Skocz do zawartości

[kaseta] Dodanie zębatki 40 do kasety 10s


Cumuulus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Obecnie mam napęd 2x10 z przełożeniami 38,24 na korbie i 11-36 na kasecie. W większości jeżdżę w Beskidach i chciałem dołożyć zębatkę 40t, co wiąże się z usunięciem jednej z mniejszych zębatek na kasecie. Przy tego typu konwersjach zalecane jest usunięcie zębatki 17t, której często używam i w związku z tym mam pytanie. Czy można usunąć zębatkę 11t zamiast 17t ?

 

Dzięki za odpowiedź

Napisano

Tak, ale bedziesz musiał najprawdopodobniej zalatwić inną nakrętke kasety i liczyć się z odkręcaniem bo na 13t nie masz zabków blokujących i generalnie 11t  różni sie budową od 13t.

Lepszym rozwiązaniem jest wyjecie 15ki oraz 17tki i wsadzenie w to miejsce 16t.

 

Chesz mieś przelożenie 24/40? Przeca to kładzie na plecy.

Napisano

No nie bardzo, bo to ostatnia zębatka i może być problem z dokręceniem kasety. Na tej zębatce są nacięte ząbki, które kontrują lockring i może się to wszystko po "amputacji" luzować.

Ja proponowałbym prostsze i może nawet tańsze rozwiązanie: zmień zębatki na korbie na 22/36. 

 

24/40 = 0,6 ; 22/36 = 0,61 czyli zyskujesz dokładnie to co chcesz, a kasety nie ruszasz. Chcesz wyrzucić 11T, więc mniejszy blat nie powinien być problemem - gdybyś wyrzucił 11T to przełożenie bardziej by spadło niż przy zmianie blatu nawet, więc pojedziesz wolniej.

  • Mod Team
Napisano
No nie bardzo, bo to ostatnia zębatka i może być problem z dokręceniem kasety.

Raczysz żartować :D

 

Ja u siebie tylko bym 11t wywalił, mało tego bo kiedyś wywaliłem ;) ,  bo to najmniej używana zębatka, tylko z górki. Nie trzeba także innego lockringa, jedyne co trzeba to piwo i ostry śrubokręt.

 

Otwieramy piwo ( dla małoletnich może być np pepsi) w butelce. Rozpłaszczamy kapsel, i ostrym śrubokrętem wybijamy na drewienku podkładkę. Sprawdzone przez zemnie na ok 5000km, kaseta dokrecana i odkrecana w palcach nie poluzowała sie ani razu. nie wiem czy tam było 3Nm a co dopiero 40 jak zalecają.

Napisano

Raczysz żartować :D

 

Ja u siebie tylko bym 11t wywalił, mało tego bo kiedyś wywaliłem ;) ,  bo to najmniej używana zębatka, tylko z górki. Nie trzeba także innego lockringa, jedyne co trzeba to piwo i ostry śrubokręt.

 

Otwieramy piwo ( dla małoletnich może być np pepsi) w butelce. Rozpłaszczamy kapsel, i ostrym śrubokrętem wybijamy na drewienku podkładkę. Sprawdzone przez zemnie na ok 5000km, kaseta dokrecana i odkrecana w palcach nie poluzowała sie ani razu. nie wiem czy tam było 3Nm a co dopiero 40 jak zalecają.

 

Dla bezpieczeństwa dodałbym, że zależy od kasety, w xt konstrukcja 11t i 13t powoduje, że naprawdę kijowo się zakręca dedykowaną nakrętką po usunięciu 11.

 

Napisano

Dzięki za wszelakie sugestie.Wymiana zębatek na korbie raczej nie wchodzi w rachubę, bo zestopniowanie jakie mam teraz pasuje poza brakiem możliwości wyjechania wszystkiego co nie pionowe, a 40 powinna dać taką możliwość. Dla wyjaśnienia kaseta to SLX, więc pewnie trochę rzeźby będzie. Czy ktoś z Was jeździ na zębatkach Hell'o i może napisać jak się sprawują ?

 

Dzięki

Napisano

No ale skoro zmiana zębatek w korbie nie wchodzi w grę, a zębatką 40T osiągniesz dokładnie to samo, co zmianą tych blatów w korbie, to w ogóle po co to robisz? Osiągniesz efekt dokładnie ten sam, tylko z kombinowaniem, do tego jeszcze cholera wie czy to wyregulujesz (jaki masz napęd?)

Napisano

Ktoś tutaj ma chyba parcie na modną ostatnio patelnię naleśnikową pod kasetą :yucky: Chce dołożyć większą zębatkę, a usunąć najmniejszą, więc ewidentnie brakuje przełożeń z jednej strony, a nie używa z drugiej - to jest klasyczny objaw za dużej korby.

 

Trzeba jeszcze wiedzieć, że nie każda przerzutka chce się idealnie dogadać z takim wielkim blatem i szczególnie pod obciążeniem może zgrzytać przy zmianie. O wiele kulturalniej będzie to chodzić bez kombinowania z kasetą...

Napisano

Wymiana zębatek na korbie raczej nie wchodzi w rachubę, bo zestopniowanie jakie mam teraz pasuje poza brakiem możliwości wyjechania wszystkiego co nie pionowe...

 

Czyli jednak nie pasuje :]

 

Ja wrzucilem 36/22 z 9 rzędowego napedu i jestem zadowolony. 38/24 10s za to swietnie służą z 9 rzędową kasetą i łańcuchem.

  • Mod Team
Napisano

 

 

w xt konstrukcja 11t i 13t powoduje, że naprawdę kijowo się zakręca dedykowaną nakrętką po usunięciu 11.

A ja właśnie XT miałem :D i było bardzo dobrze :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...