_Daro_ Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Jako, że to mój pierwszy wpis witam wszystkich forumowiczów! Z uwagi na uszkodzenie dotychczasowego tylnego hamulca Shimano BR-M395, postanowiłem go zmienić. Wybór wstępnie padł na Shimano M615. Znalazłem na portalu aukcyjnym następujące ogłoszenie: http://allegro.pl/shimano-hamulec-deore-br-m615-bl-m615-tyl-czarny-i6020341957.html Cena jest atrakcyjna, ale zastanawiam się czy sprzęt jest oryginalny, stąd moje pytanie czy wg. Was ww. zestaw M615 jest wart uwagi czy raczej go odpuścić i kupić gdzie indziej za ok 200 zł. Jeżeli macie inne propozycje niż M615 na tył, z chęcią je rozważę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Jest to oryginał tyle że wyprodukowany dla fabryki rowerowej który powinien wyjechać na złożonym rowerze. Słyszałem że m615 czasem szcza zimą i lepiej dołożyć do SLX ale co i jak to zapytaj "tobo" - według mnie ekspert od hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Daro_ Napisano 28 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedź. Przejrzę oferty pod kątem slx. Jednak mój ograniczony budżet ok 200 zł może na niego nie pozwolić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Jak zakup dworki będziesz musiał doinwestowac kolejnym zaciskiem to będzie mało opłacalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Daro_ Napisano 28 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Ok, czyli Deorka jest mało opłacalna, lepiej dołożyć i kupić slxa? Różnica w cenie jest spora, w porównaniu do m615 z linku to ok. 120 zł. Mam nową tarczę Shimano SM-RT54 160mm, czy ona będzie dobra do deorki i slxa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Tarcza jak najbardziej pasuje. No różnica między slx a deore z linku jest spora ale faktycznie , jeśli masz później zmienić zacisk nawet na slx to już tej różnicy nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Wszystko fajnie, z tym że co masz na przodzie? Jeśli również M395 to posiadanie lepszego hamulca z tyłu mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Wszystko fajnie, z tym że co masz na przodzie? Jeśli również M395 to posiadanie lepszego hamulca z tyłu mija się z celem. Bo co się stanie się ? To lepiej nie mieć wcale ?? ? Czy Ty jesteś kolejną gwiazdą forum, która zaraz wytoczy elaborat na temat techniki hamowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Daro_ Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Z przodu mam faktycznie Shimano BR-M395, ale na razie ich nie zmieniam. Mam plan ich wymiany razem z amortyzatorem, wówczas będę mógł zamontować tarczę 180mm. Tylni hamulec muszę wymienić, ponieważ go uszkodziłem, a nie chcę kupować samego zacisku z M395 i go wskrzeszać wg. mnie to nieopłacalna inwestycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Po co Ci tarcza 180 mm? Przy dobrym hamulcu i dobrych klockach wystarczy 160. Chyba , że ostro jeździsz i swoje ważysz to co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Bo co się stanie się ? To lepiej nie mieć wcale ?? ? Czy Ty jesteś kolejną gwiazdą forum, która zaraz wytoczy elaborat na temat techniki hamowania ? To się stanie że technika jest o wiele mniej efektywna, polecam tobie spróbować użyć przedniego hamulca. Nie bój się. Nie przelecisz od razu przez kierownice. Tylko pamiętaj żeby być ostrożnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Jak weźmiesz to M615, to pewnie będziesz musiał skracać przewód. Jak i tak to rozbebeszysz, to ja bym zacisk od M615 dał do przodu, a stary na tył. Trochę rzeźba, ale po kosztach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 A ktoś tak robił? Trochę bym się bał widząc że zacisk m395 potrafi pociec nawet bez powodu. Wpięcie ich w mocniejszą servowave-ową klamkę od m615 może być dla nich zabójcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Podłączałem klamkę deore z servo do przewodu bh 59 oraz zacisku chyba 445 i różnica jest znacząca - klamka jest bardziej gumowata. Obecnie mam klamkę 445 i 615 oraz zaciski szosowe hydro, pracujące z przewodami bh 59 i oba hamulce dają podobne odczucia "pod palcem". Co do mocy i ewentualnej