TomaszD Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Witam mam pewien problem z moimi pedałami Otóż gdy oddałem rower do serwisu z powodu strzelających pedałów "serwisant" polał gwint uszczelniaczem do śrub (taki niebieski klej)Po kilku miesiącach chciałem zmienić pedały na nowe tym razem spd ku mojemu zdziwieniu pedały nie chcą nawet drgnąć tak są mocno sklejone. A teraz pytanie do was Macie może jakieś pomysły jak bym mógł go odkręcić jakimi środkami potraktować żeby to coś wreszcie puściło ?? Dodam też że próbowałem na sucho odkręcać , używałem wd-40 rozpuszczalników (po rozpuszczalniku jeden pedał się odkręcił ) i oczywiście przedłużałem klucz ale to nic nie daje i jeden pedał wciąż tkwi w korbie a moje pomysły już się skończyły
przmor Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Po pierwsze w dobra strone odkrecasz? Po drugie podgrzac gwint.
kamilbike Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Spróbuj klucz wzmocnić metalową rurka ja sobie tak radze pedały puszczają.
dzanas Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Zapewne użył loctite , podgrzej to miejsce dłużej choćby suszarką do włosów żeby było ciepłe i spróbuj odkręcić.........w stronę tylnego trójkąta ramy
Piter233 Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Najszybciej będzie jak znowu pójdziesz do serwisu, też miałem problem ze swoimi - za żadną cenę nie chciały się odkręcić. Kupiłem platformowe w sklepie za 23 zł i na miejscu odkręcili tamte takim fajnym kluczem, łapiąc za nakrętkę miedzy korbą a osią.
jahoo84 Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Masakra co to za serwis ! Pedała klejem ?! Pojedź do serwisu i niech Ci to teraz odkręcą !
TomaszD Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Napisano 12 Grudnia 2015 niestety do serwisu nie pojadę po dosłownie kilka dni może 2 tyg później "specjalista" zwinął interes i teraz jest ok 60 km ode mnie co do tego czy dobrze odkręcam to tak na 100 % dobrze przedłużki też były stosowane A co do podgrzewania do do ilu stopni mniej więcej bo z tego co mi wiadomo to ok 110 trzeba ale pewien nie jestem
Garlock Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 A co do podgrzewania do do ilu stopni mniej więce Zależy od produktu, ale dla zwykłych thread-lockerów zwykle lekko powyżej 140-150 st.C.
TomaszD Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Napisano 12 Grudnia 2015 ale nie wiem czy jak podgrzeje do 150 korbe która jest z aluminium to czy jej to nie zaszkodzi ??
SovaLTD Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 ale nie wiem czy jak podgrzeje do 150 korbe która jest z aluminium to czy jej to nie zaszkodzi ?? Nie powinno, spróbuj z suszarką do włosów to na pewno się nie zacznie topić Spróbowałem u siebie i lewy poszedł bez problemu, natomiast prawy ani drgnie. Nie kleiłem ich tylko lekko przesmarowałem smarem. Ale mam pytanie, jeżeli lewy odkręcam "do góry" to analogicznie prawy "na dół"?
vpablov Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Ale mam pytanie, jeżeli lewy odkręcam "do góry" to analogicznie prawy "na dół"? Prawy pedał (od strony napędu) prawy gwint , odkręcamy w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara. Lewa strona - lewy gwint odkręcamy zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek.
ishi Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Najprościej zapamiętać to co już podał @dzanas. Niezależnie od strony - odkręcasz zawsze w kierunku tyłu roweru, przykręcasz do przodu.
SovaLTD Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Niezależnie od strony - odkręcasz zawsze w kierunku tyłu roweru No dobra, ale do góry czy na dół, zawsze jest do tyłu.
ishi Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Matko bosko! Do tyłu! Lewą stronę w prawo, prawą w lewo!
SovaLTD Napisano 12 Grudnia 2015 Napisano 12 Grudnia 2015 Matko bosko! Do tyłu! Lewą stronę w prawo, prawą w lewo! Czyli tak jak napisałem, lewą w jedną a prawą w przeciwną Nie bić
jka Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 Są takie kleje "Loctite" że później bez opalarki ani rusz. O takie jka
Classified Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 BTW. Ja zacząłbym od wizyty w serwisie i zapytania, czym posmarowano gwinty. Znając markę i rodzaj kleju można sprawnie i skutecznie podjąć próbę uruchomienia go do stanu w którym możliwe jest wykręcenie gwintu. Tym sposobem oszczędzisz sobie i pracy, i rozczarowań.
zukikiziu Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 BTW. Ja zacząłbym od wizyty w serwisie i zapytania, czym posmarowano gwinty niestety do serwisu nie pojadę po dosłownie kilka dni może 2 tyg później "specjalista" zwinął interes Czytamy ze zrozumieniem cały temat.
Classified Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 <wzdycha> No to faktycznie kicha. W takim razie ciekawe co koledze wyjdzie z tego grzebania. Nie wydaje mi się, abys erwisant zrobił montaz permanentny Chociaż skoro zwinął interes to możliwe, ze stosował metody niekonwencjonalne.
piotrek777 Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 Jak ja miałem taki problem to przez kilka dni traktowałem gwinty WD-40. A potem w ruch poszedł klucz francuski z długą dzwignią i masa własna
skimir Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 Jak gwint taki zaklejony to przede wszystkim wyjąć korby i wkręcić w imadło. Szarpanie się z pedałami na rowerze jest mało wygodne i mało bezpieczne. Jak już korba będzie w imadle sensownie złapana (dać jakieś podkładki z tektury aby szczek imadła nie odbić) to można założyć solidny klucz i wtedy próbować. Jak nie idzie to grzać. 150stC amelinium nie przetopi, 300 też nie... tylko trzeba uważać na plastikowe elementy (uszczelki itp.)
TomaszD Napisano 9 Stycznia 2016 Autor Napisano 9 Stycznia 2016 Ten problem udało mi się rozwiązać. Mianowicie blokada zrobiona z deski włożona pomiędzy ramę a korbę i 2 osoby ciągnące klucz (dziwne że rama została nienaruszona )
Classified Napisano 9 Stycznia 2016 Napisano 9 Stycznia 2016 2 osoby ciągnące klucz I co tam było na gwincie? Super glue?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.