ACTIVIA Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Kolejne problemy i pytania jakie często od was dostaje to są Oleje i Smary czyli - co stosować? - jak stosować? Na dzień dobry to zacznijmy od brunoxa co sporo osób nie myśląc o tym pryska sporo bezpośrednio na rury goleniowe co kończy się katastrofalnie dla amorka. Brud jako się osiadł na goleniach wytrze się bez problemu natomiast sporo preparatu który wpłynie do wewnątrz czyli pod uszczelkę przeciwkurzową spowoduje tzw. Bagno, czyli cały smar co jest pod uszczelką się rozpuści co potem spływa to w dół brudząc od razu filce olejowe lub gąbki olejowe, a ponadto powoduje szybsze ścieranie się tuleji ślizgowych. Sporo osób nie zdaje sobie sprawy z tego myśląc że popryska przetrze ścierką, potem parę razy naciśnie amorkiem żeby się te krążki przestały pokazywać i że wszystko jest ok. Lecz w rzeczywistości jest inaczej Przecierać rury goleniowe można stosując brunox natomiast przy pomocy ściereczki, czyli psikając sobie na ścierkę a potem dopiero wycierając te rury goleniowe Pisząc dalej to Oleje Fabrycznie to do Suntourów dają oleje 10W. Nie znam dokładnie ich właściwości, lecz się dowiedziałem że są przybliżone do olejów marki Fuchs Silkolene RSF przez co się właśnie załatwiłem sobie współpracę z tą firmą Co do ilości stosowania olejów to założyłem osobno temat http://www.forumrowerowe.org/topic/196918-serwis-amortyzatorow-suntour-pojemnosc-oleju-w-amortyzatorach-suntour/ natomiast wstępnie tu opisując to zalecam stosowanie 1) Komora Powietrzna - Olej min 80W (może być przekładniowy) w ilości od 5ml w górę, Dla osób co chcą sobie zmniejszyć progresję to zalecam dolewanie oleju w większej ilości. Szczególnie w Raidonach gdzie w ogóle nie dają elastomerów. Ja tego nie stosowałem jeszcze, natomiast miałem sporo osób co zastosowali olej do komory w ilości 20-40ml 2) Kartridż - Każdy amortyzator Suntoura ma inny rozmiar kartridża, tj - Różnica w rozmiarze koła - Wersja XC od TR w Epixonach (TR mają grubsze kartridże od wersji XC - w zależności od modelu amortyzatora 3 Gabki filcowe lub olejowe - od 2016 tylko w niektórych modelach Raidonów zaczęli dodawać gąbki olejowe oraz w Epixonach od 2016. W Epiconach/Epixonach do 2015,Axonach, Aionach, Auronach oraz Duroluxach stosowali oraz stosują dalej gąbki filcowe Gąbki filcowe lub olejowe nasączać najlepiej olejem 15W niezależnie od właściwości oleju 4. Dolne golenie - Zalewanie dolnych lagów bardzo pomaga w smarowaniu rur goleniowych natomiast stosując z ograniczeniem. Nie zalecam stosowania szczególnie w niskich modelach a także w Raidonach gdzie są kartridże nierozbieralne. W przypadku dostania się nadmiaru oleju do kartridża to zablokuje go całkowicie a nowy kartridż kosztuje ok 200zł W Epiconach/Epixonach/Axonach to także się nie zaleca, natomiast nie ma sprzeciwu. Tam są kartridże rozbieralne i w przypadku dostania się oleju do kartridża można go rozebrać i olej wymienić lub odlać, natomiast po drugiej stronie goleni jest popychacz ze sprężynami negatywnymi mający prostą końcówkę bez uszczelnienia, przez to zalewanie po tej stronie oleju trzeba z zewnątrz dobrze uszczelnić W Auronach i Duroluxach, od dołu jest pełne uszczelnienie przez co tam nie ma żadnych przeciwwskazań do zalewania olejem dolnych lagów Smary Należy pamiętać o serwisowanie swoich amorków bo znając tu sporo nowych forumowiczów to rozkręcają amorek dopiero jak coś się z nim dzieje lub jak amortyzator jest po gwarancji Smar jaki ja stosuje jest o odpowiednich właściwościach przeznaczony właśnie do amortyzatorów - Nie stosuje smaru litowego gdyż pod wpływem niskich temperatur osłabia pracę amorka Sprowadzam sobie taki smar w beczkach 15 kilogramowych przez to jak ktoś chce do testów to pisać na PW. Należy smarować uszczelki przeciwkurzowe od środka (co tak jak pisałem na początku że brunox negatywnie działa na taki smar), Wszelkie gwinty, Sprężyny, Popychacze, Tuleje JAK MACIE JAKIEŚ PROBLEMY TO PISAĆ BO PO TO JEST TE FORUM Edytowane 12 Marca 2016 przez ACTIVIA 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Od dziś mamy próbkl bdb nowego smaru do amortyzatorów. Dla pierwszych 50 forumowiczów dajemy gratis. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 @@ACTIVIA, Jestem zainteresowany. Zaraz wyśle pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Również jestem zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apstryk Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Poproszę, napisałem PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daczenko Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 I dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja tkaże chętnie przetestuję Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Najlepiej to dzwońcie bo nie mam czasu pisać. Mój nr to 501260515 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek213 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Activia