Skocz do zawartości

[Hamulec] Cieknący zacisk M785


Alpina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż dziś odpowietrzałem swoje hamulce Shimano M785, przód nie sprawiał żadnych problemów natomiast zacisk z tyłu, podczas odpowietrzania zbiornika klamki ( czyli podczas mocnego wciśnięcia klamki- instrukcja Shimano nakazuje wcisnąć klamkę z całej siły w celu wydobycia się pęcherzyków powietrza z klamki) zaczął puszczać olej. Podczas wciskania klamki coś w zacisku wydało dźwięk pękającej gałęzi lecz sporo ciszej  :woot:. Olej wydobywa sie z jednego z tłoczków. Co teraz począć żeby ten wyciek wyeliminować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to jeden z powodów zlewatorskiego podejścia Shimano do jakości :)

Znam to z codziennych sytuacji - klient chce jeździć a nie czekać na rozpatrywanie gwarancji (nawet jeśli miałby 100 procent pewności że jego roszczenia są słuszne i dostałby nową rzecz ), kupuje nową część, sprzęt jest naprawiany i jazda. Oczywiście to nie jest zarzut wobec Ciebie, jedynie spostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w większości przypadków i firm (nie tylko rowerowych) sytuacja wygląda identycznie. Często pozostaje zakup nowej ewentualnie używanej części i reklamowanie tej uszkodzonej. Reklamacja trwa 2 tygodnie albo więcej ale używasz sprzętu, jak zostanie pozytywnie rozpatrzona to albo masz część na zapas albo na sprzedaż.

 

Nie dawno kupiłem wysprzęglik hydrauliczny do samochodu (cena 250zł), miał wadę albo coś, padł chwilę po zamontowaniu no ale już był zamontowany więc nie bardzo wchodził normalny zwrot do sklepu. Poszła reklamacja, przesyłka do producenta aby wykonać ekspertyzę - wszystko trwało miesiąc. Nie mogłem sobie pozwolić na miesięczne wyeliminowanie samochodu więc kupiłem nowy wysprzęglik w dniu składania reklamacji. Reklamację uznano - otrzymałem wybór - nowy towar lub zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja już nie raz jestem w takiej sytuacji :P Prrzednia przerzutka XT złapała strasznie szybko dość spory luz na jednym z trzpieni który według mnie wyrobił gniazdo w którym był osadzony. W sklepie kolega powiedział ze mogę oddać ale czy uznają to niewiadomo a czas stracę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.

 

U mnie Panowie dokładna sytuacja jak u autora.Hamulce XT M785 kupione używane od sprawdzonego sprzedawcy przebieg znikomy, stan wizualny bdb+ jak nie idealny.Były lekko zapowietrzone, więc odpowietrzyłem i wszystko git.Pojeździłem około 5-7 dni.I nagle z zacisku zaczął lać się olej.Drobna uwaga, a mianowicie nie jest to kilka kropelek tylko po wciśnięciu klamki po prostu kapie/leje się olej.I Tutaj pojawia się problem, gdyż żadnym sposobem nie idzie wyciągnąć tłoczków.Zalewałem 3 razy od nowa hamulec i za każdym razem, już przy wlewaniu olej wycieka, gdzieś między tłoczki.Łatwo można wywnioskować, że zalewaniu układu i wypychanie tłoczków "hydraulicznie" jest niemożliwe.

Na początku byłem przekonany, że poszły uszczelki, ale po przeczytaniu tego tematu trochę opadają mi ręce.Przed zakupem hamulców naczytałem się wiele pozytywnych opinii na temat shimano(wiadomo nie będę wymieniał), przedtem jeździłem albo na mechanicznych V-brake albo formula(problemów brak).Szczerze nie mieści się w głowie, że w hamulach XT mógł pęknąć tłoczek.To tak w ramach przemyśleń.

 

Jestem trochę w gorszej sytuacji, bo hamulce mimo, że w świetnym stanie, to jednak kupione od osoby prywatnej i gwarancji nie mam.Macie jakieś propozycje jak wyciągnąć ten tłoczek bo w tym przypadku na 99% jest on pęknięty.W sumie na początku sam się zdziwiłem, że przez uszkodzoną uszczelkę może wylać się tyle płynu, ale teraz chyba jest wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że tylko kompresor na tych stacjach wypchnie tłoczek ?  Inna sprawa, jeśli tłoczek pękł to może po prostu powietrze ucieka zbyt szybko i nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, jeśli ciśnienie podawane jest ze zbiornika (a nie prosto z kompresorka) to powinno wypchnąć tłoczek.Na stacjach paliw kompresory podają raczej bezpośrednio ze sprężarki, a nie ze zbiornika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, zacisk rozebrałem jeszcze wczoraj, ale brak efektów.Możliwe, że mam słaby kompesor, próbował ktoś na stacji benzynowej?Lotos,Orlen?

Tłoczek chcesz zachować czy zakładasz że jest trafiony więc i tak do wymiany?

Jeśli nie pomoże dmuchanie kompresorem to możesz go rozkruszyć - rozkręć zacisk na połówki i uderz punktakiem/śrubokrętem za pomocą młotka w tłoczek. Jeśli masz imadło możesz również spróbować zgnieść go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ta śruba zaznaczona, służy to rozkręcania na pół?

 

Jeżeli chodzi o tłoczek to sam nie wiem, są w ogóle dostępne tłoczki osobno, czy zostaje kupić używany zacisk z dobrymi tłoczkami?

 

Zastanawiam się nad zmianą zacisków.Głównie w tych hamulcach odpowiadają mi klameczki(są bardzo wygodne i krótkie), nie spodziewałem się, że w XT'kach mogą tak często pękać tłoczki(zakładając, że u mnie pękł).Może jakieś sprawdzone modele zacisków?Może coś na 4 tłoczki(Zee?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...