D14V3L Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się Was, która propozycja z poniższych modeli jest najlepsza jeśli chodzi o osprzęt, wrażenia z jazdy oraz niezawodność... * Wheeler Cross 6.5 * Merida Crossway 500D * KTM Life Sprint * Unibike Xenon * Cube Nature Pro * Scott 20 Men Do tej pory jeździłem przez ostatnie kilka sezonów Meridą Matts Sport 500V, z której byłem bardzo zadowolony, jednak z racji tego, że jeżdżę głównie po mieście i czasami po lesie (lekki teren) stwierdziłem, że chciałbym zmienić segment z MTB na coś szybszego na ścieżce rowerowej i asfalcie. Byłbym bardzo wdzięczny za Wasze uwagi, przemyślenia czy wrażenia jeśli posiadacie któryś z powyższych modeli. Mile widziane będą również inne warte rozważenia propozycje do 4 tysięcy złotych. Dziękuję i pozdrawiam.
Kill84 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Mile widziane będą również inne warte rozważenia propozycje do 4 tysięcy złotych Do jazdy po mieście to wystarczy rower za 2 tys.
D14V3L Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Napisano 9 Sierpnia 2014 Kill84, tylko czy w kwocie do 2 000 zł znajdzie się coś porządnego? Generalnie wychodzę z założenia, że lepiej wydać raz bardziej konkretnie i mieć super sprzęt niż brać coś słabszego, co po dwóch sezonach zacznie spędzać czas w serwisie, a ja nie będę miał na czym jeździć. Nowy rower planuję używać przez 4-6 sezonów, więc jak te 3-4 tyś. zł rozłoży się na taki okres to już nie jest źle I jeszcze jedna rzecz - ważę 95 kg, więc rama musi być porządna
Kill84 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 To też zależy od przebiegów ile się będzie jeździć w średnio na sezon. Podstawowy rower można kupić za 1tyś. więc za 2 tyś to już nie jest mało. Mam też Meride Matts 300 i 3 sezony wytrzymała mimo mocnej eksploatacji a kosztowała właśnie 2tyś
D14V3L Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Napisano 9 Sierpnia 2014 Jak jest już 15 stopni i powyżej to średnio 20-30, a czasami 40 km dziennie Zrobiłem zestawienie najważniejszych komponentów poniższych 6 modeli. Które z nich prezentują się najlepiej?
rodszyld69 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 to sa moje propozycje http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-7-0-2014 http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-5-0-2013 http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Scart-7-0_id_25161_.htm dwa pierwsze linki działają na zasadzie kopiuj i wklej
D14V3L Napisano 10 Sierpnia 2014 Autor Napisano 10 Sierpnia 2014 rodszyld69, dzięki za odpowiedź, z Twoich propozycji bardziej przemawia do mnie Kross Evado 7.0. Patrzyłem na Radona, ale jest on niedostępny do przejechania się w Polsce, więc mimo że mi się podoba to jednak niestety odpada... Odnośnie Krossów to miałeś jakieś doświadczenia z tą marką? Nawiązując jeszcze do mojej pierwotnej listy faworytów - które najbardziej brać pod uwagę?
