Skocz do zawartości

[błotniki] do opony SS 1,75" SKS Bluemels 53mm czy 65mm


ionel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Z uwagi na to, że planuję zmodyfikować nieco mój rower trekkingowy w kierunku sprzętu uniwersalnego, do użytku i w mieście / na trasach utwardzonych i w lekki teren, planuję wymianę opon Schwalbe Maraton Supreme 1,6" na Smart Samy 1,75". Muszę przyznać, że cały czas zastanawiam się też nad opcją SS 2'1" (ew. na tył 1,75" i przód 2,1"), choć mam tu spore obawy czy będą w stanie zmieścić się w ramie / widelcu razem z błotnikami... Rower to Kross Trans Solar, więc same opony 2,1" wejdą bez problemu, ale czy z błotnikami, to już nie jestem taki pewien...

 

No i wobec takich zamiarów mam takie oto pytania do osób użytkujących błotniki SKS Bluemels:

- jak oceniacie szanse pomieszczenia w moim rowerze opon SS 2,1" z błotnikami SKS Bluemels 65mm?

- i dla scenariusza realniejszego - czy opony SS 1,75" zmieszczą się do błotników 53mm, czy też jednak rozsądniej będzie wziąć wersję szerszą 65mm (no chyba że nawet sam błotnik 65mm będzie ciasno zmieścić w tym rowerze...)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i ostatecznie zdecydowałem się na zakup SS 1,75" - weszły bez problemu, czego zresztą byłem pewien, wiedząc, że do Kross Trans Solar bez błotników spokojnie mieszczą się opony 2,1". Z błotnikami jednak okazało się, że nie jest tak łatwo... Po dokładnym pomierzeniu stwierdziłem, że SKS Bluemels 65mm nie da rady zmieścić, a że poza Bluemels trafiłem jeszcze na serię Velo to po konsultacji z kol. Crux (dziękuję) kupiłem błotniki SKS Velo 55mm. No i wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że mocowanie tylnego błotnika (pomijam, że jest krótszy i pewnie nieco bardziej by chlapało niż przy pełnym Bluemels) wypadało dokładnie w  miejscu, gdzie wypada mocowanie tylnej przerzutki. Zaryzykowałem i kupiłem SKS Bluemels 53mm. Opona na szerokość pasuje jak znalazł. Tylny błotnik mieści się idealnie. Z przednim jednak powstał drobny problem, ponieważ kątownik, za pomocą którego montuje się go do podkowy amortyzatora ma za krótki otwór na śrubę, skutkiem czego nie można błotnika podnieść na odpowiednią wysokość i trze o oponę. Mam nadzieję, że po zastosowaniu metod z pogranicza druciarstwa (rozwiercenie i docięcie wydłużające otwór montażowy) będzie pasowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...