Skocz do zawartości

[Magura HS11] powolne odbijanie klocków


DYHA

Rekomendowane odpowiedzi

Mam hamulce Magura Hs11 czyli hydrauliczne V-ki i w tylnym hamulcu mam tak że jak wcisne klamkę to klocki reagują natychmiast, natomiast jak ją puszczę to wracają powoli.

I np jak nacisnę klamkę do połowy a potem puszczę to potem do tej połowy klamka chodzi bardzo miękko a jak odczekam chwilę aż klocki wrócą to klamka znów chodzi normalnie. 

 

Dodam też że nie da sie przekręcić tej śrubki przy klamce od twardości

Rower kupiłem używany kilka dni temu i nie wiem co z tym fantem zrobić. Czyżby się zapowietrzył? Jak tak to czy da się odpowietrzyć bez wymiany oleju bo już kompletnie się spłukałem :P

Dzięki.

 

Ps. w przednim kole jeden klocek obciera o obręcz, jak go odsunąc?

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będę musiał przy tym zlać olej z kabli ? Jeżeli tak to mogę go użyc ponownie? Kompletnie nie mam szmalu. 

A i czy moge przesmarować tłoczki jakimś nieprofesjonalnym preparatem. Mam oleje - hipol, silnikowy pół syntetyk 10w40 i do mieszanki do 2 suwów pół syntetyk któryś z nich się nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety kilka zł trzeba wydać. Do napełnienia hamulców niezbędne będą :

-olej hydrauliczny LHM np Total do Citroenów 1l około 23zł -to najtańsza rozsądna opcja

-duża strzykawka z apteki np 100ml 2-4 zł

-1m wężyka 4-5mm 1-5 zł

-2 szt wentyli rowerowych lub lepiej mosiężne kroćce stosowane w instalacjach gazowych z gwintem 6mm o takie http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-na-klucz-krociec-fi-5mm-i4836482143.html

Samo napełnienie nie jest takie łatwe. Zanim nabrałem wprawy to trochę tego oleju zużyłem dlatego myślę że kupno 1l oleju to nie jest przesada. Najlepsze efekty udawało mi się uzyskać pompując olej strzykawką od strony zacisków hamulcowych w stronę klamki, z tym że aby łatwo pozbyc się powietrza z układu należy tak ulożyć rower by otwór odpowietrzający-przelewowy w klamce był ustawiony w górę.

Jeśli chodzi o obcierający klocek to zacisk posiada pełną regulację,bez problemu można odsunąć cały zacisk jednoczesnie dosuwając ten przeciwległy.

Używam roweru z takimi hamulcami od 1,5 roku i uważam że są rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzenie/napełnienie układu jest bardzo proste - trzeba zrobić to właśnie od strony szczęk hamulcowych. Jeśli ktoś zamontuje końcówki firmowe lub takie jak piszesz to napełnienie pustego układu odbywa się za pomocą jednej pełnej strzykawki. Hamulec nie chomikuje powietrza - jedno przepchnięcie płynu wystarcza.

 

 

 

Czy będę musiał przy tym zlać olej z kabli ? Jeżeli tak to mogę go użyc ponownie? Kompletnie nie mam szmalu. 

 

Do wykonania serwisu tłoczków w szczękach będziesz musiał płyn wypuścić - jeśli tłoczki wyjmiesz. Żeby odpowietrzyć układ potrzebne jest więcej płynu niż jest w układzie - to raczej logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...