rodszyld69 Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 moim zdaniem najlepszy osprzęt proponuje Cube amortyzator powietrzny napęd deore/lx/slx koła nie najgorsze na piastach deore i dobre szprych DT Swiss Cube słynął z dobrego malowania ram jedynie do hampli mozna się doczepić bo to najsłabsze w ofercie shimano ale jak w mtb z takim hamulcami jeżdzą to i do crossa dadza radę
D14V3L Napisano 10 Sierpnia 2014 Autor Napisano 10 Sierpnia 2014 Czyli Cube wysuwa się na prowadzenie, ewentualnie jakbym nie znalazł takiego w Warszawie w odpowiednim w rozmiarze ramy dla mnie to co byś polecał żeby brać pod uwagę jako najlepsze propozycje? Jakbyś mógł napisać ranking na zasadzie: #1 wiemy już że będzie tutaj Cube, tak? #2 .......................................... #3 .......................................... Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Kill84 Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 Czyli Cube wysuwa się na prowadzenie, Patrząc na osprzęt to przegrywa z Evado 7, zresztą sam go wybrałem w dodatku tańszy od Cube z zeszłego roku, szczegóły: http://www.forumrowerowe.org/topic/160508-rower-kross-evado-70-2013r-hit-2014/
modelarz Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 Cały napęd lepszy jest w krossie, tak samo jak hamulce i manetki. Gdzie cube ma najniższy model hydraulicznych shimano. Kross również ma powietrzny amortyzator. A jedyna rzecz która jest może minimalnie lepsza w cube to koła. Według mnie zwycięzcą jest jednoznacznie kross evado 7.0, praktycznie wszystko ma lepsze a do tego model z 2013r jest tańszy. rodszyld69Faktycznie cube ma to co napisałeś tylko może warto by było dodać że kross ma to samo albo i lepsze...
rodszyld69 Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 kolega @D14V3L prosił abym się odniósł do jego siedmiu propozycji więc to zrobiłem Krossa sam mu zaprponowałem ze względu ma lepszy osprzęt ale starając sie byc obiektywnym to Cube ma lepsze nie tylko koła ale i ramę a to tez jest bardzo ważne
Shiryu Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 Cube ma lepsze nie tylko koła ale i ramę a to tez jest bardzo ważne Z czego dokładnie wynika wyższość ramy Cube'a nad Krossem?
modelarz Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 Bez zrobienia dokładnych testów mówienie że jedna rama jest lepsza niż inna nie ma żadnego sensu.
rodszyld69 Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 ramy Cube'a nad Krossem? do Krossa nic nie mam jednak ramy Cube mają lepsza opinię przede wszystkim jakość malowania w Cube jest bardzo dobra przyglądałem się Krossowi i Cube i to widać gołym okiem no chyba że firma Kross w tym roku stanęła na wysokości zadania i dobiła jaościowo do Niemieckiego potentata moja opinia jest wynikiem porównywania dwóch rowerów obu firm w ubiegłym roku
Shiryu Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 Ja nie mam nic ani do jednego producenta, ani do drugiego. Problem w tym, że przez to, że napisałeś, że "Cube ma lepszą ramę", zamiast "W zeszłym roku ramy Cube były staranniej pomalowane" powstają mity, które później ciężko wybić ludziom z głowy.
Martin00 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 Ja także nie mam nic ani do jednej, ani do drugiej firmy. Nawet ktoś mnie tutaj oskarżył, że pracownikiem Krossa jestem I o ile zawsze będę występował przeciwko głupim gadkom, że ramy Krossa pękają częściej niż inne, to jednak faktem jest, że wizualnie Cube w porównaniu do Krossa robi piorunujące wrażenie. Jesli chcecie namawiać chłopaka do Krossa, to poprzestancie na jego rzeczywistych przewagach, czyli lepszym osprzęcie. Tego Evado 7.0 odmówić nie sposób. Ale na jego poziomie jeżdzenia on i tak nie odczuje różnicy. Natomiast rama anodowana czy wewnętrzne prowadzenie linek na pewno zobaczy.
