Skocz do zawartości

[Korba] - nowy rower 27,5 wymiana korby z 40 na 44, 10 rzędów


rwachster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, z niecierpliwością wyczekuję mojej nowej maszyny 27,5 i wiem, że na samym początku chciałbym wymienić korbę z 40 (Shimano Deore XT FC-M782) na 44 zęby.

Policzyłem sobie, że korba 42 to taki odpowiednik 44 dla rozmiaru koła 26 a że ostatnio trochę kondycji zrobiłem to przydało by się ciut więcej niż 44 na 26 calach, czyli 44 na kole 27,5 będzie "jak znalazł"...

 

Chciałbym ściągnąć korbę jako nową, więc ta nowa powinna już czekać bo przecież nie wytrzymam jak już sprzęt będzie w dom.

 

Temat niby prosty a jednak.... szukam coś SLX i wyżej do 10 rzędowego napędu z zębem 44 i mam problem... wszystko co widzę to 40 bądź 42 :(

 

Nie wiem o co chodzi, ale coś mi to wyszukiwanie nie idzie, więc może ktoś mądrzejszy ode mnie coś podpowie zaoszczędzając mi mnóstwo czasu. Będę zobowiązany :)

 

Ps. co myślicie o takim przełożeniu na 27,5

Ps2. archiwum przeszukałem i co mnie dziwi, nikt nie miał podobnych dylematów...

 

 

Napisano

no niby tak byłoby najprościej, ale tak jak mówiłem, porobiłem sobie obliczenia i te 2 zęby robią różnicę... Przy korbie 42 i obwodzie koła 2170 cm (taki uśredniony obwód wyszukałem w internacie) wychodzi mi, że na jeden obrót korbą jest 8,28 pokonanych metrów. Przy korbie 44 jest to już 8,68 czyli o tyle więcej, że by mi to idealnie pasowało. 

 

Zanim złamałem swojego 26 authora miałem chęć na korbę 48, które to przełożenie używałem lat tamu wiele kiedy miałem formę życiową. Ponieważ do niej powoli wracam :) chciałem więcej niż 42...

 

Wiem, że dla niektórych "wymyślam", ale mi naprawdę brakuje czasem przełożenia by dokręcić a 42 w 27,5 jest bardzo podobne do 44 na 26... (też wychodzi 8,28m na 1 obrót korbą) czyli będzie mało.

 

Są w ogóle jakieś 44 do napędów 10 rzędowych, nie musi to być shimano...

 

Napisano

Nie ma takiej opcji abyś nie nadrobił kadencją i to na większym kole. Tu nawet nie ma o czym dyskutować. Piszę jako użytkownik kiedyś 42T a obecnie 44T. Dlatego mi to lata, że wycofali blat 44T. Jest jeszcze do dostania Deore 590 w starym standardzie zębów. Mi napis na korbie nie przeszkadza zwłaszcza, że jest solidna. Teraz pytanie czy Tobie przeszkadza. Inne też się pojawiają ale to już polowanie jest. Rozumiem Cię też co do usilnej chęci posiadania jednak 44-ki ale sytuacja jest jaka jest i lepiej nie będzie.

Napisano

mi bardziej chodzi o kompletną korbę bo to co ściągnę z bika od razu wrzucę na alledrogo by trochę finansowo odetchnąć bo i tak noje jeździdło ciutkę kosztowało...

 

tak czy inaczej wielkie dzięki za zainteresowanie!

Napisano

Nie ma takiej opcji abyś nie nadrobił kadencją i to na większym kole. Tu nawet nie ma o czym dyskutować. Piszę jako użytkownik kiedyś 42T a obecnie 44T. Dlatego mi to lata, że wycofali blat 44T. Jest jeszcze do dostania Deore 590 w starym standardzie zębów. Mi napis na korbie nie przeszkadza zwłaszcza, że jest solidna. Teraz pytanie czy Tobie przeszkadza. Inne też się pojawiają ale to już polowanie jest. Rozumiem Cię też co do usilnej chęci posiadania jednak 44-ki ale sytuacja jest jaka jest i lepiej nie będzie.

