Elf259 Napisano 6 Grudnia 2014 Napisano 6 Grudnia 2014 Witajcie, Na święta chcę sobie kupić (pierwsze) buty i pedały w shimanowskim systemie SPD. O ile z wyborem pedałów nie miałem większogo problemu (wybór padł na PD-M540), to przy butach się on pojawia... Znalazłem wiele pozytywnych opinii o butach (SH-M077, SH-M087, SH-M088, SH-XC30) niestety po wizycie w sklepie dowiedziałem się, że shimano już ich nie produkuje i oni już ich mieć nie będą, a w ogóle to żeby pojeździć w SPD to musiałbym wydać min 450 złotych polskich. Dostępne były głównie modele "turystyczne" (SH-MT34, CT45, itp.). Czy są one wystarczająco sztywne, aby móc pośmigać w terenie czyt. lesie? Kupując buty na rower zamierzam używać ich do jazdy na rowerze, a nie do turystyki - stąd moje obawy czy się opłaci, wolałbym twardą podeszwę jak w wymienionych wcześniej (chyba... nie znam się).Nie chcę kupować przez internet, bez przymierzania. Zna ktoś w Warszawie lub w okolicach jakiś sklep, w którym mógłbym je dostać / byłby duży wybór? A może lepiej poczekać do wiosny?Z góry dzięki za odpowiedzi PS. Jeśli zły dział, to proszę o przeniesienie.
beskid Napisano 6 Grudnia 2014 Napisano 6 Grudnia 2014 Niektóre buty Shimano w wersji "turystycznej" są takimi tylko z nazwy a raczej wyglądu. Posiadają tylko sznurowanie czy jedną rzepę ale używać ich można wszędzie. Ja takie wybieram bo pasuje mi ich podeszwa ze względu na to gdzie jeżdzę i jak. Podeszwa w takich SH-M077 to dla mnie porażka. Tu sam musisz zdecydować. Nie kupował bym tylko absolutnie niczego tylko na sznurówce. Min jedna rzepa musi być.
Elf259 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Napisano 7 Grudnia 2014 Ok czyli pojechac do sklepow i szukac czegos wygodnego, z przynajmniej jednym rzepem i z w miare twarda podeszwa. Dzieki za podpowiedz.