wymiennik Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 W internecie panuje sporo sprzecznych opinii. Więc postanowiłem zapytać was. Czy pod nakładki metalowe w zębatkach do przerzutek należy dać stały smar czy nie? Fabrycznie go nie ma, ale widziałem, że mechanicy w sklepach rowerowych dają stały smar. Chodzi mi o łożyska ślizgowe. Czy jest taka potrzeba i ewentualnie jakiś konkretny smar czy jakikolwiek stały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Zdecydowanie nie zaszkodzi. Jakikolwiek stały będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Czy pod nakładki metalowe w zębatkach do przerzutek należy dać stały smar czy nie? Wybacz moje pytanie ... ale o co chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zukikiziu Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Chyba chodzi o tą część na dole zdjęcia, ale kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Trochę zagmatwane, ale przecież napisał, że chodzi o łożyska ślizgowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Oczywiście, że się smaruje. Smar obniża tarcie, dodatkowo smar stały utrudnia przenikanie do wnętrza łożyska brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wymiennik Napisano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Zaspałem z odpowiedziami na kontrpytania. Tak, chodziło mi o te metalowe części. Dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Nowych nie ruszamy, zakładamy jak są. Są fabrycznie olejem smarowane. Przy 1 serwisie myjemy i smarujemy delikatnie* *- nie dotyczy łożysk tocznych, czyli popularnie kółeczek maszynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.