kupując za 130 bębenek gdy wiesz, że cała piasta kosztuje 167 z przesyłką?
BulletTime Napisano 14 Października 2016 Autor Napisano 14 Października 2016 Poniewaz wymienilem w tej ximowce naped na nowy to dalem do wyregulowania, poniewaz p/t wcale nie chodzil jak trzeba. Policz tak ze jak kupie nowa piaste to koszt zalozymy 170 ale dochodzi jescze przeplot 45 plus nyple 20 i regulacja 30 zl za obie totalnie rozlegulowane przezutki. To razme daje 250 a on powiedzal ze wyjdzie pewnie taniej niz 200. Zaloze ze utarguje 180 . Wiec bede zadowolony . A moze jak nie bedzie komplikacji to 160 czyli calkiem w porzo. Na grzebanie samemu nie mam czasu,to raz a naped ja wymieniam bardzo rzadko zatem na obecna chwile narzedza co wymieniles sa mi zbedne. Dodatkowo mam gotowke tylko na wymiane bebenka
Arni220 Napisano 14 Października 2016 Napisano 14 Października 2016 Przecież ty nie miałeś przeplatać piasty tylko wyjąć nowy bębenek z nowej piasty i go podmienić. Podobnie było by z zakupem bebenka z Ali, wykręcasz stary wkręcasz nowy. Koszta wysyłki z Ali są zerowe, to tak apropos. Regulacja przerzutek? Proste jak barszcz, za miesiąc znowu ci się coś rozreguluje co jest normalne i będziesz ponownie płacił 3 dychy za pokręcenie baryłką? Po sprzęcie widać, że na kasie nie śpisz, a płacisz jak za zboże, no ale jak kto lubi...
BulletTime Napisano 26 Października 2016 Autor Napisano 26 Października 2016 Kolega Arni się zagalopował zbyt bardzo. Najciekawsze są zawsze narzekania użytkowników na to iż ceny serwisu sa duże a to nikt nic nie umie itp.. padaja rady aby wszystko robic samemu etc... tyle że z drugiej strony nierzadko ci sami narzekaja : nie ma roboty w serwisach! ludzie chca 20 zl za serwis amortyzatora! i temu podobne. trąca to hipokryzja. ja dalem zarobic serwisowi który utrzymuje ludzi którzy chca zarobic na chleb. a nie chca wyjezdzac za granice.lub czekac na darmoche od RP. niektórzy użytkownicy wtedy krzycza: frajer , dał sie oskubać ... ależ ja nie dałem się oskubać. dam przykład z ubóstwianej tu zagramanicy. w USA siec usług jest tak rozbudowana iż nawet głupiej żarówki w miejscu użyteczności publicznej nikt nie wymienia tylko wzywaja firme i ona to robi. LOL nie? wręcz przeciwnie dzieki temu masa ludzi ma robote i flote. i gospodarka się kreci. wracając do tematu bębenka Novateca. firma novatec to kolejny (joytech)chiński tani produkt. tani i dobry ale do rekreacji lub sportu xc/maraton dla ludzi <100 kg. ów mechanik twierdził że novatec są ogólnie słabe gdyż sa najlżejsze i jednoczesnie tanie =kiepska jakosć. mowił że bębenek tej piasty pęka w okolicach piesków/. (pokazał jeden tak pękniety).dodatkowo pieski novateca też są slabe i lubia się zacinac. owszem jeden przypadek nie czyni całości ale zapala się lampka w głowie. czy mechanik kłamał? Natomiast u mnie pekł gwint !!! do pierścienia kasety... skoro rzekomo najpancerniejsza 42SB się poddała to co jest w grupach lżejszych? a to wyglada dokładnie tak: . pozdrawiam
Arni220 Napisano 26 Października 2016 Napisano 26 Października 2016 Zagalopował, z czym, gdzie, kiedy? Każdy jest dorosły, każdy zarabia na swoje życie, a co chyba dla ciebie dziwne, to jedni więcej, a drudzy mniej. Mnie nie stać na to, by z wymianą bębenka latać do mechanika i za usługę nie wymagającą specjalistycznych narzędzi zapłacić 30zł. Czy widzisz różnicę? Domniemam, że skoro posiadałeś najtańszą piastę Novateca i pytasz na forum jak tanio załatwić temat naprawy, to także cię nie stać na takie usługi. Widocznie wszyscy radzący się pomylili. Następnym razem nie pytaj, tylko idź do serwisu i tam załatwiaj takie sprawy. A druga sprawa to ten twój przykład. U nas w PL jest dokładnie tak samo, w miejscach użyteczności publicznej nikt na własną rękę ci żarówki nie wymieni, bo zabraniają tego różnego rodzaju przepisy jak choćby BHP i nigdy nie ujrzysz szarego Kowalskiego wymieniającego żarówkę w lampie na drodze, i nikt oficjalnie ci nie pozwoli w zakładzie pracy wymienić takowej żarówki w lampie pod sufitem. Musiał byś mieć na to pozwolenie/przeszkolenie lub wpisane w jakichś obowiązkach służbowych. Jeśli tego nie masz, to masz zakaz bawić się w takie rzeczy, bo w razie wypadku żadne PZU nie zwróci ci za to nawet jednej złotuweczki. mowił że bębenek tej piasty pęka w okolicach piesków/. Mechanik dobrze ci mówił, ale czy napomknął, iż tyczyło to starszych wersji bębenków aluminiowych? Ty masz stalowy więc znacznie trwalszy, ale jak widać nie wszędzie, a i tak jak piszesz, jedna jaskółka wiosny nie czyni. Powiem więcej, nie upatrywał bym tu nawet winy Novateca lecz Shimano. To Shimano wymyśliło sobie taką, a nie inną konstrukcję, to Shimano ma takie średnice zewnętrzne bębenków i gwintów nakrętek, że cienka ścianka nawet stalowych wersji nie jest w stanie wytrzymać obciążeń.
