Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzator] Manitou R7 ABS+

problem; czułość tępy; tępa praca

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 09 październik 2016 - 11:57

Cześć,

Wpadł mi w ręce amortyzator jak w tytule.

Amortyztor ma jeździć pod dziewczyną 52kg, dlatego chciałbym, żeby był możliwie jak najbardziej czuły.

Egzemplarz, który posiadam to jeżeli dobrze zidentyfikowałem rocznik 2009 ( oznaczenie na rurze sterowej 090127B)

Jeżeli chodzi o czułość to moj SID po 3 latach od serwisu był bardziej czuły.

Ewidentnie wyczuwalny jest "tępy start".

Pamietam, że oryginalny olej i smar nie były najlepszej jakości.

Tutaj też był chyba oryginalny, bo tłumik był zalany takim niebiesko-zielonym olejem, a w dolnych lagach znajdowała się olejowo-smarowa maź o czerwonawym kolorze.

Widelec generalnie z wierzchu jak nowy, śruby chyba nigdy nie były ruszane, bo pierwsze ślady zrobiłem ja podczas odkrecania/zakrecania.

W środku nie było zabrudzeń, więc to raczej nie zużycie.

Przy serwisie nasmarowałem tłok i wnętrzności Slickoleum, a tłumik zalałem Motorexem 5w, ale wideł dalej tępo pracuje.

Wydaje mi się, że tłok pomimo nasmaroawnia chodził dość ciasno.

Żeby wyeliminować tłumik jako przyczynę, wyjąłem go i dociskałem amor bez tłumika i pracuje praktycznie tak samo.

Macie pomysł co z tym zrobić, żeby poprawić kulturę pracy amora?

 

Z góry dzęki za jakieś pomysły!

 


Użytkownik blinkers13 edytował ten post 09 październik 2016 - 12:00

  • 0

Reklama

Reklama

#2 Panas

Panas

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubelskie
  • Imię:Jakub

Napisano 09 październik 2016 - 19:52

Może coś jest pod uszczelką.


  • 0

#3 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 10 październik 2016 - 06:52

Nie to musi być coś innego, bo pod kątem czystości układu jest wszystko ok.

Mam wrażenie, że ta niebieska uszczelka na tłoku jest zwyczajnie za ciasno spasowana.

Nie wiem, czy to rozbierać i tę uszczelkę spróbować wymienić na inną czy poczekać, bo może się dotrze...

 

Chyba, że Slickoleum nie jest wystarczająco "slicko", bo wcześniej używałem innych smarów.

 

 

 

 


  • 0

#4 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 10 październik 2016 - 08:27

Czy w komorze powietrznej na dnie jest olej? Powinno być ok 3-5ml.  Czasem ciasnawo potrafi chodzić rurka od tłumienia powrotu przez uszczelkę w nakrętce. 


  • 0

#5 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 10 październik 2016 - 12:01

Posprawdzaj wszystkie plastikowe elementy, w manitou bardzo lubią puchnąć jak sie olej zasyfi i potem amor ciężko chodzi.

 

Lekki opór na rozruchu jest normalny w większości amorów i tym nie należy się przejmować o ile po ugięciu amor chodzi już normalnie.


  • 0

#6 siimon

siimon

    Master

  • Użytkownik
  • 1557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Szymon
Garaż Rower

Napisano 10 październik 2016 - 12:16

A może to jest jakiś leżak magazynowy i ten amor nigdy terenu nie widział? Jeżeli tak to może daj mu trochę czasu na dotarcie. 


  • 0

Reklama

Reklama

#7 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 10 październik 2016 - 18:12

@Fonika

Wnętrze po rozebraniu było idealnie czyste, a plastiki i uszczelki jak nowe.

Pewnie można utrzymać amor w takim stanie często serwisując, ale czy przeciętnemu rowerzyście chciałoby się tak dbać.

Mnie się nie chce :P

 

@Lumperator

Sprawdziłem komorę powietrzną i była ona pokryta olejem, a na dnie na oko ze 2-3ml jakiegoś jasnego oleju, zupełnie czystego, natomiast dość rzadkiego.

