Skocz do zawartości
weeman87

[trasy] Wiślana Trasa Rowerowa - odcinek małopolski i świętokrzyski

Rekomendowane odpowiedzi

weeman87

Cześć wszystkim,

Planuję krótką wyprawę z Krakowa do Sandomierza, a następnie Green Velo do Kielc i z powrotem do Krakowa. Co do GV słyszałem różne opinie, ale zastanawia mnie jak sprawa wygląda jeśli chodzi o WTR. Ostatnie wzmianki na forum są sprzed kilku lat. Wiem, że coś w temacie się dzieje, bo w moich okolicach (Wawrzeńczyce, Nowe Brzesko) zostały wyasfaltowane ścieżki prowadzone po koronie wału przeciwpowodziowego. Czy macie jakieś informacje jak trasa wygląda na cały odcinku między Krakowem a Sandomierzem. W zeszłym roku jechałem podobną trasę, ale trzymałem się na północ od drogi 79. Nie ukrywam, że przynajmniej dla mnie jazda wzdłuż Wisły jest ciekawszą alternatywą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biskupice33260

Jutro rozpoczynam ekploracje. Odcinek Opatowiec -> Ile sie da, w kierunku morza. na razie jest wysypany i zwalcowany podkład pod asfalt. 

Edytowane przez biskupice33260

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DariuszDziegiel

 

Jutro rozpoczynam ekploracje. Odcinek Opatowiec -> Ile sie da, w kierunku morza. na razie jest wysypany i zwalcowany podkład pod asfalt. 

 

I jak eksploracja? Jakie postępy prac na WTR?

Chce niedługo na szosie przejechać trasę od Woli Zabierzowskiej do Szczucina.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weeman87

Do Szczucina będzie niestety problem. Od mostu w Nowy Brzesku trasa ma raptem 4,5 km, z czego około 3,5 asfalt i 1 km szutru (aczkolwiek do jazdy jest w sam raz, pod warunkiem, że nie jedziesz na szosie). Próbowałem odnaleźć kontynuację szlaku, ale bez skutku. 

https://www.endomondo.com/routes/768006836

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DariuszDziegiel

Jeżdżę regularnie właśnie na trasie Wola Zabierzowska - Grobla, bo mieszkam w okolicy.

W Grobli będzie zjazd i dalej trasa będzie wiodła drogami lokalnymi do Uścia Solnego, gdzie wróci na wał.

 

Tak wynika z przedwykonawczej dokumentacji fotograficznej:
ftp://ftp.zdw.home.pl/wzp2/2015/ZP%2063_Sciezki_rowerowe/Tom%20V%20-%20Dokumentacja%20fotograficzna/Tom%20V%20-%20Dokumentacja%20fotograficzna.pdf

 

W powiecie Dąbrowskim coś się dzieje w temacie WTR (odcinek z tego filmiku to dokładnie miejscowości Medrzechow - Tonia - Strojcow): 

 

Kilka moich zdjęć z odcinka Wola Zabierzowska - Grobla:
http://lemmyafiver.bikestats.pl/1486694,Wislana-Trasa-Rowerowa.html

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biskupice33260

I jak eksploracja? Jakie postępy prac na WTR?

Chce niedługo na szosie przejechać trasę od Woli Zabierzowskiej do Szczucina.

 

Niestety nie dalem rady przed przeprowadzka a teraz przeprowadzilem sie nad dunajec. Ale rozmawialem z załogą walca na wale i powiedzieli ze od Niepołomic do Szczucina jest zrobione. Takze ktos musi przejechac.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DariuszDziegiel

Sprawdzałem trochę w niedzielę

Na odcinku Uście Solne - Górka jeszcze brak jakichkolwiek prac.

Od mostu na Wiśle w miejscowości Górka w stronę Dunajca przygotowany podkład pod asfalt, tak jak na załączonych fot.

 

post-198958-0-35334700-1469639643_thumb.jpg

post-198958-0-84445800-1469639644_thumb.jpg

post-198958-0-89363900-1469639646_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weeman87

Niestety nie dalem rady przed przeprowadzka a teraz przeprowadzilem sie nad dunajec. Ale rozmawialem z załogą walca na wale i powiedzieli ze od Niepołomic do Szczucina jest zrobione. Takze ktos musi przejechac.