 

mi również absolutnie "czyste" deore przeszkadzać nie będzie ;) tym bardziej, że taki napęd ujeżdżałem parę tysięcy km w 26... no i kaski powinno troszkę zostać w kieszeni (jak xt zgonię).

 

nawet przez chwilę wpadłem na taki pomysł, ale na tym forum piszą, że da się 9 rzędową korbę do napędu 10 zainstalować, ale "nie zalecają", więc wolałbym coś dedykowanego do 10tki.

 

no, ale jak nie ma... :( to chyba jednak zaryzykuję

 

zobaczyłem cenę i  się przeżegnałem lewą nogą ;)

Napisano

Z tym "nie zalecają" to sobie daj spokój. Wiadomo o co chodzi. Masa osób miesza korby i nie narzeka. Jak komuś nie pracuje poprawnie korba "niby" 9-owa na kasecie 10 rz. to niech się wypowie ale nie liczył bym aby tak było. Zwłaszcza, że korby 10-kowe są montowane do napędów 3x9.

 

Ja bez wahania kupił bym http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-srebrna-175mm-44x32x22-i4401854141.html?source=mlt ewentualnie z czarnymi ramionami i cieszył się z jazdy.

Napisano

spoko, dzięki wielkie za opinię bo się bałem, że w tą stronę będzie "średnio" bo zębatki są grubsze, czy też łańcuch cieńszy jak kto woli :)

W drugą stronę faktycznie nie powinno być problemu, czyli korba 10 na 9 rzędach, ale skoro "ludzie mieszają" i nie marudzą to powinno zadziałać ;)

 

w ramach własnych poszukiwań znalazłem coś takiego

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/funn-ridge-triple-chainset/rp-prod109367

 

ale nie nigdy nie słyszałem o tej firmie...

generalnie na chainreaction jest fajny filtr, który mi wypluł takie oto wyniki (ustawione dla korb 10 i 9 rzędowych):

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/s?q=crankset&f=4294963445,4294962827,4294963637,4294963681

 

gdzie SRAM-y X5, X7 są ciekawe cenowo, ale tam jest jakiś dziwny system mocowania korby a ja potrzebuję zamiennika z tym XT co "spadnie" z bika

 

tak czy inaczej dzięki za zainteresowania bo troszkę się bałem, że uznacie mój dylemat za trucie... ;)

Napisano

gdzie SRAM-y X5, X7 są ciekawe cenowo, ale tam jest jakiś dziwny system mocowania korby a ja potrzebuję zamiennika z tym XT co "spadnie" z bika

 

To znaczy? 

Napisano

chodzi mi o to by był ten sam standard mocowania... Nie wiem jak się nazywa ten nowy shimano, tzn. z zewnętrznymi łożyskami i zintegrowanym środkiem suportu. Nie wiem, czy nie "pieprzę", ale chodzi mi o ten, gdzie jest do korby zamontowana rurka do której się przykręca drugie ramię korby. Te sramy wyglądają jakby były do czegoś przykręcane (jak kwadrat kiedyś, czy ISIS mniej kiedyś ;) ).

 

Co do wymiany samych zębatek to myślałem, ale też jest duży problem ze znalezieniem. W jednej z pierwszych podpowiedzi jest co prawda link, ale cena...

Napisano

Jak wygląda korba Shimano HT2 wnioskuję, że wiesz.
 
