Skocz do zawartości

[Rower] Kross Evado 7.0 2013r - hit 2014 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Temat postanowiłem założyć ponieważ wiem że dużo osób kupiło ten zeszło roczny model w tym sezonie z powodu dużych obniżek (aż o 800zł) w porównaniu do ceny katalogowej w 2013r. 
 
Sam kupiłem tego crosa jakiś miesiąc temu ponieważ w tej kwocie nie było możliwości znaleźć roweru innej firmy z takim osprzętem. Poniżej kilka foto i mój krótki komentarz. 
 
Podpasowało mi samo malowanie które jest stonowane i skromne 
IMG_2097.JPG
W porównaniu do crossów Meridy czy Authora
IMG_2099.JPG
Rower sprawia lekkiego i faktycznie bez dodatków waży 13kg co przy 28'' i tarczówkach chyba jest niezłym wynikiem ? 
 
IMG_2094.JPG
 
Jak przystało do nowego roweru zakupiłem nową sigmę (BC 16.12) - będzie to już moja trzecia. Jedną z rzeczy której mi brakowało w nim to rogi, chyba za bardzo się przyzwyczaiłem w starym góralu że zawsze miałem możliwość zmiany chwytu podczas jazdy- na pewno je do kupie.
 
IMG_2086.JPG
 
Manetki: Shimano SLX M670 w porządku aczkolwiek nie widzę zasadniczej róznicy od zwykłych Deore w starym rowerze.
 
IMG_2090.JPG
 
Blokada skoku - trochę dla szpanu ale fakt faktem że teraz częściej z niej korzystam niż w starym gdzie miałem przy goleni.
 
IMG_2096.JPG
 
Z łańcuchem miałem jazdy przy pierwszym wyjeździe - Kross chyba wszystko zaciapał wazeliną i pierwsze jazdy wyłapywały niezliczone ilości brudu i kurzu. Zaraz po pierwszej wycieczce musiałem wszystko umyć w ropie... 
 
IMG_2088.JPG
 
Przewody hamulcowe - w sumie się nie znam czy to jakieś lepsze ? 
 
IMG_2083.JPG
 
Shimano XT T780 - tylnia przerzutka - po przejechaniu ok 300km czuje że trzeba by ją troszkę podregulować - ale to ponoć normalne.

IMG_2084.JPG
 
To mi się podoba w Krossie w tym modelu że obie przerzutki są XT czyli dobrej klasy nie tak jak daję niektóre firmy że mieszają alivio z xt. Podobnie jak z tylną wymaga już lekkiej regulacji.
 
IMG_2082.JPG
 
Hamulce tarczowe Shimano Disc Deore M596 - trochę byłem sceptycznie do tarczówek nastawiony ale po dotarciu faktycznie dają rade (tzn lepsze od v-breków)
 
IMG_2081.JPG
 
Obie piasty Deore - tu też nie wiem czy to zaleta czy wada ? 
 
IMG_2080.JPG
 
Amortyzator w tym modelu to chyba jego największa zaleta. Jest to dobrej klasy powietrzniak który konkurencja zakłada rzadko i to w rowerach od ok 4tyś. Praktycznie w leśnych i polnych drogach jeżdżę jeszcze szybciej niż góralem przy skoku 100mm. 
 
IMG_2078.JPG
 
W starym miałem 9, w nowym chciałem mieć 10 i dopiąłem swego. Kaseta: Deore HG62 10rz.

 

Teraz trochę praktycznych spostrzeżeń:

Po pierwszych wycieczkach miałem wrażenie że rower źle podjeżdża pod wzniesienia - okazało się że po dźwignięciu wspornika kierownika problem znikł (chyba na tym rowerze trzeba mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę) 

Podobny problem miałem z siodełkiem tzn dosyć mnie uwierało (mimo wkładki żelowej) i optymalnych 140mm szerokości - sytuacja się poprawiła po pochyleniu samego siodła (nosek bardziej w dół) 

Szerokość i wysokość opon sprawia że rower nie trawi dróg kamienistych (najgorzej takich luźnych kamoli) jak również suchych piasków - jazda w takich warunkach nie należy do przyjemnych - co innego asfalt, utwardzony szuter.

 

I jeszcze dwie informacje wyczytane z instrukcji:

Maksymalne obicążenie roweru to tylko 100kg - mnie osobiście nie przeszkadza bo do stu kilo zostaje mi jeszcze 20kg bagażu :)

Dwa - producent nie wymaga przeglądu tzn nie robiąc nic nadal mamy gwarancje na 2 lata. 