przewagi to ciężko coś powiedzieć - klamka 445 podpięta z tyłu, deore z przodu, więc do blokady koła tylnego wiele nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 A może nie kombinować, założyć na tył to nowe deore/slx a hamulec z przodu zmienić jak skończy swój żywot, za sezon lub dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) To się stanie że technika jest o wiele mniej efektywna,...polecam tobie spróbować użyć przedniego hamulca. Nie bój się. Nie przelecisz od razu przez kierownice. Tylko pamiętaj żeby być ostrożnym. I jaki z tego wniosek, co stoi na przeszkodzie posiadania lepszego hamulca z tylu ? Czy przez to skuteczność hamulca przedniego spada jaki by on nie był czy co sie dzieje z przodem, że posiadanie lepszego hamulca z tyłu mija sie z celem w przypadku gdy tył był uszkodzony ? ? ? Wyobraź sobie, że posiadam M395 (na których zrobiłem ponad 6tys km, widze że nawet Twoj staiger takie ma) jak i M615 i jakiejś turbo wielkiej różnicy co do siły w nich nie ma. Oba bez problemu blokują przednie jak i tylne koło. A nawet dodam, że przez parę dni po tym jak tylny zacisk M395 miał problemy, to jeździłem dokładnie w zestawieM396 przód M615 Tył. ;-) I daruj takie opowieści o probowaniu, bo podejrzewam ze pedałowalem jak Ty jescze nie chodziles. ;-) Znalazł się technik-gwiazdor 2ch kółek. Chyba każdy wie jaka jest roznica w uzywaniu hamulca przedniego i tylnego. Edytowane 1 Marca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 To się stanie że technika jest o wiele mniej efektywna, polecam tobie spróbować użyć przedniego hamulca. Nie bój się. Nie przelecisz od razu przez kierownice. Tylko pamiętaj żeby być ostrożnym.Sugestie Wujka Dobra Rada, brzmią nawet zabawnie Co znaczy "technika jest mniej efektywna"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 1 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Też uważam, że montaż lepszego i mocniejszego tylnego hamulca byle tylko był lepszy aniżeli jest na przodzie to przerost formy nad treścią. Chyba, że za kilka miesięcy dojdziesz do wniosku o wymianie przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Nie kombinować. Zmienić tył a jak przód padnie to powtórzyć operację na przodzie. Jeśli nie chcesz się pakować w te OEMy z aledrogo to część sklepów ma możliwość za symboliczną dychę skrócenia/wydłużenia przewodów hamulcowych w sprzedawanych zestawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Daro_ Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Dzięki za zainteresowanie. Postanowiłem - na tył kupię M615, a za 2 miesiące wymienię przód też na M615. Nie będę kombinował z przekładaniem klamek i zacisków, wydaje mi się, że szkoda zachodu na dwa miesiące. Na slx,a szkoda mi kasy, wolę ją dołożyć do amortyzatora (obecnie kiepski Suntour XCM-HLO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Moim zdaniem na Shimano poniżej slx'ow szkoda kasy, kupujesz jakość tego co masz w tej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) Wydaje się, że w przypadku, gdy zacisk M615 puści soki, spokojnie będzie go można wymienić na zacisk M675, Klamki pchają raczej tyle samo oleju co SLXowe porównując ich budowę z zewnątrz.....Generalnie taka zabawa taniej nie wyjdzie, ale widzę jeden plus klamek M615...można mieć CZARNE ;-) btw, czy przypadkiem nie jest tak teraz, że tylko srebrne M615 są dostępne w detalu, a czarne tylko w komplecie z rowerem ? Wydaje się, że kiedyś w okresie debiutu M615 można było nabyć i czarne bez problemu...a teraz widac je tylko na nowych rowerach...gdzies chyba tez coś o tym ostatnio czytałem ...a może mam deja vu ;-P Edytowane 1 Marca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Moim zdaniem na Shimano poniżej slx'ow szkoda kasy, kupujesz jakość tego co masz w tej chwili. Taaaaa... Jeżdzę już dwa lata na m615 i nie mam z nimi najmniejszych problemów, dawniej czytałem forum i zachwalałeś model M596. a teraz to jest be. Powiem tak M615 to bardzo dobry hamulec, ale SLX m675 są tak tanie że warto dopłacić. Z tego co widzę to jest jedynie 40 różnicy cenowej na sztuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.