Skocz do zawartości
rambolbambol

[opona] Schwalbe Racing Ralph 29 2.35 TLR EVO - wywiad z oponą

Rekomendowane odpowiedzi

rambolbambol

- Spocznij poborowy. Imię?

- Rafał… znaczy Racing Ralph proszę pana

- Nazwisko?

- Schwalbe

- Niemiec z pochodzenia?

- Z pochodzenia tak, ale urodzony w Indonezji

- Wzrost, cechy szczególne?

- 29 cali, 60mm szeroki, wersja TLR EVO HS425

- Będzie ciasno z tyłu, możesz ocierać o widełki, ale spróbujemy. Wolisz z tyłu czy z przodu?

- Bez różnicy, ale jestem kierunkowy

- Waga

- 590g, trochę więcej niż w napisałem w broszurce, ale nie jestem papierowy. Znaczy jestem niby Triple-Compound i Pace Star, ale wolałbym być trochę twardszy.

- Nie pytałem o to! Nie odzywać się bez pytania. Zobaczymy jak twardy jesteś. Proszę ściągnąć dętkę. Zrobimy to bez gumki. Tę szarą taśmę klejącą nakleimy o tutaj, żeby nie syczało.

- Tak jest proszę pana. [Dźwięk rwanej taśmy klejącej] MMMMMMmmmm. MMMmmm.

- Ok to jedziemy. Wentylek wsadzony. Nie jest aż tak ciasno jak u kolegów. Szeregowy Max Ardent był o wiele ciaśniejszy, mimo, że cięższy. Posmarujemy brzegi pianą od płynu do mycia naczyń dla lepszego poślizgu, damy setkę mleczka do środka i napompuje się. Spróbujemy najpierw z podłogowej. Trzy – pięć energicznych ruchów i cała erekcja zeszła. BUM! To już? Rancik wskoczył, trochę posyczało, popieniło się i mamy tubelessa. I jak Szybki Ralphie?

- Miękko i szeroko proszę pana. Znacznie bardziej „kwadratowo” niż z gumką. Zamiast 2.0/2.2 bar z gumką, mogę teraz mieć 1.7/1.9 bar bez ryzyka, że puszczę bąka albo, że wąż mnie dziabnie.

- Zapnę cię i z przodu i z tyłu. Potem będziemy pedałować a ty relacjonuj, jak się czujesz, dobrze? Zdajesz sobie sprawę, że mam bardzo sztywny i długi przód?

- Z radością spróbuję sztywnego przodu proszę pana, dam sobie radę. Jedziemy!

Jestem piekielnie szybki proszę pana i mogę wybierać nierówności nieporównywalnie lepiej niż poprzednio. Jest o tyle lepiej, że na mojej ulubionej trasie mam średnią prędkość przelotową poprawioną o 2km/h dzięki jeździe bez gumki. Przy pierwszej jeździe trochę mleka poleciało mi bokami, ale w moment się zagoiło.

- To dobrze. A jak opory toczenia, trzymanie się podłoża i wspinaczka? Pamiętaj, że miałem przed tobą Maxa Ardenta 2.4, Marathon Dureme, Bontagera 29-2 i Vittorię AKA, więc wymogi mam spore. Jako używka, kosztowałeś też niemało, ty stara guma jesteś. Vittoria miała potworne opory, ale była podobnie szybka jak i ty.

- Opory toczenia, jakie opory toczenia? Rozkręcić się mam trochę trudniej, bo jestem objętościowo większy od kolegów, ale jak już się rozkręcę, to po prostu płynę i nie mam oporów. Podobno moi kuzyni Grzmoci Tyłek (Thunder Burt) i Wściekły Fred (Furious Fred) są jeszcze szybsi, ale to zawodnicy wagi piórkowej.

Do podłoża się kleję, bo jestem kwadratowy z profilu. To znaczy będąc szczerym, proszę pana, z gumką byłem trochę okrąglejszy i zdarzało mi się zatańczyć na zakręcie, stąd pewnie przydomek „Dancing Ralph”, jakim mnie ochrzczono.

- Rzeczywiście toczysz się podobnie jak Dureme, ale wtedy było 2.5 bar z tyłu a teraz jest 1.9 bar. Spora różnica w ciśnieniu. Jesteś szybszy niż Vittoria AKA i Bontrager 29-2. Wspinasz się jak młoda kózka na stromizny. Nie boisz się szkła i krawężników. Z przodu dajesz więcej pewności niż Ardent. Ładnie wybierasz nierówności.

