Skocz do zawartości

[Napęd]Problem przy rodzpędzaniu rowera


Hows

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie ;)

W grudnio pojeździłem troszkę na rowerze a to po mieście a tu gdzieś w trasę. Nie zauważyłem żadnych problemów z przyspiszeniem rower zachowywał się normalnie. Kilka dni temu urządziłem sobie trase , kiedy przejechałem dobre 40 km zauważyłem górkę(Drogę) dosyć stromą ,ciągneła sie na kilka km więc postanowiłem trochę poszale. Na chęciach jednak się skończyło ponieważ rower przyspieszył do max 45 km/h , szybko tracił prędkośc i mimo moich starań nie chciał przyspieszyć. Następna sytuacja miała miejsce przedwczoraj kiedy jeździłem po mieście postanowiłem że ponownie poszaleje i zjadę sobie z górki z najwyższą możliwą prędkością , tym razem rower pojechał 44km/h również szybko tracił prędkość i nie chciał się rozpędzić.

Rower : Scott Aspect 750
Napęd był czyszczony przed trasą
Hamulce nie obcierają

Napisano

Montowali mi go w Serwisie Scotta tam gdzie kupowałem rower więc powinien być dobrze ustawiony. Tak pedałuję :D

Napisano

Tak jak pisze @@bbc, sprawdź piasty. Unieś koło i nim zakręć i zobacz czy kręci się płynnie czy szybko spowalnia. Być może konusy były słabo skontrowane i się skręciły powodując opór w toczeniu.

  • Mod Team
Napisano

Ile chciałbyś pojechać? 60km/h? 71 km/h?

 

Czy wiesz ,co to są Opory Toczenia? 

 

Tanie opony ( a takie masz w swoim rowerze) ze względu na masę,kiepską mieszankę gumy i bieżnik generują bardzo wysokie opory toczenia,które skutecznie spowalniają rower nawet przy zjeżdżaniu . 

Podejrzewam,ze Twoje opony ważą w okolicach 900 gramów, wiec nie spodziewaj się szału na drodze.

i7994l_img_1672.jpg

Jeśli chcesz osiągać większe prędkości, zacznij od wymiany opon. Dla porównanie- Continental race King- opory toczenia na poziomie 22 W, Twoje opony mogą mieć opory toczenia na poziomie 40W

Pomijam już masę Twojego roweru,która też może mieć wpływ na osiągane prędkości.

Napisano

Właśnie byłem zdziwiony , na moim starym rowerze osiągałem spokojnie ponad 50 kmh. Mam rozumieć że na tym takiej prędkości nie osiągnę ?

  • Mod Team
Napisano

Możliwe,że osiągniesz. Pamiętaj też ,że niskie temperatury mogą zwiększyć opory toczenia zarówno opon jak i łożysk. IMO wymierne będą "badania" przeprowadzone przy plusowych temperaturach.

Napisano

Ujemne temperatury zmniejszają też ciśnienie w oponach :) Także możesz wziąć to pod uwagę i przed wyjazdem z domu napompować nieco więcej. 

 

Ale według mnie bez wymiany opon niewiele poprawisz. Kloce które masz obecnie (Kenda Slant Six) to opony o największych oporach toczenia. Więc wymiana na jakiekolwiek inne polepszy sprawę. 

 

Tanie nie musi oznaczać kiepskie. Za 20-30 złotych możesz kupić opony typu slick/semislick które na asfalt będą w sam raz. 

Napisano

hmm.. W wakacje będę jechał w moją pierwszą większą trasę. Więc moje pytanie brzmi : Czy na trasę ponad 100 km te opony dadzą radę  , czy może wymienić je przed trasą ?

Napisano

Przecież piszę Ci że niewiele jest opon o większych oporach toczenia :)

 

Jeśli mają być w miarę uniwersalne kup semislicki, jeśli trasa po asfalcie slicki, myślę że szerokość 1,75 będzie optymalna. 

 

Z tanich może być Kenda K1045 Kommuter 26x1,75, komplet kosztuje pół stówki. Są też nieco węższe Kwest 1,5 ale o ile używam takiej od dłuższego czasu w trekkingu to guma jest miękka i co chwila coś się w nią wbija. 

Napisano

Pytanie nie czy opony ale czy Ty dasz radę pokonać na nich długi dystans bez wzywania pomocy :)

To jakie będziesz miał wrażenia zależy od wielu czynników, np od Twojej dyspozycji tego dnia, ogólnej kondycji, profilu trasy (podjazdy, płasko, itd).

Po trzech miesiącach posiadania pierwszego po wielu latach roweru pojechałem na asfaltową wycieczkę 170 km. Rower na oponach terenowych, nie sprawdzałem nawet ciśnienia, ot miałem "pomysła". Wypad Wałbrzych - Jelenia Góra, więc dosyć nierówno. Nie wspominam za dobrze i zbyt lekko powrotu :)

Napisano

Absolutnie nic bym nie zmieniał teraz w zimie, opony mają opory toczenia,i aerodynamiczne, ale warto się teraz w zimie z tym oporem pomęczyć dla treningu, a opisywany zjazd zamienić w podjazd i mierzyć sobie czas raz w tygodniu, czas podjazdu... Przyjdzie czas na eskapady, jazdy w lżejszym ubraniu, warto myśleć o zmianie opon po przejrzeniu dostępnych wypowiedzi na forach... zwykły Race King na drucie może być dobrym pomysłem, ale na rynku jest dużo więcej modeli, i można wybrać coś dla siebie...

Wpływ na prędkość maksymalną może mieć też słabsza kondycja, jesienny bebech, niedogodna lub nowa pozycja, grube ciepłe ubranie. 

Napisano

Na rowerze jeżdżę od ponad roku z myślą o tej trasie. Niestety mój stary rower był już zatyrany (w jakiś magiczny sposób się nie rozpadł) robiłem na nim kilometry jak szalony. No ale postanowiłem że czas kupić nowy rower także myślę nie porywam się z motyką na słońce  , a jeżeli jest  jakiś sposób żeby ułatwić pokonywanie kilometrów np zmiana opon to czemu by tego  nie zrobić ? :D 

Napisano

Robić robić tylko nie teraz, na na wiosnę, teraz tyrać lać pot i budować formę, a że nie jest łatwo jak jest zimno to trochę oporu nie zaszkodzi :) Jeśli masz na tym rowerze 15 km co rano do pracy robić no to można założyć od razu jakieś sliki, bo w końcu lepiej nie męczyć się przed pracą, sam decyduj...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...