Skocz do zawartości

[suport] Czy zamontować oś 126mm zamiast zalecanej 121mm?


adamtulak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przygotowuję wymianę napędu w rowerze crossowym/hybrydowym 28" swojego pomysłu pod kątem podniesienia jego grupy i lekkiego obniżenia wagi. Kupiłem korbę M521 (48T) w miejsce M131, przerzutkę przednią M530 zamiast TX51,  kasetę HG41-7 (11-28T) w miejsce HG41-8 (11-32T) oraz klamko-manetkę 8rz na 7rz. Zamieniam kasetę o mniejszej liczbie kół zębatych dla obniżenia wagi i dla tego, że zauważyłem, że w ogóle nie używałem koronki 32T. Kaseta ta będzie na dotychczasowej piaście i bębenku 8rz, więc musiałem kupić podkładkę dystansową. Jeżdżę przeważnie na środkowej tarczy korby i chciałbym mieć możliwość jazdy na tej tarczy i koronce 11T kasety. Do tej pory nie było z tym problemu, ale zamiana przedniej przerzutki z 7-8rz na 9rz może to utrudnić, M530 ma o około 2 mm węższą klatkę (prowadnicę) od TX51. W takim wypadku myślałem o przesunięciu (oddaleniu) linii łańcucha od suportu. Shimano zaleca dla korby M521 suport octalink o osi 121mm, Ja chciałbym kupić 126mm (takie najdłuższe octalink-i znalazłem na alledrogo), da mi to dodatkowe 2,5mm linii łańcucha. Dodam, że mam spory zapas nieużywanych 8-rzędowych łańcuchów Shimano do testów (UG51, HG40, HG50, HG71) i na nich chciałbym jeździć. Zakup węższych, 9 rzędowych to ostateczność. Czy to się powinno udać?     

Napisano

dobra ale co ci da dluzsza os jak wozek jest wezszy a nie oddalony bardziej od poprzedniego... nie zepsuje to pracy i mozliwosci regulacji przerzutki???

nie chce ci niczego gwarantowac jezeli chodzi o poprawnosc dzialania ale to jest tylko albo az 0,6mm roznicy w szerokosci lancucha, najwyzej bedziesz musial dokladniej wyregulowac zmieniarke

 

Napisano

 

 

dobra ale co ci da dluzsza os jak wozek jest wezszy a nie oddalony bardziej od poprzedniego... nie zepsuje to pracy i mozliwosci regulacji przerzutki???

 

 

Skoro jest węższy, to powoduje, że można na nim uzyskać mniejszy przekos bez tarcia o wózek (przy tym samym kącie łańcucha może już wystąpić tarcie). Ramię z wózkiem przerzutki prawie na pewno sięgną o te 2,5mm bardziej oddalone tarcze, ponieważ obecnie przy rozregulowaniu przerzutki jest możliwość zrzucenia łańcucha na zewnątrz od największej tarczy korby.     

Napisano

Pomierzyłem, policzyłem i widzę, że jednak jest ryzyko, że klatka nie sięgnie największej tarczy. Doszedłem do wniosku, że nie warto tego robić dlatego, że przełożenie 48t/15t (3/6 bieg) = 3,2 daje niemal to samo co 36t/11t (2/8) =3,27. Do tej pory jeździłem głównie na 2 biegu z przodu, ponieważ TX51 podłączyłem do nieindeksowanej manetki typu "thumb" a do M530 kupiłem ST-M530, więc teraz powinien być pełen komfort przerzucania na korbie. 

  • Mod Team
Napisano

Zawsze można pozbyć się ogranicznikow ale to mija się celem bo regulacja tego to takie małe mission imposible...

 

Lepiej kup taka oś jak być powinna.

Napisano
nie lepiej było kupić korbę ze zintegrowaną osią?

 

 

A wiesz, że kupiłem (M591), mam dwa rowery (właściwie to trzy, ale ten trzeci to grat do zajeżdżania w zimie i drodze do pracy tego, co spadło z dwóch pierwszych) i podejmuję decyzję, która korba gdzie trafi. Chciałem samodzielnie sprawdzić wady i zalety różnych mocowań (do tej pory kwadrat).

Mam hybrydę/crossa 28" samodzielnie złożonego na crossowej ramie Biria, do lekkiego śmigania po asfaltach, ATB w lekki teren zrobiony z Romet-a Rambler 26" 3.0 2013 (podoba mi się rama) i ten rupieć w oparciu o ramę roweru do którego 15 lat temu producent (Kross) nie chciał się przyznać i opylał w hipermarketach pod nazwą Ranger 26 (rama ma całkiem ładny, granatowy kolor, farbę nie do zdarcia, ale stalowa, na strasznie grubych rurach, waży chyba z 5 kg).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...