Skocz do zawartości

[uszczelnienie] używane Rocket Ron


seraph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po kapciu od ciernia 2 km przed metą maratonu ostatecznie obraziłem się na dętki i stwierdziłem, że na wiosnę zalewam opony mlekiem.

Jako, że przed "sezonem" chce wypróbować rozwiązanie to chce się zorientować już teraz.

 

Czy opony Schwalbe Rocket Ron evo po 3000 km i jednym kapciu są jeszcze w stanie się uszczelnić? Czytałem, ze z tymi oponami w ogóle zdarzają się problemy, a co dopiero po przebiegu.

 

Chodziłoby mi głównie o przednią oponę, bo jest ledwo zużyta i by mi jeszcze posłużyła, jako że jestem z niej zadowolony. Tylna to już prawie semislick, a i tak bym wymienił, bo jako napędowa średnio się sprawdza.

 

Bawić się czy od razu komplet do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szerokości obręczy to bez znaczenia staśki cresty mają 25... a staśki przy dobrych układach często bez kompresora wskoczą na rant

a co do sedna sprawy zima jest już można powiedzieć czyli dużo czasu na wytrząsanie leżakowanie itp...

raz miałem parszywą dziurę która przedmuchiwała się na normalnym ciśnieniu ale 2 czy 3 dni leżakowania na niskim dało pozytywny efekt (ja jestem w obozie staśka bezdętkowca)
ps niedawno składałem swoje nowe pędzidło i tak przypadkiem dostrzegłem że jeździłem z kolcem akacji nawet nie byłem tego świadom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sam ostatnio wyciągnąłem z przedniej opony 7 kolców a z tylnej 4... nawet nie wiedziałem że je mam  ;)

Natomiast miałem z tymi oponami ostatnio problemy, używki straciły fason i same strzeliły z rantu na postoju, podobnie z montowaniem jeżdżonych opon, 2 strzeliły z rantu bez wyraźnego powodu, później za każdą kolejną próbą montażu sytuacja się powtarzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, szukałem info w kwestii instalowania starych RoRo jako tubeless i na anglojęzycznych forach ludzie również narzekali na poprzednią wersję. Niestety nie wiem jak jest z nowymi a zamierzam zrobić sobie z nich tubeless na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wcześniej nie miałem z tym najmniejszego problemu, ostatnio taka czarna seria.

Robiąc małe OT, to nowe RoRo są ciaśniejsze i to im raczej na dobre wychodzi ale niestety mają też w sposób widoczny mniejszy balon, w tej chwili 2.1 bardziej przypomina 2.0. Strasznie żałuje że nie wziąłem 2.25, dopiero miałbym to samo co na starych 2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem łatanie dziur mlekiem to błąd. Mleko załata ale awaryjnie podczas jazdy, następnie trzeba taką dziurę zakleić łatką albo zestawem do tubles, inaczej nie zna się dnia ani godziny kiedy ten fragmencik latexu puści. Przecież to się nie wulkanizuje na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waćpanie bez herezji proszę, jeździłem na dętce załatanej mleczkiem cały sezon zaliczając kilka maratonów i nic nie puszczało. Trzeba tylko wiedzieć że mleczko to rozwiązanie maksymalnie na 6-12 miesięcy, po tym czasie traci swoje właściwości. To prawda że ono nie wulkanizuje dętki/opony, ale robi takiego lateksowego gluta że powietrze nie ucieka a gdyby nawet nasz glut chciał nam uciec to w tle wciąż przelewa się jeszcze 50ml-100ml jego kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Polecam Ci tylko uszczelnić kompresorem bez zalewania mlekiem, zobaczysz ile dziur mają te opony.. Nie każde przebicie opony musi się zakończyć uszkodzeniem dętki i moim zdaniem po tylu kilometrach z tych opon już nic nie będzie. A liczyć na to że uszczelnisz wszystko mlekiem to bym nie liczył bo skończy się koniecznością codziennego dopompowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed nalaniem mleka zawsze powinno się napompować [kompresorem] i zobaczyć czy opona się układa, najlepiej smarować ranty wodą z płynem do naczyń, łatwiej wskakuje a i uszczelnia - nie trzeba wlewać do środka, słychać syczenie i robią się bąble od wody na zewnątrz. Jak to będą 1-2 dziurki to możesz próbować walczyć.

 

Ale ja na przykład nie znalazłem jeszcze kleju który zaklei otwory od środka np zwykłą łatką do dętek - nie trzyma się. Poradziłem sobie z dwoma dziurami ( w tym z boku) zestawem do tublesa i wkładaniem do środka kawałka gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... znaczy się słabo szukałeś. Mocno pocięte opony po mleku łatałem zwykłymi łatkai dętkowymi i klejem Tip-Top.

 

Trzyma i dalej jeździ w bezdętce.

 

A-cha... Kompresora nie mam, wszystkie konwersje - a było ich już kilka, w tym na obręczy 50mm i oponie 3" zawsze za pomocą tej samej pompki stacjonarnej Blackburn Air Tower 3.

 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej tip-top to najzwyklejszy klej dodawany do tanich zestawów łatek, zgadza się?

 

I nie "słabo szukałem" tylko z doświadczenia wiem, że akurat z moimi oponami (Bontrager) to nie działa - łatki sklejone takim klejem odłażą następnego dnia.

 

Ze dwa lata temu klej zadziałał bezproblemowo na Geax Saguaro. 

 

Widać zależy od opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obręczy nie siedzą tez jakoś bardzo ciasno - założyć i zdjąć od biedy można nawet bez łyżek.

 

Moim zdaniem może to być o wiele większy problem niż jakaś tam dziurka i to nawet dysponując odpowiednio wydajnym kompresorem. Moje Smart Samy siedzą bardzo luźno na obręczy i uszczelnianie ich jest wyjątkowo upierdliwe, szczególnie w niższej temperaturze.

Najprostszym trikiem jest podłożenie zwykłej opaski na obręcz (dokładnie takiej samej która chroni dętkę) co zmniejsza przestrzeń pomiędzy rantami obręczy i opony. Minusem jest oczywiście wzrost masy systemu. No i zawsze warto działać z rozgrzanymi oponami, w lecie wiadomo można wystawić na paręnaście minut na słońce, przy obecnym deficycie energii słonecznej zostaje kaloryfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...