Lion48 Napisano 4 Czerwca 2016 Napisano 4 Czerwca 2016 Witam. Mam 48 lat i po wielu spędzonych na bezczynności chciałbym wrócić amatorsko do jazdy rowerem bardziej po międzyosiedlowych trasach rowerowych niż na szosie,tak mniej więcej 3:1. Upatrzyłem sobie rower Kross Pulso 1 na osprzęcie clarisa i chciałbym się dowiedzieć ze względu na małą zasobność portfela czy na początek taki osprzęt mi wystarczy a w późniejszym czasie wymiana na sorę ? Czy claris jest dużo gorszy od napędu MTB alivio ? Na rowerze Author Stratos jeździło mi się świetnie-delikatnie a Pulso to rower szosowy typu fitness. Ale na takim mi właśnie zależy. Jedyne co to późniejsza zamiana osprzętu na sora oraz zmiana kierownicy na kozę z klamkomanetkami. Co o tym sądzicie ?
RBTS Napisano 5 Czerwca 2016 Napisano 5 Czerwca 2016 Claris jest całkiem porządny. Do pomykania między osiedlami wymiana na Sorę nie ma sensu, tym bardziej zamiana kiery na szosowego baranka. W Pulso nie podoba mi się potrójna korba w połączeniu z kasetą 11-28. Jeśli nie będziesz jeździł w największych górach bardziej przydatna będzie kaseta z zakresem 12-23/25z i korba podwójna. Jednak wiąże się to dodatkowo ze zmianą przerzutek. Co prawda tylną można byłoby zostawić, ale długi wózek w tym zestawieniu trochę nie przystoi.
Lion48 Napisano 5 Czerwca 2016 Autor Napisano 5 Czerwca 2016 Witam. No właśnie ja też wolałbym korbę 2x8 ,ale to w późniejszym czasie. Mógłbym pokusić się o Pulso 2 jednak to ponad 1200 drożej więc tak sobie pomyślałem,że skoro rama jest ta sama i koła praktycznie też to po co mi od razu taki drogi. A w sumie korba to jakieś 300 plus tylna zębatka około 100 i tylko nie wiem co w tedy z tylną przerzutką i manetkami ?
Lion48 Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Napisano 6 Czerwca 2016 Tzn.teraz się doczytałem: musiałbym wymienić tylną przerzutkę na dwurzędową to koszt od 80,- claris do 160,-tiagra,przednią to około 100,-,korba to jakieś 300,-,i manetki np.tiagra to 300,- to koszt 800,- który jak się rozbije na 12 mcy. to prawie żaden (specjalnie piszę np.tiagra bo wychodzi drożej niż claris}. Rok przejeździć na trzyrzędówce a potem spokojnie dokupować i wymienić. Czyli 1000,- z montażem to i tak taniej niż cena Pulso 2.
GTZaskar1991 Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Jedyne co to późniejsza zamiana osprzętu na sora oraz zmiana kierownicy na kozę z klamkomanetkami. Co o tym sądzicie ? Problem w tym, że geometria ramy Pulso (71' główki ramy) sprawia, że to nie będzie typowa szosówka, nawet po zaaplikowaniu baranka i klamkomanetek. Szosówka z prostą kierą, to nie to samo co rower typu fitness.
przmor Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Jeszcze nie wsiadłeś na rower a już chcesz go modyfikować? Trzy blaty z przodu w czym przeszkadzają? Obciach tak jeździć bo ludzie z forum napedy 2x albo 1x mają? Przeróbka na baranka to większe koszty niż podałeś bo klamkomanetek szosowych klasy Tiagra za 300zł nie kupisz (najtańszy z rozsądnych to Claris za bodajże 380zł komplet). Do tego pancerze i linki, owijka. Moim zdaniem kup rower na jaki Cię stać i ciesz się jazdą. Pamiętaj też o dodatkowym wyposażeniu jak pompka podłogowa, pompka awaryjna w trasę, podstawowe narzędzia, koszyk na bidon, jakiś licznik czy uchwyt na smartfona, torebka podsiodłowa na drobiazgi, spodenki, koszulka, rękawiczki, okulary, buty, być może pedały spd, komplet ubrań na jesień, zimę, wiosne. Na wszystko to wydasz kwote zbliżoną do różnicy między Pulso 1 a 2.
Lion48 Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Napisano 7 Czerwca 2016 Całkowicie się z Tobą zgadzam przmor. Tyle,że ja nie wybieram się w dalekie trasy a zaledwie 10 km od domu na działkę a cały ten teren to Poznań więc stacji benzynowych ,sklepów rowerowych i inszych takich jest po drodze mnóstwo a każda dodatkowa rzecz przy rowerze prócz smartfona jest dla mnie zbędnym obciążeniem i przeszkadzającym elementem. Jeśli kiedyś pomyślę o dalszym wypadzie to na pewno zabezpieczę się w niezbędne akcesoria ,które umieszczę w specjalnym kolarskim plecaku. Piszę tak ponieważ kiedyś ,dawno,dawno temu jeździłem w Lechu Poznań i wyrzucałem z roweru wszystko co mogło mi przeszkadzać,dzwonić ,stukać itp.Zdaję sobie sprawę ,że klamko manetki są dużo droższe niż te do prostej kierownicy,ale ja tylko tak sobie pomyślałem o takiej zwykłej kierownicy jak na zamieszczonym obrazku poniżej:
Pitof Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 No to skoro chciałbyś napęd 2x8 i baranka to zerknij na tego Rometa: http://www.romet.pl/Rower,MISTRAL_CROSS,10,702,706,14421,2016.html Szosówka z prostą kierą, to nie to samo co rower typu fitness. To już zależy, bo czasami używa się tej samej ramy.
Lion48 Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Napisano 7 Czerwca 2016 Kurcze ja napisałem baranka ? Przepraszam chodziło mi o odwrotność czyli kozę. Tak jak w triathlonie,ale prosto i tanio.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.