cervandes Napisano 26 Października 2016 Napisano 26 Października 2016 Pęknięcie mi wygląda jakby na pałę był dokręcony dekiel.
cervandes Napisano 26 Października 2016 Napisano 26 Października 2016 Na to miejsce nie działa żadna inna siła. Kaseta moment przekazuje na wyżłobienia w bębenku, Ośka się opiera w środku o łożysko a te o miskę wkręconą w rdzeń piasty. Dekielek kasety nie przekazuje żadnej siły i ma jedynie trzymać kasetę na bębenku. Gdyby to był słynny alu bębenek i w nim ślady po wgryzieniu kasety, to jeszcze bym mógł polemizować czy te kilka stopni o jakie się przekręciła kaseta wraz z pierścieniem nie spowodowało dodatkowego obciążenia tego gwintu ale w stalowym bębenku bez śladu? Rusek jakiś przykręcał kluczem od czołgu i się upierdzieliło.
tobo Napisano 26 Października 2016 Napisano 26 Października 2016 Pęknięcie mi wygląda jakby na pałę był dokręcony dekiel. Nie wiem jaką trzeba mieć pałę żeby doprowadzić w sposób zamierzony do takiego uszkodzenia bębenka. Ja po kilku tysiącach fabrycznie i niefabrycznie dokręconych kaset takie szczęście miałem raz, był to bębenek Shimano w szosowym "gotowcu". I był to jednostkowy przypadek, tych kół sprzedajemy kilkaset rocznie i ani wcześniej ani później problem się nie powtórzył. Bębenek pękł praktycznie zanim kaseta była dociągnięta z charakterystycznym "trykaniem" pierścienia mocującego kasetę. Ty masz stalowy więc znacznie trwalszy, ale jak widać nie wszędzie, a i tak jak piszesz, jedna jaskółka wiosny nie czyni. Powiem więcej, nie upatrywał bym tu nawet winy Novateca lecz Shimano. To Shimano wymyśliło sobie taką, a nie inną konstrukcję, to Shimano ma takie średnice zewnętrzne bębenków i gwintów nakrętek, że cienka ścianka nawet stalowych wersji nie jest w stanie wytrzymać obciążeń. Jak wyżej, nie stwierdzam problemu w przypadku praktycznie żadnego producenta piast, czy to z bębenkiem alu czy stalowym. A niektóre kasety dokręcone są tak mocno że trzeba do demontażu używać przedłużek i dwóch ludzi. Gdyby była to wina wymysłu Shimano to od czasu do czasu problem by wracał.
BulletTime Napisano 27 Października 2016 Autor Napisano 27 Października 2016 niestety tezy o rusku z kluczem od czolgu padaja od razu: bylby naruszony gwint . Nawet jakby to byla alu nakretka to predzej ulegla by zniszczeniu. Natomiast stalowa zmasakrowala by gwint. Zanioslem ten bebenek do kolegi ktory zajmuje sie stalowymi konstrukcjami w budownictwie,on po zbadaniu w labie tego bebenka stwierdzil wade materialowa. Mikropecherze w strukturze stali- w miejscu zerwania, dodatkowo w tym odlewie stal byla jak on to okreslil "nieuspokojona" cokolwiek to znaczy . Wykluczyl zmeczenie materialu-za krotki czas i zbyt mala sila rozciagajaca od srodka aby wyrwac gwint. Rowniez wylkuczyl zniszczenie z powodu zlego dokrecania. Stwierdzil ze sila ktora doprowadzila by do pekniecia musiala by dzialac z boku i zginajaco do osi piasty zatem szybciej by doszlo do zniszczenia gwintu. Pozdrawiam.
vdcmike Napisano 27 Października 2016 Napisano 27 Października 2016 Gdybyś zaniósł stalowy bębenek DT czy shimano byłoby to samo. To nie jest stal wysokogatunkowa, nieutwardzana i nie kuta. To jest chińska stal widelcowa.
ishi Napisano 29 Października 2016 Napisano 29 Października 2016 Kup nowy bębenek bo sama 042 to piasta nie do zajechania, tylko łożyska lepsze do niej włożyć i można jeździć latami. Do 042 masz bębenki typu A. Do wyboru ST- stal, SLS-lekka stal i AL - glin
BulletTime Napisano 30 Października 2016 Autor Napisano 30 Października 2016 Tak wymienilem juz ten bebenek na taki sam.czyli stalowy. Zobaczymy ile jeszcze te lozyska wytrzymaja, na razie maja nakrecone 8000 km. Moze jeszcze 2000 wytrzymaja. Sa fabryczne. Dobrze ze nie zmienilem na nowa piaste widzac jak jakosc spada z roku na rok.
detonator Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Koledzy mam pytanie: Czy jest możliwe, że na bieżnie bębenka wchodzi więcej niż przepisowe 25 kulek ? Otóż w ostatnim czasie rozebrałem 4 bębenki shimano i wszędzie było 50 kulek ( 25/ bieżnie ) i przy umieszczaniu ich na smarze nie było luzu, a w tym bębenku ( XT ) jest miejsce na min 2 kulki. Połączone jest to z wyczuwalnym luzem na bębenku.
Kolmark Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 XT nie równe XT, w moim bębenku (FH-M775) są 72 kulki (2x36), ponieważ są mniejszej średnicy. Od której piasty XT ten bębenek?
detonator Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 Niesprecyzowałem, jutro podam model, ale dobrze wiedziec że w Twoim XT jest aż 72 kulki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.