rodszyld69 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 #1 wiemy już że będzie tutaj Cube, tak? #2 .......................................... #3 .......................................... Będę bardzo wdzięczny za pomoc na Twoim miejscu skupiłbym się na Cube i Krossie jak już wcześniej pisali Kross ma lepsze przerzutki o klasę wyżej manetki lepsze w Krossie ale z tym bym polemizował gdyż Slx nie różni się od Deore kulturą pracy jedynie napisem co innego Xt tu róźnicę się juz wyczuwa amortyzator Kross ma ciut lepszy niby na tym samym poziomie ale wyżej stoi w hierarchii NCX od tego w Cube hamulce zdecydowanie lepsze ma Kross Cube ma lepsze koła no i rama tutaj Cube wygrywa zdecydowanie anodyzowana czyli będzie bardziej odporna na zarysowania co daje efekt dłuższej świeżości jeżeli chodzi o wewnętrzne prowadzenie linek to są różne zdania są zwolennicy tego systemu jak i przeciwnicy ale jak będziesz przymierzał się do obu rowerów to sam ocenisz rama jest najważniejsza w rowerze to do niej dobierasz podzespoły a nie odwrotnie link do Krossa http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-7-0-2014 tu masz do Cube http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-crossowy-CUBE-NATURE-PRO-2014-CZARNY/4594
Martin00 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 rodszyld69 bardzo ładnie to usystematyzował. Ja od siebie dodam jeszcze, że Cube Nature Pro na tym etapie sezonu jest już nie do dostania w większości rozmiarów, a tym bardziej czarny. To że gdzieś w necie na stronie Ci się wyświetla, że są wszystkie rozmiary, to o niczym nie świadczy. To był hit tego sezonu i zszedł bardzo szybko. Ile masz wzrostu i jaka długość nogi? I jeszcze jedno rodszyld69, oba rowery mają dokładnie ten sam amortyzator SR Suntour NCX-D RL Air
rodszyld69 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 w opisie Krossa wz linku który wkleiłem jest SR Suntour NCX- E RL Air w tym tez http://swiatrowerow.com.pl/pl_PL/p/Kross-EVADO-7.0/200?gclid=Cj0KEQjw06GfBRCR9tDI4t6n5_MBEiQAFo6kuJ5itYnI4ByH_1atYmdhs2yKwyL1be5wWNOqoh26XeQaAg5f8P8HAQ
Martin00 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 Faktycznie, a w niektórych specyfikacjach zamieszczanych w necie ma D. To kolejny dowód, że należy bardzo ostrożnie podchodzić do tego, co piszą w sieci
D14V3L Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Napisano 11 Sierpnia 2014 Dziękuje panowie za cenne komentarze i Wasze uwagi. Mam jeszcze pytanie, co sądzicie o Unibike Xenon, w porównaniu do Cube'a i Krossa jest sens rozważać go jako alternatywę? Jakie są jego słabe i mocne strony?
modelarz Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 A może zamiast szukać specyfikacji po sklepach wejść na stronę producenta? Tutaj evado z 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0 A tu z 2013 http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-7-0 I jak widać w obu jest SR Sunotur NCX-E RL Po za tym to bez przesady z tą ramą, jeśli się nie będzie dbać o rower to każdą ramę się zniszczy. A przecież ta rama krossa nie rozleci się od razu tak samo jak sama się nie porysuje. Martin00Może bez przesady? Znacznie większą różnicę zrobi napęd i hamulce o klasę wyższą niż wewnętrzne prowadzenie linek, które w praktyce nic nie da. A różnica między hamulcami jest duża, która przy tej wadze jest szczególnie ważna.
rodszyld69 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 Mam jeszcze pytanie, co sądzicie o Unibike Xenon, w porównaniu do Cube'a i Krossa jest sens rozważać go jako alternatywę? Jakie są jego słabe i mocne strony? najmocniejszą jego stroną to są hamulce ale to liczy się przede wszystkim w kolarstwie górskim w crossach nawet nawet najsłabsze shimano da radę reszta jest na niższym poziomie więc bardziej skupiłbym się na tych dwóch ale rower ma sie tobie podobać nie nam, moim zdaniem obijętnie co wybierzesz i tak będziesz zadowolony bo te rowery sa na wysokim poziomie
Kill84 Napisano 11 Sierpnia 2014 Napisano 11 Sierpnia 2014 najmocniejszą jego stroną to są hamulce ale to liczy się przede wszystkim w kolarstwie górskim w crossach nawet nawet najsłabsze shimano da radę reszta jest na niższym poziomie Do jazdy po mieście to wystarczą V-brakei a dodając że autor jeździ trasy 20-30km to w zupełności wystarczy taki Unibike: http://www.unibike.pl/vipergts.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.