 

No to Pan z walca chyba nie do końca zorientowany jest jak wygląda sytuacja na trasie. Pozwolę sobie dodać mój trening i opisywać będę zgodnie z jego przebiegiem. https://www.endomondo.com/users/15075646/workouts/779205356

Zaczynamy przy moście w Niepołomicach i jedziemy po WTR jakieś ... 1000 m, tam zjeżdżamy na drogi lokalne. Po kilku kilometrach wracamy na wał (ok 29 km treningu) i tam trafiamy na coś, co przypomina podkład pod asfalt. Przejechanie kolejnych 2 km jest naprawdę męczące (grube i niezbyt ubite kamienie). Dopiero na 31 km jest możliwość opuszczenia tego wału. 32 km mojego treningu to już bardzo ładna i równa ścieżka asfaltowa, która prowadzi do mostu w Nowym Brzesku (Ispinii). 

 

Ostatnio jechałem też przez most w Koszycach (Górce). Asfalt w kierunku Szczucina już położony, ale nie wiem na jakim odcinku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DariuszDziegiel

Od mostu w Górce, w kierunku Szczucina asfalt jest do Woli Przemykowskiej. Dalej jest przygotowany utwardzony podkład z kamienia (stan na 20.08).

Na odcinku Uście Solne - Górka również ruszyły roboty (zdzieranie wierzchniej warstwy).  
Cały czas trwają prace, więc możliwe, że asfaltu jest już więcej.

 

Planowany termin ukończenia trasy to październik 2016.

.

Fotorelacja z postępów praca na profilu FB veloMalopolska: https://www.facebook.com/velomalopolska/photos/?tab=album&album_id=232853797110156

Mapka z ostatniego objazdu: https://www.endomondo.com/users/10088137/workouts/789576483

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukasz82

Przejechałem raz trasę z Krakowa do Szczucina. Wiekszość DK 79, za Nowym Korczynem proponuje skręcić w prawo. Asfalt jest w bardzo dobrym stanie, może poza wylotem na igołomskiej. Trasa jest dość malownicza zwłaszcza od Nowego Brzeska do Nowego Korczyna, ale i tak na podziwnianie widoków nie pozwalają przetaczające się Tiry. Nie mogłem się doczekać sie ścieżki z krakowa do szczucina, ale obawiam się jednego: można usnąć. Po przejechaniu kilku kilometrów wydawało mi się że stoję w miejscu.. Mam nadzieję że częśc scieżki zjedzie z wałów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weeman87
Przejechałem raz trasę z Krakowa do Szczucina. Wiekszość DK 79, za Nowym Korczynem proponuje skręcić w prawo. Asfalt jest w bardzo dobrym stanie, może poza wylotem na igołomskiej. Trasa jest dość malownicza zwłaszcza od Nowego Brzeska do Nowego Korczyna, ale i tak na podziwnianie widoków nie pozwalają przetaczające się Tiry. Nie mogłem się doczekać sie ścieżki z krakowa do szczucina, ale obawiam się jednego: można usnąć. Po przejechaniu kilku kilometrów wydawało mi się że stoję w miejscu.. Mam nadzieję że częśc scieżki zjedzie z wałów.

 

W zeszłym roku jechałem do Lublina i część trasy przebiegała 79. Szczerze to "0" przyjemności podróżować tą drogą. Tiry, dostawczaki przechodzące centymetry od ręki, smród. Kiedy tylko mogłem odbijałem na boki (na Solec, Pacanów, Tarnobrzeg). https://www.endomondo.com/users/15075646/workouts/535655059. (Trasę zrobiłem w 3 dni).

Dlatego też czekam na WTR, które pozwoli uniknąć w dużym stopniu dróg publicznych. 

 

 

 

Z tego dokumentu wynika, że trasa będzie schodzić z wałów na drogi o niskim natężeniu ruchu, więc nudy być nie powinno.