 

Zachęcam do komentowania i rozkręcania tematu ja na pewno jeszcze tu coś skrobnę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny ten cross, no i osprzęt pierwsza klasa. Jak na rower z żelowym siodłem, regulowanym mostkiem i amortyzowaną sztycą waga też całkiem niezła :)

 

Swoją drogą, ktoś wie po co w tym rowerze dziury na bagażnik na górze, skoro nie ma ich na dole? Przecież bagażniki na sztycę chyba i tak z tych na górze nie korzystają. Korzystają tylko takie, które potrzebują i tych na dole. Albo się mylę :)

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dobry temat poruszyłeś. Mnie właśnie zmartwiło brak tych dolnych otworów ale znalazłem na internecie jakieś przejściówki jedne z nich:

1. http://www.sklep-presto.pl/product-pol-34184--Alternatywny-uchwyt-do-tylnego-bagaznika-rowerowego-059-Sport-Arsenal.html

2. http://www.szumgum.com/alternatywny-uchwyt-tylnego-bagaznika-do-roweru-z-hamulcem-tarczowym.html

Czy ktoś coś podobnego już przerabiał ? 

 

Edytowane przez Kill84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak amorek w moim Zethosie będzie się nadawał na złom

 

Obawiam się, że to może potrwać długo.Te NCXy powszechnie uchodzą za długowieczne i nie łapiące luzów :) No chyba, że specjalnie zakatujesz:)

 

Ale ten powietrzniak w sumie bardzo ciekawy. I stosunkowo niedrogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie to ma wszystko znaczenie w crossie? Rozumiem jakbyś jechał tym rowerem na maraton MTB. Ale nie za bardzo widzę sens w crossie. Prędzej w załadowanym na maxa trekkingu. W Crossie to chyba głównie jako dodatkowa waga.

 

W ogóle masakra z tym narodem. Już im nawet zwykły, świetnie działający AIR nie starcza, muszą być jakieś słoniowe golenie, zdalne sterowania i rury z astro-puddingu :P

 

Swoją drogą, ktoś jest w stanie wytłumaczyć o co biega z tym : "E-thru axle type" . Wiem tyle, że chodzi o standard osi. Trzeba do tego mieć jakąś specjalną oś/koło, czy to tylko kwestia samego amora? A może to po prostu zamknięta dziura na oś zamiast otwartej do dołu?

 

Oczywiście to pytanie wielce na temat, bo tytułowy Kross właśnie coś takiego ma :)

 

Ok, tak jak myślałem:

 

Screen-Shot-2013-07-11-at-2.38.41-PM.png

 

Do tego pasuje oś/piasta koła o normalnej szerokości? Czy to jest ten nowy szerszy standard? Bo jak nie pasują, to te droższe modele nie będą pasować do większości rowerów :)

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już kupować amorek to NRX ma grubsze golenie

Ja tu widzę http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx wszędzie 30mm czyli tak jak u siebie i jestem z tego zadowolony bo większość crossów ma 28mm. Jedynie co mnie brakuje to ciut wiekszy skok bo czasem zapuszczam się w "większy" teren albo też mam go źle nabitego bo wstępne ugięcie jeśli dobrze sprawdzam wychodzi mi aż 19mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym przednim zaczepem, który przystosowany jest do zapięcia o szosowe hamulce? :D

 

Jako osoba, która często jeździ z bocznymi sakwami, to tak na oko mogę powiedzieć, że takim bagażnikiem to se można kwiatki dziewczynie wozić, ale niewiele więcej :)

 

Poza tym góra chyba nie pasuje do niczego innego poza pasującą sakwą tej firmy.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że uchwyt montuje się do otworu w rozpórce pomiędzy widełkami, no, ale może się mylę. Nośność tego bagażnika to jedyne 7 kg. więc szału nie robi, ale może komuś wystarczy? Tam pasuje tylko torba Topeak. Mam zestaw tej firmy, bagażnik na sztycę podsiodłową i torbę. Bardzo sobie chwalę, spełnia moje wymagania czyli zabrać kilka rzeczy do pracy lub kilka klamotów na jednodniową wycieczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak oto kross se sprzedaje niepraktyczne ramy do trekingu

jedyny sensowny działajacy zestaw to :

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1248/Author.LitePack.6/

lub sam bagażnik typu :

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1247/Author.LitePack.20/

 

 

używam taki z platformą do dowolnej torebki (zaleta łatwo go odczepić jak niepotrzebny)

ale coraz bardziej spoglądam na ten pierwszy -jest bardziej kompaktowy i lżejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...