Nie powinien tam bardzo gęsty, lepki olej i czy to może być przyczyna?

A co do uszczelki tłumienia powrotu to moim zdaniem główny podejrzany, pytanie jak to poprawić, żeby było lepiej.

 

 

 

 

@siimon

Amor generalnie używany był, bo są ślady od mocowania koła i na rurze sterowej i trochę kurzu od klocków hamulcowych było, ale czy widział prawdziwy teren to nie wiem.

Generalnie to czuć tak, że jest ten opór przy rozruchu, potem do ok. połowy skoku płynnie i od połowy skoku robi się znów mniej czuły.

Po dociśnięciu i odpuszczaniu też czuć lekkie szarpnięcie.


  • 0

#8 piciu256

piciu256

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1422 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Potasze
  • Imię:Piotr
Garaż Rower

Napisano 10 październik 2016 - 18:34

mój minute też "na sucho" (w sensie nie podczas jazdy, tylko w miejscu) pracuje tępo, ale w terenie jest działa super płynnie i jest czuły, więc się tym oporem na początku nie sugeruj, polecam nalać kilka ml gęstego oleju do komory powietrznej, bo rzadki też smaruje, ale szybko znika ;) po czym wnioskuje że ten widelec dużo nie jeździł- rzadki olej nadal jest w komorze.

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka
  • 0

u24336y2016v3.gif  Tapnięte z mojego Xiaomi Mi3, jak napisałem coś dziwnego- to wina autokorekty- musisz się domyślić co miałem na myśli 

Kappa <-----Jedyna prawilna emotka,   jak nie znasz mocy Kappy to twój problem  :bye2:


#9 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 18 październik 2016 - 09:25

Do komory powietrznej poszedł ostatecznie olej do skrzyni biegów 75w, ale nie odczułem jakiejś poprawy, anie też pogorszenia pracy po tym zabiegu.

 

Dzięki łaskawości pogody w ostatnich dniach i faktowi, że w r7 mieści się koło 700c z oponą 42c udało mi się natomiast przetestować amor w mojej crossówce zanim zajmie się nim kobieta :)

I muszę powiedzieć, że pracuje całkiem fajnie, podczas jazdy nie przycina tak, jak na "sucho" i pracuje bardzo płynnie.

Nie jest jednak super czuły na małych nierównościach, przynajmniej napompowany do mojej wagi (90kg) i SAG 15%.

Nie mogę się pozbyć wrażenia, że R7, którego używałem parę lat temu pracował lepiej, ale że go już nie mam to nie mogę porównać bezpośrednio.

Może to po prostu efekt korzystania z dobrodziejstwa DualAir przez ostatnie 3 lata, a może taki egzemplarz.

 

Nie pozostaje mi nic tylko zamontować dziewczynie i zobaczymy co powie jak zacznie jeździć.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 


  • 0

#10 siimon

siimon

    Master

  • Użytkownik
  • 1557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Szymon
Garaż Rower

Napisano 18 październik 2016 - 13:53

Jeżeli chcesz żeby wybierał liście to zwiększ trochę SAG i w tym tłumiku chyba można żonglować podkładkami w celu zmiany tłumienia. Chyba warto to sprawdzić, szczególnie że zawodniczka wagi piórkowej. 

 

 

O to to. http://www.forumrowe...harakterystyki/


Użytkownik siimon edytował ten post 18 październik 2016 - 13:54

  • 0

#11 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 18 październik 2016 - 15:20

Ustaw SAG na 20% i ew. zalej tłumik rzadszym olejem. Pod osobą 52kg powinno być OK.


  • 0

Reklama

Reklama

#12 fw66

fw66

    Maniak

  • Użytkownik
  • 563 postów
  • Imię:Gerard
Garaż Rower

Napisano 20 październik 2016 - 00:27

Miałem kiedyś R7 z tym tłumikiem.

W terenie pracował bardzo dobrze.

Natomiast nawet bawiąc się podkładkami i zmieniając olej, nigdy nie udało mi się go tak ustawić, by wybierał "liście".

Chyba taka już ich charakterystyka.


  • 0

... i szacunek


Reklama

Reklama