Edytowane przez weeman87

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jarko

Mapa z postępem prac / rodzajem nawierzchni Wiślanej Trasy Rowerowej
Mapy google z tym schematem szukajcie na www.velomalopolska.pl
 
14713622_263604214035114_203318348979507

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
weeman87

Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się odcinkiem między Górką a Ispinią. Jestem miło zaskoczony - dobre oznakowanie trasy, fajna jakość ścieżek. Od czasu do czasu niestety na ścieżce (nie mówię oczywiście o fragmentach poprowadzonych drogami publicznymi o małym natężeniu ruchu) można spotkać ciągnik rolniczy, czy też samochód osobowy. W większości przypadków z premedytacją ktoś wjeżdża na DDR poprowadzoną po wale, ale często też  brakuje oznakowania, że jest to ścieżka rowerowa przy mniej uczęszczanych zjazdach (rampach prowadzących na wał). Ogólne wrażenie pozytywne. Chciałbym, aby kiedyś możliwe było przejechanie tą trasą całej Polski :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekokrzychu

witam

 

planuję przejechać w tym roku Wislana trasę rowerowa z Krakowa do Warszawy. czy ma Pan może ślad GPX swojego przejazdu

 

dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jarko
Napisano (edytowane)

Mały update mapy oraz grafiki Wiślanej Trasy Rowerowej po wiosennych przejazdach. Stan na marzec 2017.

2m6QOKB.jpg

Mapa z przebiegiem, aktualnym stanem nawierzchni oraz objazdami jeszcze nie gotowych fragmentów https://goo.gl/f6igkS
Jak ktoś woli .gpx to tu znajdzie ślad WTR przez całą Małopolskę (z sugerowanymi objazdami odcinków, które dopiero są w planach) https://goo.gl/b9867o
Ten objazd nadaje się śmiało nawet na szosówkę (w 98% jest asfalt, na pozostałych 2% porządnie ubita nawierzchnia, może ze 2 razy trzeba zejść z roweru na tych 235 km). Miłej jazdy! Choć pamiętajcie, że "formalnego otwarcia" jeszcze nie było, więc w niektórych miejscach trwa jeszcze budowa oraz brakuje jeszcze oznakowań na sporych odcinkach tej trasy (ale macie gpx:-) 
 

 

Edytowane przez jarko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wirtualneszlaki

Udało nam się zebrać dane dotyczące wszystkich istniejących i planowanych odcinkach WTR w formie mapy interaktywnej: https://mapa.wirtualneszlaki.pl/wtr

 

Jest też opcja zgłaszania uwag i przeszkód na trasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bbc

 

 

Udało nam się zebrać dane dotyczące wszystkich istniejących i planowanych odcinkach WTR w formie mapy interaktywnej: Wiślana Trasa Rowerowa - mapa interaktywna   Jest też opcja zgłaszania uwag i przeszkód na trasie.

 

Przecież ta mapa (WTR) jest kompletnie nieaktualna. Pomiędzy Tyńcem a stopniem wodnym Dąbie można jeździć już od dawna a w tym roku jest już asfalt do mostu Wandy. Na co jeszcze czekacie, aż tam wybudują? Barierki? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wirtualneszlaki
Napisano (edytowane)

Bazujemy na danych od partnerów z terenu i użytkowników. Jeśli widzisz błąd, to na stronie z mapą jest odpowiednia funkcja do jego zgłaszania.

Edytowane przez wirtualneszlaki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bbc

 

 

Bazujemy na danych od partnerów z terenu

A moglibyście powiedzieć który to "partner z terenu" nie zauważył, że od pewnie 10 lat da się rowerkiem z Krakowa do Tyńca dojechać?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bbc

 

 

WTR między Tyńcem a Krakowem widoczna, jak wół

 

Faktycznie, jak wół. Jak żółty wół, co legenda (taki opis po prawej stronie) objaśnia nam "W trakcie budowy". No chyba, że ja albo mój monitor mylimy zielone z żółtym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wirtualneszlaki

Nie, nie musisz zmieniać monitora :)

 

Na mapie WTR jest podzielona na odcinki wg województw. Status "W trakcie budowy" oznacza, że projekt budowy trasy w danym województwie nie jest jeszcze zakończony. 

