Skocz do zawartości

[napęd/mostek/pedały] wymiana fabrycznych z Krossa R8


jimmy86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Postanowiłem założyć nowy temat w odpowiednim dziale.

 

Posiadam Krossa level r8 2014 (fabryczny setup). Pare rzeczy chciałbym w nim zmodyfikować:

1. mostek na krótszy

2. napęd z 2x10 na 3x10. Tutaj się jeszcze zastanawiam bo nie wiem czy gra jest warta świeczki. Jak wyjdą duże koszta to sobie odpuszczę. Tylko pytanie co trzeba wymienić żeby zrobić 3x10.

3. pedały SPD

 

Jestem mocno początkujący więc nie potrzebuję części z nie wiadomo jak wysokiej półki. Chcę się poprostu zorientować co jest do wymiany i ile kasy trzebaby szykować.

 

Pomożecie? :)

Napisano

Mostek to koszt od około 30 do kilkudziesięciu zł jeśli zależy Ci na wadze.

 

Zmiana napędu na 3x10 to zmiana korby, przedniej przerzutki i minimum jednej manetki. Możliwe tez, że obecny łańcuch okaże się za krótki. Jeśli brakuje ci biegów to może wystarczyłoby wymienić zębatki w korbie na większe lub mniejsze?

 

Pedały Shimano PD-M520 kosztują lekko koło 100 zł, ale buty z reguły są droższe minimum 2 razy z małymi wyjątkami.

Napisano

A możesz podać jakieś konkretne modele mostków? Na co trzeba zwracać uwagę przy kupnie mostka? Waga, materiał, firma?

Korbę mam w tej chwili SRAM S1000 39/26T Jaką musiałbym założyć, żeby odczuć różnicę? Blaty muszą mieś więcej zębów rozumiem?

Napisano

Mostki są aluminiowe i carbonowe głównie, ale we włókno węglowe się pchać chyba nie ma sensu tym bardziej w stal. Na wagę nie wiem czy jest sen patrzeć, bo dużo na mostku i tak nie urwiesz, a te lepsze i tak ciężkie nie są. Szukaj raczej firmowych - Ritchey, FSA...  

 

A co do korby to chcesz jeździć szybciej? Wtedy blaty muszą mieć więcej zębów - możesz je wymienić na np 42/28, ale szczerze mówiąc i tak masz dość "twardą" korbę.

Z zębatką 39 z przodu i 11 z tyłu można spokojnie ponad 50 km/h jechać. W terenie więcej nie potrzeba, a jeśli nie umiesz tego osiągnąć obecnie to popracuj nad pedałowaniem - SPD wybitnie w tym pomoże.

Napisano
A co do korby to chcesz jeździć szybciej? Wtedy blaty muszą mieć więcej zębów - możesz je wymienić na np 42/28, ale szczerze mówiąc i tak masz dość "twardą" korbę. Z zębatką 39 z przodu i 11 z tyłu można spokojnie ponad 50 km/h jechać. W terenie więcej nie potrzeba, a jeśli nie umiesz tego osiągnąć obecnie to popracuj nad pedałowaniem - SPD wybitnie w tym pomoże.

 

dobrze prawi, taki rowerek to do jeżdżenia w terenie a nie po asfalcie :thumbsup: , zabierz go do lasu, to wtedy odwdzięczy Ci się doskonałą jazdą, nie będziesz musiał nawet "tykać" lewej manetki, bo co bardziej płaskie trasy objedziesz tylko na 1 blacie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...