a jesli raz zrobilem wlasnie tak ze popryskalem brunoxa na golenie w xcr to bardzo zle to wplynie na amortyzator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Konkretnie chodzi oto że jak dostanie ci się ten brunox pod uszczelki to momentalnie robi ci tam czarne bagienko co później spływa w dół ze względu tego że amor pionowo stoi i niszczy tuleje ślizgowe a także brudzi dolne lagi od środka. Nie wiem jak inni do tego podchodzą lecz ja już to praktycznie mam sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek213 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 to moge rower odwrocic zeby to wyplynelo i to wyczyscic czy nic juz zabardzo nie zrobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Już nic z tym nie zrobisz. Najlepiej to rozkręć go sobie - czyli ściągnij dolne golenie (dolną budowe amorka) odkręcając od dołu śruby. Wyczyścisz sobie tam wszystko co widoczne oraz także uszczelki przeciwkurzowe i świeżo je nasmaruj (smar wapniowy) i poskładaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nekros Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Witam chcę zrobić serwis amorka tylko nie wiem jaki olej czy smar jest odpowiedni do suntour xcr air RL-R 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Smar to http://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorow_profesjonalny-smar-do-amortyzatorow-suntour/1045 natomiast olejem to nie wiem co tam chcesz zalewać, gdyż kartridż jest nierozbieralny. Jedynie do komory pozytywnej (powietrznej) leje sie ok 5ml oleju gęstego min. 80W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 da się jakoś doszczelnić tłumik w epiconie z 2010 r żeby nie zaciągał oleju z lagi , jakoś spokojniej się czuje jak mam w prawej ladze te 15mm oleju niż 5 wazelina wystarczy na uszczelki czy lepiej pakować jakieś slikoleum?? olej w lagi lepiej gęsty czy bardziej 5w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Do dolnych lagów to najlepiej zalewać 15W. Sprawdziłem to i zauważyłem dużo mniej wtedy zasysania oleju do kartridża. Co do smaru to patrz wapniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeastOfTheEast Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Czołem ! Niedawno kupiłem rower który jest na Raidonie i przymierzam się do jego serwisu. Jaką ilość oleju dać w komorę powietrzną? Czy 8-10ml będzie okej? I jak to jest z dolnymi goleniami, bo spotkałem się z różnymi teorami czy je zalewać czy nie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Olej to ja leje 10ml 80W a dolne lagi to nie zalewaj bo tłumik tam jest nierozbieralny a w przypadku dostania się oleju do tłumika do 250zł nie twoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Tak sie spytam..., skoro tlumik jest fabrycznie nierozbieralny, a wiec olej nie ma prawa sie z niego wylac, to jak ma sie wlac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 8 Października 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Października 2019 może zassać podciśnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Kartidz, fabrycznie zaladowany cisnieniem, co ma uszczelki jednostronne? Zassie z wysokosci 10cm z dna kilka ml oleju? Ponad rok juz tak w XCR u syna jezdzi i nic sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeastOfTheEast Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Godzinę temu, ACTIVIA napisał: Olej to ja leje 10ml 80W a dolne lagi to nie zalewaj bo tłumik tam jest nierozbieralny a w przypadku dostania się oleju do tłumika do 250zł nie twoje a gąbki również nasączasz tym samym olejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 @shotgun tak, tam są uszczelki wargowe jak w simmeringavh - cisnienie trzymaja tylko w jedna stronę i świetnie zasysają olej z popychacza (który jest cały usmarowany rozbryzgującym się olejem). Stopniowo skok się zmniejsza a z czasem potrafi stanąć prawie całkiem. Znane są przypadki że po sezonie intensywnej jazdy trzeba było wybecalować 400 na nowy cartridge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Powiem Ci stary tak, bo 20 lat robie z hydraulika silowa.., konstrukcja tych uszczelek jest taka, ze nie ma opcji, aby zaciagalo olej. Z tej prostej przyczyny, ze cisnienie z jednej strony jest zawsze i jest na tyle duze, ze sie nie ma prawa nic dziac. Widze tu 2 rozwiazania, albo tam nie ma zadnego cisnienia w tym tlumiku, ale skoro producent ostrzega, ze rozbiorka grozi eksplozja, kalectwem, smiercia i kalectwem i smiercia, to moze cos tam jest...., albo uszczelnienie jest tak dobre jak ich uszczelki kurzowe, czyli spelniaja role ozdobna, folklorystyczna, czy jakas inna. W sumie, jak tam jest cisnienie jak w amortyzatorze w aucie to zadne to cisnienie. U mnie to chodzi na cisnieniach, ze hydroformowanie ram na zimno mozna robic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 W momencie sprężania amora w tym miejscu tłumika robi się podciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.