- Zakwalifikowałem się, proszę pana?

- Tak, na razie zostajesz z przodu i z tyłu. Chociaż z tyłu jest bardzo ciasno i nie ma już miejsca na błoto. Jak się zjeździsz, to zaprosimy kuzyna Grzmoci Tyłka na tył. Z przodu będę brał jednak tylko ciebie, bo lepiej jednak się prowadzisz niż Max Ardent.

- Dziękuję

- Nie. To ja dziękuję.

th_cobia%2005%202015_zpsz4dwalwa.jpgth_RaRa1_zps9dg24jqy.jpgth_RaRa2_zpsjiathodc.jpg

Edytowane przez rambolbambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmisiek9612

hehe dobre :002:  sam to wymyśliłeś??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Oczywiście, że sam to wymyśliłem. Czasem mam takie literackie odpały.

Polecam inne moje recenzje :icon_cool:

Edytowane przez rambolbambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mmisiek9612

fajne fajne i humorystyczne :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drchlubicz

zrobimy to bez gumki..

:laugh: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Rabolbambol

 

się marnujesz

powinieś pisać....

przemówienia prezydenta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jestem tak skrajnie hetero, ze przy mojej bogatej wizualizacji doczytalem tylko do - zrobimy to bez gumki i nie dalem rady... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Nie wiem, jak skrajnie trzeba być hetero, żeby przy opisie robienia bezdętki, wyobrażać sobie nie wiadomo co :thumbsup:

Ale wiadomo: różni ludzie, różne potrzeby, jeden Sudocrem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulajnogaA

Ja wczoraj zastąpiłem Kendę Slant Six 29" 2,20 drut Racing Rafałem Performance 2,25 zwijanym i niemiłe zaskoczenie przeżyłem. Kenda ma szerokość 56mm a teoretycznie nieco szerszy Rafał ma 54mm. W zasadzie chciałem szerszą nieco gumę. Pytanie czy Schwalbe tak zaniża szerokość we wszystkich modelach ??? Bo następną gumę tego producenta bym kupił 2,40 tylko żeby się nie okazało, że na tył się nie zmieści.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
provid

 

 

Kenda ma szerokość 56mm a teoretycznie nieco szerszy Rafał ma 54mm

 

 

2 mmm... RLY!? Jeżeli odczujesz różnicę, to jesteś jak księżniczka na ziarnku grochu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Abstrahując od tego co kto sobie wyobrażał :P to mnie zaintrygował fragment o ciśnieniach.

Jak szmatława musi być opona, żeby potrzeba było robić bezdętkę do zejścia „aż” do 1,7-1,9 bara..? Toż to jakiś kondon, albo karbowana dętka superextralajt, którą ktoś przez przypadek wziął za oponę i nie zdziwił się że zamknięta niczym szytka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Szmatławe - nieszmatławe, ale rok już śmigam na Racing Ralphie i nie sprawiły mi ani razu problemu. Boczne ścianki trzymają bardzo dobrze, nie przecierają się. Jak najadę na szkło, to się ładnie uszczelnia. Race King już po 2000 były do wyrzucenia do kosza. Nawet klocki jeszcze w miarę świeżo wyglądają.

Nie wiem modrzew, czy 1,7 bara to dużo dla ciebie czy mało, ale dla mnie takie ciśnienie z przodu jest idealne przy jeździe na sztywno. Przy bezdętce takie ciśnienie zupełnie inaczej się odczuwa niż z dętką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Dla mnie to normalne ciśnienie robocze, przy którym nie potrzeba żadnych cudów-wianków robić mając przyzwoitą terenowa oponę zamiast ściganckiego kondona. Widziałbym jakiś zysk jakby na bezdętce zejść w okolice 1 bara, a nie prawie dwa razy tyle, IMHO szkoda zachodu. Przy sztywnym widle to byś pewnie piał wtedy z zachwytu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Parę ostatnich dni sprawdziłem, jak się jeździ z 1.3 bara na przedzie. Jest miękkusio i wygodnie, ale przy wyższych prędkościach (30km/h) Racing Ralph już zaczyna tańczyć. To jest raczej dolna granica ciśnienia dla RaRa, która nie stwarza zagrożenia dla życia.