 

Zgodnie z informacją od Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie zakończenie projektu w Małopolsce nastąpi w sierpniu tego roku (https://www.zdw.krakow.pl/inwestycje/velo-malopolska/238-wislana-trasa-rowerowa-i.html) i wtedy oznaczenie zmieni się na zielone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bbc

 

 

Na mapie WTR jest podzielona na odcinki wg województw. Status "W trakcie budowy" oznacza, że projekt budowy trasy w danym województwie nie jest jeszcze zakończony. 

 

Ok. Czyli dopóki ostatni kilometr w województwie nie będzie zakończony dotąd cały odcinek będzie w budowie? No spoko. Trochę to mylące, ale niech będzie. Miło za to wiedzieć, że po wakacjach pojedziemy już gotową WTR. Pozdrawiam i dzięki za wyjaśnienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dmgary

Sprawdziłem Odcinek w Małopolsce :

Od miejscowości Ujście Solne od mostu na Rabie do miejscowości Szczucin trasa jest gotowa.

Trasa ok, głownie nowe wały , do promu mało uczęszczanymi asfaltowymi drogami. 

Po drodze jest prom ze free. Uwaga nie jest całodobowy ! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Gość Karolina
      Przez Gość Karolina
      Cześć,
       
      Szukam informacji, pomocy w sprawie dojazdu do pracy. Jakiś czas temu przeprowadziłam się dopiero do Warszawy i do tej pory zwykle poruszałam się pieszo lub na niedalekie wycieczki. Mieszkam na ul. Etiudy rewolucyjnej (wyględów) i pracuję na rondzie ONZ. Bardzo chciałabym bezpiecznie dojeżdżać rowerem do pracy, ale tu napotkałam pewien (przynajmniej dla mnie) problem.
       
      Najszybsza trasa prowadziłaby mnie na Aleje Niepodległość. Google wyraźnie zalecał mi zjazd ze ścieżki (Pola Mokotowskie) i jazdę 3pasmową jezdnią aż do celu. Szczerze mówiąc przeraża mnie taka perspektywa, zaczęłam więc szukać alternatywy, inne opcje pokazywały ciasne chodniki lub mniejsze ulice w okolicy jednak trasa wydłużała się.
       
      Czasem widuję osoby na 3 pasmowej jezdni, ale sama nie mam pewnośći czy ja również miałabym w sobie tyle odwagi. Czy warto spróbować na tym odcinku, czy lepiej pojechać inną trasą? Jakieś opinie o jeździe przez centrum?
       
      pozdrawiam
    • aristo111990
      Przez aristo111990
      Czesc,
       
      probuje w nadchodzacym roku przeniesc na grunt polski legendarne wyprawy Trans Alp. Tyle wstepu.
       
      Potrzebuje waszego wsparcia i sugestii w planowaniu wyprawy, ktora w zalozeniu ma startowac w ok. J. Gory i konczyc sie w ok. Slaska Cieszynskiego oraz przebieg wzdluz granicy poludniowej.
       
      Trasy mtb, wyprawa klasyczna z plecakiem. Noclegi w schroniskach/pensjonatach.
      Trasa ~350-400km, 40-80km/dzien, podjazdy: 1.500-2.500m/dzien.
       
      Moze znajda sie koledzy, ktorzy juz podona wyprawe przejechali i sluza pomoca??
       
      Niestety,
      moje doswiadczenie ze szlakami w Polsce jest znikome poza kilkoma mtb maratonami (Beskidy).
      Niestety, wychowalem sie na alpejskich szerokich, szutrowych szlakach, na ktore w Polsce raczej nie mozna liczyc.
       
      Chetnie poczytam wasze opinie nt. temat,
       
      pozdrawiam,
       
    • szy
      Przez szy
      Hej,
       
      trochę już wody w Wiśle upłynęło od mojej trzydniowej wycieczki, ale wciąż szerzej temat Wiślanej Trasy Rowerowej się nie pojawił, więc zapraszam na krótką relację.
       
