Skocz do zawartości

[2015] Kolejny standard osi? 12x148mm...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Suprajz, suprajz... 12x142 juz nie wystarcza. Trek wymyślił, ze specjalnie dla standardu (+) trzeba wprowadzić jeszcze szersze osie. Żeby było poręczniej nie tak jak to już było w DH 12 lub 10 x 150 ale 12x148mm.

 

Jak ktoś chce się zapoznać z masą bełkotu i sprzeczności to polecam Bajkrumory

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oessu... Miałem nadzieję że chociaż się porządnie zwiększyła odległość między kołnierzami tych nowych piast, a tu ze 3 mm, łał! A najbardziej mnie bawi to, że marketingowcy wciskają nam że 5 mm dłuższa oś to wzrost sztywności, ale ci sami wciskają że koło z 24-ma szprychami w 29-er jest zupełnie w porządku a do tego lżejsze! :woot: W ogóle może zróbmy osie jak rolki po papierze toaletowym, do tego koło 29" a w nim 8 szprych, do tego opony 2.4 o wadze 300 g... No mega sztywność i niska waga w jednym :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupota... Tak jakby nie można było w większości przypadków ujednolicić np. sztywniaki 135x9 albo 142x10, fulle 142x12. Do dh ten większy czyli 12x150. Tak samo sztyce/stery. Do danej dyscypliny mniej więcej te same standardy bo potem przy zmianie ramy to trzeba zmienić rzeczy które są w 100% dobre tylko że producent ma jakiś nowatorski standard który powoduję że rower sam jedzie i w ogóle nawet ridera nie potrzeba.

Edytowane przez Bejker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 29er też tak wszyscy mówili na początku :D Że chwyt marketingowy itp. Czas pokaże czy trekowi się to sprawdzi. Swoją drogą już chyba kiedyś miał swój własny standard supotru szerszy o kilka mm.

Dokładnie, znajomy ma x calibra na kołach 26 i ma tam suport 90 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

w motoryzacji jest to samo, nikt nie narzeka że np klocki hamulcowe mają milion różnych kształtów do każdej marki inne...

 

Może coś przespałem, ale w rowerach tez jest wiele standardów klocków hamulcowych i jakos płaczu nie słychać...

 

Troche chyba mylisz pojecia, gdyż owszem koła z Malacza raczej do Defendera nie wstawisz, a jeśli już to chyba tylko po to aby sie pośmiać, ale jak byćmoże nie zauważyłeś, nie licząc rozmiarów koła rowerowe są dość mocno wymienne między rozmaitymi markami. I to bez kombinacjialpejskich...

 

Marketing-srarketing...Wszystko polega na kształtowaniu rynku, budowaniu wirtualnych potrzeb i nakręcaniu sprzedaży. Jeśli ktoś wszem, wobec i każdemu z osobna mówie, że on tylko z pasji i miłości do rowerów to znaczy się że kłamie jak pies...

 

... a juz szczególnie jeśli robi rowery na taka skalę jak Trek...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym Wilkinson: 3 ostrza, 4 ostrza, 5 ostrzy... Sugerowałbym zaprzestanie używania wyrazu "standard", w tej chwili jest to już po prostu kolejny nikomu nie potrzebny system mocowania koła w ramie. 

 

Czekam aż wcisną tą nowość jakiemuś zawodnikowi który zacznie wychwalać jak bardzo czuje że jedzie mu się lepiej i że rower jest sztywniejszy  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że porównanie do motoryzacji jest nad wyraz trafne! klocki hamulcowe również. w rowerach ile jest rodzajów klocków - podejrzewam że 95% hamulców to dosłownie kilka rodzajów klocków - kilka do shimano, avidy. A marek samochodowych i modeli są wręcz tysiące i praktycznie co model to inne części, które robią dokładnie to samo. klocki hamulcowe, tarcze, amortyzatory, jakieś końcówki drążków, wahacze, cały zużywający się osprzęt mógłby być zunifikowany a przez to tańszy i ekologiczny do wyprodukowania. 

 

Czyż nie?

 

Jesteśmy na drodze że w końcu amorek z Treka nie pasuje do Speca ani do Meridy a Giant ma swój standard i też amor inny... może tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z mniejszymi? To nie rynek samochodowy. Oczywiście dużym producentom marzy się taka sytuacja, bo zgarną większy kawałek tortu eliminujące mniejszych, a w szczególności malutkich producentów i rynek rowerów używanych, bo jak jedyny producent części zamiennych zrezygnuje z produkcji zapasowej kulki, o ile w ogóle będzie miał ochotę sprzedaż części zapasowych (przykład z łożyskami do suportu), to my rowerek wyrzucimy do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tutaj chodziło o ekologię to byłoby to zestandaryzowanego.

Sztyca 27.2 - szosa, 30.9 i 31.6 - MTB.

Główka 1 1/8 w szosie, crossach itp, taper w MTB XC do EN, do FR,DH 1.5

Osie w szosie miękkie, MTB XC-EN QR15 i 12x142, FR,DH QR15 i 12x150.

 

Ale jak widać producenci rowerów dobrze widzą, że rowerzyści to spora cześć pasjonatów - wydadzą więcej pieniędzy na rower jako hobby niż na rower jako środek transportu.

Producenci co chwilę będą wymyślać coś nowego, a najlepiej niekompatybilnego z niczym innym. Zawodnicy z firmowych klubów mają sprzęt, taki jaki dostaną i mają w nosie, czy ta ośka w ogóle podniesie efektywność. Im płacą - będą zachwalać.

Potem szybki downgrade do amatorów, a zaraz potem okazuje się, że przeciętny Kowalski uważa, że do weekendowych przejażdek po parku potrzebne mu są miliony milimetrów skoku, hamulce tarczowe i inne wodotryski.

 

A my sami kupując rowery napędzamy to błędne koło. Do dzisiaj są osoby, które na czołowych miejscach w maratonach jeżdżą na napędzie 9s i kole 26.

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...