Opona jest super lekka i niebywalne szybka, ale pewnych granic dostepnych dla cięższych gumowych twardzieli nie przekroczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
misiojedzie

Fajna recka, ale Twój klakson przebija wszystko :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

 

 

Pytanie czy Schwalbe tak zaniża szerokość we wszystkich modelach ???

oni podają średnicę nie balona tylko balona i klocków

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Obito
      Przez Obito
      Witam serdecznie,

      mój rower https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/author/49474/ronin
      domyślnie ma zamontowane opony: CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c, z których byłem średnio zadowolony, dlatego że często się przebijały w trasie. 
      Gravel głównie używam do jeżdżenia po asfalcie (90%), czasem po szutrze albo po uklepanych leśnych drogach. Zależy mi na dobraniu dobrych antyprzebiciowych opon, które dadzą radę w na asfalcie i jako tako przejadą po gorszym terenie. Cena max 150 zł za jedną oponę, no chyba ze naprawdę jest sens dać z coś więcej to wezmę to pod uwagę.

      Wymiary obręczy: 622 x 15c
      Aktualne opony: 700 x 42c

      Pytabua
       Czy mogę założyć sobie opony 700 x 38c albo 700 x 40c do tych obręczy?  Macie jakieś sprawdzone oponki, spełniające powyższe wymagania? Przeszukując internet trafiłem na te: a) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ride-tour-pd7378/?v_Id=103933&gclid=CjwKCAjw5Kv7BRBSEiwAXGDElRj318K-8HPB_53H8iENS8Nw02-195IcUNlozXMh6zNZ3ujEhkfkERoCllkQAvD_BwE
      b) https://allegro.pl/oferta/opona-continental-700x40c-gazelle-42-622-ride-tour-8978676382
      c) https://www.goride.pl/opony-cyclocross-i-gravel/panaracer-opona-gravelking-ac?from=listing&campaign-id=20
       
    • Sylwester
      Przez Sylwester
      Czy ktoś z Was jeździł na oponach Schwalbe Billy Bonkers? Zamierzam je włożyć do roweru XC, pomimo tego że to opony do dirtu. Ciężko znaleźć o nich jakieś opinie, bo to produkt z tego roku. Trzeba przyznać że ich waga jest bardzo zadowalająca: jedyne 490g w cenie około ~65pln. Udało mi się znaleźć info że bardzo lekko toczą się po asfalcie, czy uważacie że wkładanie takich opon do roweru XC 10.1 kg, który jeździ 70% asfalt, reszta ubite szutrowe drogi ma jakiś sens ?
      https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/billy-bonkers
    • kubson733
      Przez kubson733
      Witam.
      Posiadam rower Romet Orkan M 2017. Jest to mój pierwszy rower. Pojawił się problem z dętką. Typowo, zaczęło uciekać powietrze, ale zdziwiło mnie to że w 3/4 koła jest powietrze, a w tej jednej części nie ma. Postanowiłem rozebrać koło, ściągnąć oponę i obejrzeć dętkę. To co zobaczyłem zdziwiło mnie dość mocno. Dętka była zawinięta dwa razy oraz jest większa ok. 2 razy więcej od koła (dętka 300x28, opona 300x38). Nie wiem, to normalne że tak teraz się robi? To znaczy zakłada się prawie dwa razy większa dętkę od całego koła?
      No ale. Żeby nie wydawać pieniędzy na milion różnych dętek, chciałem się was spytać jaką dętkę kupić? Jaki wymiar tej dętki. Najlepiej z wentylem samochodowym.
      Dzięki z góry.
    • adriansson
      Przez adriansson
      Dzień dobry!
      Jestem szczęśliwym właścicielem Talona (https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/giant/44478/talon_29er), ale w związku z tym, że moja trasa w większości składa się z szosy to planuję wymienić zębatkę(40 to trochę mało - szukam 48) i wymienić opony na cieńsze. Przyszedłem do Was po poradę. Czy wystarczy, że wymienię najwyższą tarczę(40 zębową) na nową(48 zębową[ tutaj zębatka https://allegro.pl/oferta/tarcza-shimano-fc-m410-m411-48z-zebatka-alivio-48t-6858945522), czy konieczne będzie wymiana całej przerzutki[tutaj znalazłem całą korbę https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-alivio-octalink-alu-9-rz-48x36x26-8468656257) Jestem świadom, że tak czy siak będę musiał kupić nowy łańcuch.  I macie może jakieś fajne opony na mój rozmiar felgi? 
      gorąco pozdrawiam!
    • alior
      Przez alior
      Witam
      Gdzie kupię opony jak na zdjęciu ?
       
       

×