SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Witam, dzisiaj podczas smarowania łańcucha zauważyłem przełącznik na przerzutce, o ten: Z tego co się zorientowałem to służy on do regulacji naciągu sprężyny? Czemu to ma służyć i jak powinien być ustawiony podczas normalnej jazdy na ON czy OFF?
SlezaFanatic Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Służy on do załączenia lub wyłączenia sprzęgła w przerzutce.... ustaw jak wolisz .
Kaczorak Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 W czasie jazdy powinien być włączony (ON) a do ściągania koła się wyłącza (OFF). Dzięki temu łańcuch jest bardziej napięty i nie uderza tak często o ramę w czasie jazdy
tobo Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 W czasie jazdy sugeruje sie jego ustawienie w pozycji ON jesli użytkownik jeździ w wymagającym terenie. Na asfalt i w lekki teren korzystanie z tego nie jest konieczne. Aktywacja sprzęgła powoduje cięższa prace manetki i wpływa tez na kulturę zmiany biegów. Mnie sie praca po włączeniu sprzęgła nie podoba.
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 @tobo jeszcze nie zdążyłem się przejechać od napisania tego posta, ale wg. mnie w pozycji ON wózek przerzutki praktycznie jest zablokowany, chodzi bardzo ciężko, nie wpływa to na żywotność manetki, linki czy w końcu samego łańcucha? Obciążenia jakie muszą znosić te elementy są dużo większe niż w pozycji OFF. To czy łańcuch uderza o ramę czy nie mi nie przeszkadza, bo mam osłonę. No nic jutro będę jechał do roboty to sobie przetestuje.
tobo Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Ma chodzić często, a ze skraca to żywotność, cóż W warunkach o których piszesz włączanie tego nie ma sensu.
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 Ma chodzić często, a ze skraca to żywotność, cóż W warunkach o których piszesz włączanie tego nie ma sensu.
tobo Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Ups, ma chodzić CIEŻKO a nie często, sorry reszta chyba jest czytelna
SovaLTD Napisano 21 Września 2015 Autor Napisano 21 Września 2015 No to jestem po małym teście i napiszę krótko, mi się nie podoba praca przerzutki w pozycji ON. Cały czas jeździłem na OFF i może się przyzwyczaiłem, ale jak dla mnie manetka chodzi zbyt ciężko przy normalnej jeździe. Możliwe, że ma to zastosowanie w ciężkim terenie typu korzenie, kamienie czy długi zjazd gdzie nie trzeba co chwilę machać manetką.
kamfan Napisano 21 Września 2015 Napisano 21 Września 2015 Tak jak piszesz w prawdziwych górach zmienia się zdanie odnoście trybu "ON", pamiętam jak Shimano nie miało tego przełącznika to mi przerzutka ubiła lakier z ramy do gołego metalu (ciekawe co działoby się wtedy z karbonem) Na asfalcie lepiej jeździć na "OFF" praca napędu jest płynniejsza. IMO bardzo przydatna rzecz (w Sramie nie ma tak wielkiego problemu z obijaniem ramy przez przerzutkę).
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2015 Mod Team Napisano 22 Września 2015 W shimano jest wyłącznik sprzęgła, w sramie, w nowych mają sprzęgło i tyle
vpablov Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 ja tam jeżdżę na ON bo oprócz wad i zalet napisanych powyżej, mocniejsze naprężenie wózka w znacznym stopniu eliminuje możliwość zaciągania i spadania łańcucha.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.