Skocz do zawartości

[amortyzator] Recon SL strasznie twardy


tipvip

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się na tym - ale w porównianiu do innych amorów to mój jest jakiś strasznie twardy... mam takie wrażenie że po lekkiej leśniej, trasie, szutrze  to on wógóle nie pracuje...ugina się dopiero jak z krawężnika zjade etc.

Muszę użyć sporej siły żeby go ugiąć i nawet jak całej siły użyje to na 60% nie więcej się ugnie.

 

https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhuSUw1OGxqb1JqaE0/view?usp=sharing

 

Pewnie jest za mocno napompowany a może tak powinno być  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

na lewej goleni powinieneś mieć naklejkę z tabelą ciśnień dla wagi i wysokości skoku. Jak mniemam, ważysz ok 55-60 kg a widelec od nowości nie miał zmienianego ciśnienia. Fabrycznie pompują zazwyczaj pod zawodnika 70 - 80 kg. Radzę zatem sprawdzić ciśnienie w widelcu. Jeśli zaś ciśnienie będzie odpowiednie a widelec mimo to nadal będzie twardy to kłania się serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak mniemam, ważysz ok 55-60 kg
  :w00t: ...no nie ja akurat ważę 74-75kg.
Ale 2 lata temu zaklinował mi się amor i oddałem do serwisu i wtedy ważyłem 100kg to może mi go ustawił pod 100kę.

 

nie jestem teraz w domu, ale wydaje mi się że nie mam tam naklejki z tabelą.

https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhubXJERmx1b0UtSXM/view?usp=sharing

 

w necie natomiast znalazłem coś takiego:
https://www.sram.com/_media/pdf/service/air_inflation.pdf

 

Mój to chyba będzie Recon Solo Air?... na moją wagę 73-81kg, powinno byc 85-100psi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Recony sa tylko solo air.Olej tabelki i pompuj pod SAG.

 

A jest gdzieś porządna instrukcja jak to zrobić?  z tego co wyczytałem to zależy to od wielu czynników, styl jazdy, rama, waga, najpierw się spuszcza i pompuje powietrze żeby dowiedzieć się jaki realny skok ma amor, dalej są komory pozytywne...negatywne  :blink:

Edytowane przez tipvip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pompka do amora, tak że mogę brać się za ustawienia.
Pompkę kupiłem taką:
http://allegro.pl/pompka-beto-do-amortyzatorow-sp-002ag-400psi-28bar-i5047025499.html

nie jakaś wypasiona ale dla potrzeb domowych myślę że wystarczy.

 

co do SAG, mam 100mm skok ale rozumiem że lepiej zmierzyć faktyczny skok spuszczając powietrze do zera?

Potem pompować tak żeby było 15-20% od realnego skoku  - pytanie to ugięcie ma być przy siedzeniu na rowerze czy lepiej się przejechać jakiś odcinek po prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ło stary porządną pompkę kupiłeś - serio ;) Mam taką samą i właśnie nią napompowałem zapasowe koło do samochodu jak złapałem gumę w szczerym polu(a w zapasie nie było już luftu).
A wracając do sprawy :) sag ustawia się pod człowieka siedzącego na rowerze.

Może dmuchnij mu na start 80 psi a dalej już się będziesz bawił w "dodmuchiwanie" itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś średnio mi się nią pompowało, powietrze uciekało a potem nagle ok było. Napompowałem 80psi w stanie spokoju ma 102mm jak wsiadam to schodzi do 89 czyli jakieś 13%, trochę mało a boję się dawać mniej niż 80psi, czy może uszkodzony amor?

Edytowane przez tipvip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...