Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Witajcie W grudnio pojeździłem troszkę na rowerze a to po mieście a tu gdzieś w trasę. Nie zauważyłem żadnych problemów z przyspiszeniem rower zachowywał się normalnie. Kilka dni temu urządziłem sobie trase , kiedy przejechałem dobre 40 km zauważyłem górkę(Drogę) dosyć stromą ,ciągneła sie na kilka km więc postanowiłem trochę poszale. Na chęciach jednak się skończyło ponieważ rower przyspieszył do max 45 km/h , szybko tracił prędkośc i mimo moich starań nie chciał przyspieszyć. Następna sytuacja miała miejsce przedwczoraj kiedy jeździłem po mieście postanowiłem że ponownie poszaleje i zjadę sobie z górki z najwyższą możliwą prędkością , tym razem rower pojechał 44km/h również szybko tracił prędkość i nie chciał się rozpędzić.Rower : Scott Aspect 750Napęd był czyszczony przed trasąHamulce nie obcierają
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Nie ,rower kupiłem w listopadzie ma przejechane 340 km
zukikiziu Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Czy jadąc w dół pedałujesz? Dobrze masz ustawiony licznik?
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Montowali mi go w Serwisie Scotta tam gdzie kupowałem rower więc powinien być dobrze ustawiony. Tak pedałuję
zukikiziu Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Ciśnienie w oponie może się zmienić z dnia na dzień Dziura czy inne rozdarcie, dętka sparciała, przepuszcza powietrze.
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Koła pompowałem przed trasą Więc ktoś ma jakiś pomysł :f ?
gtb Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Tak jak pisze @@bbc, sprawdź piasty. Unieś koło i nim zakręć i zobacz czy kręci się płynnie czy szybko spowalnia. Być może konusy były słabo skontrowane i się skręciły powodując opór w toczeniu.
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Nic nie hamuje , nie obciera ,nie stuka. Oba koła kręcą się długo
Mod Team durnykot Napisano 2 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2016 Ile chciałbyś pojechać? 60km/h? 71 km/h? Czy wiesz ,co to są Opory Toczenia? Tanie opony ( a takie masz w swoim rowerze) ze względu na masę,kiepską mieszankę gumy i bieżnik generują bardzo wysokie opory toczenia,które skutecznie spowalniają rower nawet przy zjeżdżaniu . Podejrzewam,ze Twoje opony ważą w okolicach 900 gramów, wiec nie spodziewaj się szału na drodze. Jeśli chcesz osiągać większe prędkości, zacznij od wymiany opon. Dla porównanie- Continental race King- opory toczenia na poziomie 22 W, Twoje opony mogą mieć opory toczenia na poziomie 40W Pomijam już masę Twojego roweru,która też może mieć wpływ na osiągane prędkości.
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Właśnie byłem zdziwiony , na moim starym rowerze osiągałem spokojnie ponad 50 kmh. Mam rozumieć że na tym takiej prędkości nie osiągnę ?
Mod Team durnykot Napisano 2 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2016 Możliwe,że osiągniesz. Pamiętaj też ,że niskie temperatury mogą zwiększyć opory toczenia zarówno opon jak i łożysk. IMO wymierne będą "badania" przeprowadzone przy plusowych temperaturach.
MikeSkywalker Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Ujemne temperatury zmniejszają też ciśnienie w oponach Także możesz wziąć to pod uwagę i przed wyjazdem z domu napompować nieco więcej. Ale według mnie bez wymiany opon niewiele poprawisz. Kloce które masz obecnie (Kenda Slant Six) to opony o największych oporach toczenia. Więc wymiana na jakiekolwiek inne polepszy sprawę. Tanie nie musi oznaczać kiepskie. Za 20-30 złotych możesz kupić opony typu slick/semislick które na asfalt będą w sam raz.
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 hmm.. W wakacje będę jechał w moją pierwszą większą trasę. Więc moje pytanie brzmi : Czy na trasę ponad 100 km te opony dadzą radę , czy może wymienić je przed trasą ?
MikeSkywalker Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Przecież piszę Ci że niewiele jest opon o większych oporach toczenia Jeśli mają być w miarę uniwersalne kup semislicki, jeśli trasa po asfalcie slicki, myślę że szerokość 1,75 będzie optymalna. Z tanich może być Kenda K1045 Kommuter 26x1,75, komplet kosztuje pół stówki. Są też nieco węższe Kwest 1,5 ale o ile używam takiej od dłuższego czasu w trekkingu to guma jest miękka i co chwila coś się w nią wbija.
tobo Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Pytanie nie czy opony ale czy Ty dasz radę pokonać na nich długi dystans bez wzywania pomocy To jakie będziesz miał wrażenia zależy od wielu czynników, np od Twojej dyspozycji tego dnia, ogólnej kondycji, profilu trasy (podjazdy, płasko, itd). Po trzech miesiącach posiadania pierwszego po wielu latach roweru pojechałem na asfaltową wycieczkę 170 km. Rower na oponach terenowych, nie sprawdzałem nawet ciśnienia, ot miałem "pomysła". Wypad Wałbrzych - Jelenia Góra, więc dosyć nierówno. Nie wspominam za dobrze i zbyt lekko powrotu
itr Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Absolutnie nic bym nie zmieniał teraz w zimie, opony mają opory toczenia,i aerodynamiczne, ale warto się teraz w zimie z tym oporem pomęczyć dla treningu, a opisywany zjazd zamienić w podjazd i mierzyć sobie czas raz w tygodniu, czas podjazdu... Przyjdzie czas na eskapady, jazdy w lżejszym ubraniu, warto myśleć o zmianie opon po przejrzeniu dostępnych wypowiedzi na forach... zwykły Race King na drucie może być dobrym pomysłem, ale na rynku jest dużo więcej modeli, i można wybrać coś dla siebie... Wpływ na prędkość maksymalną może mieć też słabsza kondycja, jesienny bebech, niedogodna lub nowa pozycja, grube ciepłe ubranie.
Hows Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Na rowerze jeżdżę od ponad roku z myślą o tej trasie. Niestety mój stary rower był już zatyrany (w jakiś magiczny sposób się nie rozpadł) robiłem na nim kilometry jak szalony. No ale postanowiłem że czas kupić nowy rower także myślę nie porywam się z motyką na słońce , a jeżeli jest jakiś sposób żeby ułatwić pokonywanie kilometrów np zmiana opon to czemu by tego nie zrobić ?
itr Napisano 2 Stycznia 2016 Napisano 2 Stycznia 2016 Robić robić tylko nie teraz, na na wiosnę, teraz tyrać lać pot i budować formę, a że nie jest łatwo jak jest zimno to trochę oporu nie zaszkodzi Jeśli masz na tym rowerze 15 km co rano do pracy robić no to można założyć od razu jakieś sliki, bo w końcu lepiej nie męczyć się przed pracą, sam decyduj...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.