Cumuulus Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 Cześć Obecnie mam napęd 2x10 z przełożeniami 38,24 na korbie i 11-36 na kasecie. W większości jeżdżę w Beskidach i chciałem dołożyć zębatkę 40t, co wiąże się z usunięciem jednej z mniejszych zębatek na kasecie. Przy tego typu konwersjach zalecane jest usunięcie zębatki 17t, której często używam i w związku z tym mam pytanie. Czy można usunąć zębatkę 11t zamiast 17t ? Dzięki za odpowiedź
radziuGD Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 Tak, ale bedziesz musiał najprawdopodobniej zalatwić inną nakrętke kasety i liczyć się z odkręcaniem bo na 13t nie masz zabków blokujących i generalnie 11t różni sie budową od 13t. Lepszym rozwiązaniem jest wyjecie 15ki oraz 17tki i wsadzenie w to miejsce 16t. Chesz mieś przelożenie 24/40? Przeca to kładzie na plecy.
seraph Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 No nie bardzo, bo to ostatnia zębatka i może być problem z dokręceniem kasety. Na tej zębatce są nacięte ząbki, które kontrują lockring i może się to wszystko po "amputacji" luzować. Ja proponowałbym prostsze i może nawet tańsze rozwiązanie: zmień zębatki na korbie na 22/36. 24/40 = 0,6 ; 22/36 = 0,61 czyli zyskujesz dokładnie to co chcesz, a kasety nie ruszasz. Chcesz wyrzucić 11T, więc mniejszy blat nie powinien być problemem - gdybyś wyrzucił 11T to przełożenie bardziej by spadło niż przy zmianie blatu nawet, więc pojedziesz wolniej.
Mod Team Puklus Napisano 4 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 4 Sierpnia 2015 No nie bardzo, bo to ostatnia zębatka i może być problem z dokręceniem kasety. Raczysz żartować Ja u siebie tylko bym 11t wywalił, mało tego bo kiedyś wywaliłem , bo to najmniej używana zębatka, tylko z górki. Nie trzeba także innego lockringa, jedyne co trzeba to piwo i ostry śrubokręt. Otwieramy piwo ( dla małoletnich może być np pepsi) w butelce. Rozpłaszczamy kapsel, i ostrym śrubokrętem wybijamy na drewienku podkładkę. Sprawdzone przez zemnie na ok 5000km, kaseta dokrecana i odkrecana w palcach nie poluzowała sie ani razu. nie wiem czy tam było 3Nm a co dopiero 40 jak zalecają.
Mod Team Puklus Napisano 4 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 4 Sierpnia 2015 Jak będzie alu to na pewno lżej
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Raczysz żartować Ja u siebie tylko bym 11t wywalił, mało tego bo kiedyś wywaliłem , bo to najmniej używana zębatka, tylko z górki. Nie trzeba także innego lockringa, jedyne co trzeba to piwo i ostry śrubokręt. Otwieramy piwo ( dla małoletnich może być np pepsi) w butelce. Rozpłaszczamy kapsel, i ostrym śrubokrętem wybijamy na drewienku podkładkę. Sprawdzone przez zemnie na ok 5000km, kaseta dokrecana i odkrecana w palcach nie poluzowała sie ani razu. nie wiem czy tam było 3Nm a co dopiero 40 jak zalecają. Dla bezpieczeństwa dodałbym, że zależy od kasety, w xt konstrukcja 11t i 13t powoduje, że naprawdę kijowo się zakręca dedykowaną nakrętką po usunięciu 11.
Cumuulus Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Napisano 5 Sierpnia 2015 Dzięki za wszelakie sugestie.Wymiana zębatek na korbie raczej nie wchodzi w rachubę, bo zestopniowanie jakie mam teraz pasuje poza brakiem możliwości wyjechania wszystkiego co nie pionowe, a 40 powinna dać taką możliwość. Dla wyjaśnienia kaseta to SLX, więc pewnie trochę rzeźby będzie. Czy ktoś z Was jeździ na zębatkach Hell'o i może napisać jak się sprawują ? Dzięki
radziuGD Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 W kasecie slx bez piłowania nitów nie zdejmiesz koronki 17t A nakrętka od 11 najprawdopodobniej wpadnie w koronkę 13 i nie dociśnie prawidłowo.
Poochaty Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 No ale skoro zmiana zębatek w korbie nie wchodzi w grę, a zębatką 40T osiągniesz dokładnie to samo, co zmianą tych blatów w korbie, to w ogóle po co to robisz? Osiągniesz efekt dokładnie ten sam, tylko z kombinowaniem, do tego jeszcze cholera wie czy to wyregulujesz (jaki masz napęd?)
seraph Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 Ktoś tutaj ma chyba parcie na modną ostatnio patelnię naleśnikową pod kasetą Chce dołożyć większą zębatkę, a usunąć najmniejszą, więc ewidentnie brakuje przełożeń z jednej strony, a nie używa z drugiej - to jest klasyczny objaw za dużej korby. Trzeba jeszcze wiedzieć, że nie każda przerzutka chce się idealnie dogadać z takim wielkim blatem i szczególnie pod obciążeniem może zgrzytać przy zmianie. O wiele kulturalniej będzie to chodzić bez kombinowania z kasetą...
marcinusz Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 Wymiana zębatek na korbie raczej nie wchodzi w rachubę, bo zestopniowanie jakie mam teraz pasuje poza brakiem możliwości wyjechania wszystkiego co nie pionowe... Czyli jednak nie pasuje :] Ja wrzucilem 36/22 z 9 rzędowego napedu i jestem zadowolony. 38/24 10s za to swietnie służą z 9 rzędową kasetą i łańcuchem.
detonator Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 No ale w produkcji są "młynki" 21 i 20 ( przy 20 trzeba spiłować nieco śruby ) Mam taką od lat. Po co kombinować z 40 na kasecie ?
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2015 w xt konstrukcja 11t i 13t powoduje, że naprawdę kijowo się zakręca dedykowaną nakrętką po usunięciu 11. A ja właśnie XT miałem i było bardzo dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.