Skocz do zawartości

[Korba, Przerzutka, suport, Łańcuch] Modernizacja Wheeler 2600zx plus


Megamas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

dysponuję rowerem Wheeler 2600zx plus (specyfikacja na samym dole strony tutaj: http://www.wheelerpolska.home.pl/2004.html ). Jeżdżę nim do pracy i z powrotem a także po okolicy na wycieczki czy w zwykłych sprawach codziennych, np. do sklepu, także dziennie robie około 60km. Trasę do pracy mam w 2/3 po asfalcie i po ścieżkach rowerowych z licznymi krawężnikami, a 1/3 po lesie czy ogródkach działkowych po całkowicie terenowych, nieutwardzanych drogach, często z jakimiś przeszkodami w postaci korzeni, gałęzi czy gruzu. W domu w okolicy drogi mam najczęściej szutrowe albo zwykłe gruntowe nieutwardzane. Rower mam od nowości, wymieniałem w nim do tej pory tylko elementy na takie same.

 

W związku że na chwilę obecną znowu mam do wymiany suport i przednią zębatkę oraz korbę to postanowiłem że chciałbym go trochę zmodernizować. Mam możliwość taniego zakupu korby szosowej shimano dura ace 7700.Mocowanie Octalink.53-39-30.Ramie 170.Do korby wklad suportu DURA ACE BB 7700, oraz przerzutkę dedykowaną do tej korby - dura ace 7703.Na obejme 34,9. Wiem że obejmę muszę wymienić bo mam węższą ramę lub dołożyć podkładkę. Pytanie czy to da się założyć do mojego roweru? Czy taki suport wejdzie do mojej muffy? Czy nic nie będzie "haczyć"? Jeśli tak to czy zadziała z moimi manetkami i tylnią przerzutką klasy ACERA. Jeśli na powyższe jest odpowiedź twierdząca to jaki łańcuch do tego powinienem zakupić o ile jest możliwe takie połączenie? Czy oryginalne manetki obslużą tę przerzutkę?

 

Zmianę taką chcę zrobić bo brakuje mi prędkości w moim rowerze - chodzi mi tylko na odcinkach ścieżki rowerowej czy asfaltu (producent sobie przyoszczędził i mimo że to jest rower na kole 28 cali to korbe przednią dostał od MTB). Obecnie na płaskich równych odcinkach jadę na maksymalnym przełożeniu tj 3 przód i 8 tył i jest wolno. Mógłbym szybciej ale mnie ogranicza sprzęt. Za to po terenie cięższym nie zależy mi jechać szybko i mogę spokojnie na niskich przełożeniach się turlać. Wyczynowo nie planuję jeździć.

 

Nie stać mnie obecnie na wymianę większej ilości komponentów ale docelowo chciałbym go zmodernizować jeszcze bardziej. Jaką modyfikację dla tyłu polecacie do tego roweru? Jaka tylna przerzutka oraz wolnobieg? chyba że możliwa jest zmiana na kasetę? Czy warto z v-brake przejść na hamulce tarczowe? Czy manetki mają wpływ na komfort jazdy czy to liczy się tylko aby wpsółpracowały ze sprzętem? Czy jest sens utrzymywać przedni amortyzator czy lepiej na sztywny widelec go zamienić (chodzi mi w kontekście jazdy pół terenowej a pół szosowej i czy na sztywnym nie będą mnie bolały nadgarstki) Ze względu na mieszany typ trasy (trochę szosa, trochę teren) nie mogę wymienić go na typowy rower szosowy i myślę że taka modernizacja może dać mi trochę prędkości (szczególnie że jestem zmuszony "na już" wymieniać suport i korbę z zębatkami).

 

Sam nie planuję robić wymiany bo się nie znam, ale chciałbym sam kupić komponenty i je dostarczyć do serwisu który mi je złoży.

 

A może moja koncepcja modernizacji jest całkowicie zła i byście zasugerowali coś innego (jestem totalnym laikiem w tematach komponentów rowerowych)?

 

Pozdrawiam

Adam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...