Skocz do zawartości

[korba] Podwójna a potrójna korba


wojtek8

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam bardzo ważne pytanie , otóż zamierzałem kupić sobie Tribana 500. , jednak dzisiaj gadałem z napotkanym rowerzystą który powiedział mi , że Triban przez to że ma potrójną korbę nie będzie wystarczająco szybki. Chodzi o to , że nie będzie on miał tak wysokich przełożeń jak rower z podwójną korbą. Po prostu przestrzegł mnie przed tym , że w pewnym momencie zabraknie mi kolejnego biegu. 
Bardzo chciałbym uniknąć sytuacji , w której po prostu nie mogłbym już jechać szybciej , gdyż męczę się z tym problemem na moim mtbku ( 65 kmh i więcej się fizycznie nie da ).
Co o tym myślicie ? Czy faktycznie tak jest?

Napisano

Na korbie 3-rzędowej też można kręcić dobrze i nie powinno zabraknąć przełożeń- są korby 50x39x(28?), do tego kaseta 11-XX T i będzie nieźle ;)

P.s Jaką masz teraz korbę (największy blat)? 48T, 42T,...?

Napisano

SHIMANO ALTUS HG20-7 / 12-32T. Nie jestem pewien czy podaję to co trzeba , mało się na tych sprawach znam :D, ale model roweru to unibike mission. Czyli mówisz ,że wystarczy coś wymienić w tribanie ?

Napisano

Większość popularnych rowerów szosowych z 2 tarczami i tak ma korby kompakt - czyli 50/34 więc przełożenia nie są szybsze, "normalne" korby 2 tarczowe mają przełożenia 53/39 - reasumując Triban nie będzie wolniejzy z powodu przełożeń .

Napę 3 rzędowy jest mniej precyzyjny niż 2 rzędowy (szybciej działa zmiana w napędzie 2 rzędowym) .

Napisano

Felt ma korbę 50/34 - więc nie ma szybszych przełożeń w korbie, jednak ma kasetę 11-25, a Triban 12-25... więć całościowo można przy tej samej kadencji osiągnąć większą szybkość

Napisano

W razie koniecznosci mozesz wymienic kasete na sugerowana powyzej, od 11 zebow. W takim przypadku zyskasz w stosunku do obecnego roweru zarowno z tylu jak i znaczaco z przodu (bo korba raczej na pewno obecnie ma maksymalnie 44 lub 42 zeby)

Napisano

Kolego @@wojtek8, nie żebym marudził ale skoro sam nie bardzo wiesz/nie jesteś w stanie sam porównać parametrów blatów itd., śmiem twierdzić że zaczynasz przygodę z rowerem i stąd wnioskuję że długo nie będziesz korzystał z najszybszych przełożeń a różnica między 11 a 12T z tyłu dla Ciebie nie ma dużego znaczenia (oczywiście rozpatrując z perspektywy dużego blatu z przodu).

 

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi ale taki mój wniosek.

 

Napisano

Fakt nie znam się , zapewniam Cię że będę korzystał z najwyższych i to długotrwale.
Czyli wystarczy , że wymienię w tribanie kasetę i będzie jeździć jak felt ?

Napisano

Różnica w praktyce będzie bardzo mało odczuwalna, na tyle mało, że nie powinna mieć wpływu na zakup.Jeśli wymienisz kasetę, to będzie jeździć tak jak Felt.

Napisano

Wiele modeli szos z osprzetem Shimano grupy tiagra posiada kasete zaczynajaca sie od 12 zebow. Jest to bardzo popularne rozwiazanie wsrod wielu uzytkownikow i nie narzekaja oni na brak przelozen. Przod z tarcza o 6 lub 8 zebow wieksza daje znaczaco wyczuwalna roznice.

Jezdziles na tym Felcie ze z nim porownujesz napedy?

Napisano

Nie jeździłem , ale po bardzo długim poszukiwaniu zdecydowałem , że w tym przedziale cenowym najlepszy jest felt f95 albo triban 500 i dlatego porownuje z nim . Nie ukrywam , że wolałbym Felta , ale na tribana mam dozywotnia gwarancje , serwis na miejscu i nie musze go skladac. Chyba , że w cenie do 2200 jest jakis inny dobry rower o którym nie wiem.Oczywiście nówka, bo muszę kupić trzy identyczne rowery , więc używki nie wchodzą w grę. 

Napisano

Wiele modeli szos z osprzetem Shimano grupy tiagra posiada kasete zaczynajaca sie od 12 zebow. Jest to bardzo popularne rozwiazanie wsrod wielu uzytkownikow i nie narzekaja oni na brak przelozen. Przod z tarcza o 6 lub 8 zebow wieksza daje znaczaco wyczuwalna roznice.

Jezdziles na tym Felcie ze z nim porownujesz napedy?

Jak ktoś na mtb jeździ 65 km/h to kompakt w szosie może mu nie wystarczyć ;)

Napisano

Jestem ciekaw jak chodzą nogi przy takiej prędkości :P

Ja w swoim starym MTB mam 14-48T i przy 52 km/h myślałem, że zaraz poderwie mnie z ziemi ten młynek :D

Napisano

Powiem Wam , że nogi chodzą tak że bardzo łatwo się wywalić . po prostu całym ciałem rzuca. W tamtym roku mój rekord to było około 50 i wtedy myślałem , że szybciej się już nie da , ale w tym roku spokojnie przekroczyłem 60 i przy 63 z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć , że szybciej się nie da , opór na nogi jest mniejszy niż w próżni :D To co mam robić ?

Napisano

Niee, pływałem wyczynowo przez 7 lat więc spokojnie , gorzej z adrenaliną bo myślałem , że się wywalę. Ale ludzie słuchajcie co mam robić ? Kupować felta  czy tribana i zmienić korbę ? I o co chodzi z tym kompaktem ?

Napisano

Z matematycznego punktu widzenia, najcięższe przełożenie uzyskasz przy korbie 53/39 i kasecie 11T, compact to korba 50/34, czy dla tych 3 zębów wymieniać korbę, hmmmmm, może lepiej szukać rower z taką korbą.

Napisano

nie mogłbym już jechać szybciej , gdyż męczę się z tym problemem na moim mtbku ( 65 kmh i więcej się fizycznie nie da ).

1. Jak duży masz blat i jak małą koronkę z tyłu?

2. Jaki rozmiar opony?

 

Jeżeli to będzie wiadomo, to można szacować ile szybciej będzie na tej szosie i czy jest sens kombinowania z korbą lub kasetą.

Napisano

1. Jak duży masz blat i jak małą koronkę z tyłu?

2. Jaki rozmiar opony?

 

Jeżeli to będzie wiadomo, to można szacować ile szybciej będzie na tej szosie i czy jest sens kombinowania z korbą lub kasec

Co do pierwszego pytania , to jak to sprawdzić ?

Rozmiar opony 26 

 

 

 

@Zangetsu 

Człowieku , ze średnią 30km/h na trasy 100km+ to ja jeździłem w gimnazjum na krossie signie z grubymi oponami, więc nie wiem czy chcesz być złośliwy czy co . Przecież to jest żadne tempo , a poza tym nie dałbym rady osiągnąc t ych 65km/h gdybym nie jeździł conajmniej tyle. Obecnie na 120 km+ jestem w stanie jeździć ze średnią 36 km/h + więc o moją kondycję się nie martw , ale dziękuję za troskę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...