      Generalnie - petarda. Co prawda jeszcze nie wybucha z takim hukiem jak powinna, bo Kraków ma sobie tylko znane powody opóźniania prac i zwalniania tempa jazdy WTR-ką, ale poza tym... jest dobrze. Jest bardzo dobrze.
       
      Mam o tyle fajne porównanie, że miesiąc po Wiślanej Trasie Rowerowej jechaliśmy po fragmencie drogi rowerowej Łaby - najpopularniejszej w Niemczech, a potem jeszcze nad Padem - jednej z popularniejszych we Włoszech. Moim zdaniem jeśli droga nad Wisła nie jest lepsza, to jest przynajmniej porównywalna. A gdyby prowadziła z Wisły do Świbna... Marzenie.
       
       
      Do rzeczy - takich dróg jak niżej na zdjęciach jest w tej chwili 130 kilometrów, zgrupowanych w dwóch częściach: Oświęcim-Skawina i Niepołomice-Szczucin. "Zgrupowanych", bo na krótkich odcinkach, gdy warunki nie pozwalają, WTR biegnie po lokalnych drogach publicznych.
       

       

       

       

       

       
       
       
      Generalnie zawsze z Wisłą pod pachą, chociaż raz bliżej - raz dalej, jak to z wałami przeciwpowodziowymi. Raz za firanką lasu, raz tuż nad rzeką. Z większej wysokości wygląda to tak:
       

       

       

       

       

       
       
       
      Jedzie się jak po sznurku. Komfort - na maksa, bo trudno na takiej drodze spodziewać się czegoś innego, niż rowerzysta. I choć zdarza się miejscowy rolnik na skuterze, raz minął mnie traktor, a ja - ostatnie pracujące na trasie WTR maszyny, to jednak rowerzysta może czuć się naprawdę jak u siebie. 
       
       
      Jest co oglądać. Pierwszy raz sam dostrzegłem, że Oświęcim to nie tylko obozy koncentracyjne. Pięknie po południu prezentuje się opactwo w Tyńcu. Kraków był dla mnie dodatkowym dniem przerwy. Potem jeszcze Niepołomice z trzecim zamkiem królewskim na trasie i Szczucin. A kilkanaście kilometrów przed Szczucinem warto zboczyć do malowanego Zalipia. 
       

      Rynek w Oświęcimiu
       

      Opactwo w Tyńcu
       

      Wawel
       

      Kirkut w Niepołomicach
       

      Pod Domem Malarek w Zalipiu
       

      Malowane Zalipie
       

      Muzeum Drogownictwa w Szczucinie
       

      Kirkut w Szczucinie
       
       
      Więcej wrażeń, więcej zdjęć, ślad i mapa - jak zawsze, polecam się:
       
      http://www.znajkraj.pl/wislana-trasa-rowerowa-malopolska-na-rowery
       
      I niedługo na Instagramie:
       
      https://www.instagram.com/znajkraj/
       
       
      Podsumowując - chyba wszyscy mieli nadzieję, że tak będzie wyglądało Green Velo. Nie wygląda, niestety. Pałeczkę lidera przejmuje więc Velo Małopolska i będzie tak długo ją trzymało, dopóki teraz nie wpadnie na scenę Pomorze Zachodnie ze swoimi trasami. I Pomorskie (razem z Pomorzem Zachodnim) z nową trasą R10.
       
      Jest dobrze.
       
      Pozdrower
       
      Szy.
    • baranek2010
      Przez baranek2010
      Zapraszam do zapoznania się z relacją wyprawy z 2014 roku na stronie via-vistula.pl
       
    • zoro27
      Przez zoro27
      Witam
      Nie wiem czy w tym dziale ale nie widzę związanego z tematem.Ale może ktoś już jeździł tam rowerem 
      Planuje podróż z Gibraltaru do Polski (notabene jeśli ktoś sie chce przyłączyć zapraszam, wyjazd w maju samolotem do Malagi )
      Z racji tego że nienawidzę głównych dróg chciałbym je jakoś ominąć , ale patrząc na mapę mapy do wyboru AP-7 ,A-7 czyli raczej tu będzie zakaz rowerów a więc czy jest jakaś inna alternatywa czy trzeba gdzieś górą pojechać?
×