Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Specjal

[9980g] No Name Carbon 650b by Specjal

Rekomendowane odpowiedzi

Specjal

Jest to mój drugi projekt roweru, który wrzucam na to forum. Na zaprezentowanej tu maszynie przejeździłem już cały poprzedni sezon i obecnie zaczynam następny. Dopiero teraz naszło mnie jednak żeby podzielić się tym projektem.

Przesiadłem się z wcześniejszego 26 calaka i 3-rzędowego napędu Shimano na 27,5 cala, napęd 2x10 ze stajni Sram i jestem więcej niż zadowolony ;)

Rower jest pewnym kompromisem pomiędzy wagą/jakością wykonania a oczywsitami kwestiami budżetowymi. Rama chiński karbon, sprowadzona z Kraju Środka bezproblemowo - dokładnie z tej strony: http://www.yoeleobike.com/

Posiada wszystkie niezbędne na dzień dzisiejszy rozwiązania w ramach przeznaczonych do ambitniejszego mtb/ścigania. Po roku użytkowania nie mam z nią żadnych problemów, aczkolwiek zrobiłem nieco mniej km niż zazwyczaj robię w sezonie, a to z racji użytkowania również mojej szosówki. Najbardziej razi i ciąży kierownica, która bardziej nadaje się do dh niż do xc, ale mi pasuje i na razie nie zamierzam jej zmieniać. Ogólnie cel jaki mi przyświecał, czyli zejście poniżej 10 kg, został osiągnięty :002:

W razie pytań służę pomocą ;)

 

Bar Ends: (Rogi)

brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy)

Noname (4 g)

Bottle Cage: (Koszyk na bidon)

Elite Custom Race WCS (43 g)

Brake (Front): (Hamulec przedni)

Formula R1 (206 g)

Brake (Rear): (Hamulec tylny)

Formula R1 (209 g)

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)

Formula R1 (waga wliczona w hamulce)

Cassette: (Kaseta)

Shimano XT CS-M771 11-36T (338 g)

Chain: (Łańcuch)

SRAM PC-951 (293 g)

Crankset: (Korby)

SRAM XX GXP 39-26, Q-Faktor 156mm, 175mm (647 g)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia)

SRAM X9 2x10 High Clamp 34,9mm (143 g)

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)

SRAM X.0 2x10, long cage (205 g)

Fork: (Widelec)

Manitou Marvel PRO 27,5'' (1669 g)

Rear Shock: (Damper)

brak

Frame: (Rama)

Carbon Frame 650b 3k, Glossy 18' (1275 g + 29 g ochraniacz na ramę = 1304 g)

Grips: (Gripy)

ESI Racer's Edge (42 g)

Handlebar: (Kierownica)

Answer ProTaper XC Trail 31.8 x 660mm (363 g)

Handlebar Tape: (Owijka)

brak

Headset: (Stery)

Neco Tapered Integrated (121 g)

Pedals: (Pedały)

Exustar E-PM215 (285 g para)

Rotors: (Tarcze Hamulcowe)

Ashima Ai2 2x160 mm (69 g x 2 = 138 g)

Seat: (Siodło)

San Marco Aspide Racing (194 g)

Seatpost: (Sztyca)

KCNC Ti Pro Lite-8000 31.6 x 400mm (180 g)

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)

FRM SC35 34,9mm (15 g)

Shifters: (Manetki)

SRAM X9 2x10 (268 g)

Skewers: (Zaciski koł)

F: Manitou QR15 (95 g), R: Conical QR02 (27 g) = 122 g

Stem: (Mostek)

KCNC FlyRide, 31.8 x 100mm (124 g)

suport: (Suport)

SRAM Truvativ GXP Team BSA (108 g)

Tire (Front): (Opona przednia)

Continental X-King Racesport 27,5 x 2.2 (509 g)

Tire (Rear): (Opona tylna)

Continental X-King Racesport 27,5 x 2.2 (534 g)

Top Cap: (Top cap)

Neco (waga wliczona w stery)

Tubes: (Dętki)

Continental (153 g + 161 g) = 314 g

Wheel Front: (Koło przednie)

652 g

-Hub: (Piasta)

Novatec NT-D711 QR15, czerwona (143 g)

-Rim: (Obręcz)

BOR 650B XMD 366 (362 g)

-Spokes: (Szprychy)

Sapim Laser (137 g)

-Nipples: (Nyple)

Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Wheel Rear: (Koło tylne)

787 g

-Hub: (Piasta)

Novatec NT-D712SB, czerwona (276 g)

-Rim: (Obręcz)

BOR 650B XMD 366 (364 g)

-Spokes: (Szprychy)

Sapim Laser (137 g)

-Nipples: (Nyple)

Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Misc : (Inne)

 

Razem:

9980 g

 

Kilka poglądowych zdjęć:

20150314_114056.jpg

20150314_102020.jpg

20150314_102005.jpg

20150314_102050.jpg

20150314_102105.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siwyex

Fajny projekt, jedyna co razi to kierownica straszny klocek, na której spokojnie jest do zbicia minimum 200g. Wyrzuciłbym jeszcze dętki i zastąpił mlekiem co da lepszy komfort jazdy i niższą wagę:)

 

Ps. Taka ramka by mi siadła xD zaoszczędziłbym ponad pół kilo:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BajkowiecxD

Jedynie co mi tu nie pasuje to własnie kierownica, chociaż kolorystycznie jest okej, to powloka niezbyt. Życzę szerokosci B|

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Kiera faktycznie ciężka. Cała reszta fajna :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

Fajnie Ci wyszedł ;) oczywiście kierownica .... :P. Kurcze z tą ramą w wersji 26" zbiłbym kilogram. Dało mi to do myślenia, cena fajna tylko przesyłka ponad 100$ :/. Jak to wyglądało w twoim przypadku? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Specjal

Z kierą już pisałem, że w pełni zdaję sobie z tego sprawę i był to mój świadomy wybór. Jest mi wygodnie i póki co nie zamierzam zmieniać. Nie mam parciana wagę za wszelką cenę. Po karbonowych wydmuszkach i problemach z nimi trochę się wyleczyłem z nich. Tak przy okazji, to w rozpisce jest błąd i kiera ma 685 mm szerokości. W ogóle według producenta miała być o ponad 100 g lżejsza, ale ja dostałem jakiegoś kloca :blink:

 

Z sprowadzaniem części z Chin trzeba uważać. Od niedawna prawo celne zostało zaostrzone (wejście w życie jakiejś dyrektywy unijnej). Pomimo, że Chinole opisują paczkę jako 'gift' o niskiej wartości, to takie numery już nie przechodzą tak często jak dawniej. Celnicy sprawdzają zawartość i sami szacują, że taki towar nie może być wartości mniejszej niż 100$. Doliczają oprócz cła i vatu jeszcze cło antydumpingowe (47,5% z tego co pamiętam), które jest horrendalnie wysokie. W sumie musiałem sporo dopłacić i rama nie była już tak opłacalna, ale nie miałem już wyboru. Może inni podzielą się swoimi doświadczeniami w tej materii, bo sam jestem ciekaw czy miałem pecha, czy to już norma :mellow:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass1984

Tak jeszcze w temacie kierownic to Boplighta 680mm waży 100g mniej (realnie) jest aluminiowa i dosyć mocna.

PS. Rower bardzo fajny, przemyślany i na pewno świetnie się nim jeździ. Gratulacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bartnik

 

 

cło antydumpingowe (47,5% z tego co pamiętam)

ja przy moim wunglu płaciłem 4.xx % akcyzy albo cła (ale chyba zwykłego) no i 23% VAT arghhh

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Witam,

jestem w trakcie realizacji projektu na podobnej ramie tylko ze z flyxii.

Moje pytanie o momenty dokrecenia: sterow, przedniej przerzutki oraz siodla.

Rame juz mam czekam na reszte gratow.

Jak z trwaloscia? Jeszcze zyje? :)

Stery (zintegrowane?) montowane na paste do carbonu czy smar?

Sztyca na paste czy na sucho?

 

Dziex

Edytowane przez bloszek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Bardzo ładny rower. Przede wszystkim zgrabny. Podobają mi się minimalistyczne projekty.

Co do wagi to może spróbuj z dętkami 26". Podobno bez problemu da radę założyć na koło 27,5 i około 100g jesteś do przodu.

Polecam dętki Schwalbe XX Light. Wbrew obiegowym opiniom są to bardzo trwałe dętki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Ja nie polecam wkładania tych dętek do 27.5. Zrobiłem tak i jedną mi rozerwało po 2 dniach, a z drugiej szybko uciekało powietrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

To mógłby spróbować klasyczną 26" Cięższa od Xxlight ale lżejsza od 27,5"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Specjal

Swego czasu używałem tych dętek Schwalbe xxlight i łapałem kapcie na potęgę. Obecnie używam zwykłych, ciężkich dętek, dedykowanych do 27,5 i w zeszłym sezonie miałem tylko jednego kapcia, a w tym ani jednego (sic!) a jeżdżę trochę :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Jak ci się sprawują te tarcze hamulcowe ? Zastanawiam się nad takimi bardziej ażurowymi właśnie. Ile ważysz ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Specjal

Tarcze te same cały czas w użyciu i mają się dobrze  :thumbsup: Klocki wymieniałem już wielokrotnie, a tarcze nadal te same. Są już może trochę wycieniowane i kilka razy musiałem je prostować, ale póki co dają radę. Inna sprawa, że dość mało ważę (<70 kg).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×