Tak wygląda korba Sram/Truvativ GXP: http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/4/6/2/3/3/_/medium/Truvativ_Descendant_Kurbelarme_83_165mm.JPG - tu akurat wersja pod mufę 83mm, ale sama zasada identyczna.
A żeby było ciekawiej, tak wygląda korba Race Face EXI: http://bikemarkt-images.mtb-news.net/0/5/9/9/7/2/_/large_race-face-evolve-xc-1.jpg
 
Jeśli rower będzie miał gwintowaną mufę, bierz co Ci się podoba. Jeśli jednak suport wciskany, dla świętego spokoju szukałbym korb kompatybilnych z tym, który już jest zamocowany. Shimano, Race Face, FSA itd. Korby Sram/Truvativ wymagają już innego suportu.

Napisano

@rwachster

jak masz w dobrym stanie tą 40 to możemy się zamienić dla mnie 44 to za duzo jest jak nowa wrzucałem na nią bardzo żadko

nio i czy ma na styku z krzyżem korby 23mm.

edit

poszukałem twojej korby nie będzie pasować, mam zwykłe mocowanie 

Napisano

To będzie nowa korba Shimano Deore XT FC-M782 bo zrzucam ją zanim chociaż raz "pokręcę". Dlatego chcę już mieć na półce zamiennik...


Jak wygląda korba Shimano HT2 wnioskuję, że wiesz.
 
Tak wygląda korba Sram/Truvativ GXP: http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/4/6/2/3/3/_/medium/Truvativ_Descendant_Kurbelarme_83_165mm.JPG - tu akurat wersja pod mufę 83mm, ale sama zasada identyczna.
A żeby było ciekawiej, tak wygląda korba Race Face EXI: http://bikemarkt-images.mtb-news.net/0/5/9/9/7/2/_/large_race-face-evolve-xc-1.jpg
 
Jeśli rower będzie miał gwintowaną mufę, bierz co Ci się podoba. Jeśli jednak suport wciskany, dla świętego spokoju szukałbym korb kompatybilnych z tym, który już jest zamocowany. Shimano, Race Face, FSA itd. Korby Sram/Truvativ wymagają już innego suportu.

 

zadzwoniłem do Canyona i jest to standard PressFit BB9292, czyli mufa nie jest gwintowana :( a szkoda bo ten SRAM wygląda dobrze cenowo i jest 10siątką "z założenia".

Napisano

 piszą, że da się 9 rzędową korbę do napędu 10 zainstalować, ale "nie zalecają", więc wolałbym coś dedykowanego do 10tki.

 

Jest tak niewielka różnica w lini łańcucha (w przypadku korb ze zintegrowaną osią) że nie ma to znaczenia a innych powodów do "nie zalecania nie widzę"

 

 

 

Co do wymiany samych zębatek to myślałem, ale też jest duży problem ze znalezieniem. W jednej z pierwszych podpowiedzi jest co prawda link, ale cena...

No i co nie tak z tą ceną???

http://allegro.pl/zebatka-mtb-prowheel-44t-alu-cnc-czarna-9rz-75g-i4335664670.html

 

Wygląda identycznie jak deorka a nawet ładniejsza bo czarna.

 

Dla mnie dywagacje bez sensu. Wywalać nówka sztuka korbę sprzedawać ze stratą i kupować nową praktycznie taką samą.

Zmieniam blat i mam z bani.

 

Nie wspomnę już o tym że korba 44 w 27er i napędem 10 z tyłu budzi we mnie dziwne emocje.

Co ty tym po asfalcie jezdzisz? Z opisu korby wnioskuję ze to jakiś rower MTB?

Bo NIKT mi nie powie że w terenie taka kobyła z przodu jest potrzebna. 

 

Jeszcze jedno...

Srawdz w specyfikacji ramy czy ci wejdzie taki blat bo teraz wiele ram jest tak robionych że tylny widelec nie pozwala na takie zębatki (konieczność przyjęcia szerszej opony bądz piasty).

Napisano

nie, większość tras między drzewami, ale tak jak pisałem, brakuje czasem... drzewiej jeździłem na korbie 48 na kołach 26 i było wypas. Powrót formy usprawiedliwia moje "wymyślanie" bo tak jak już pisałem 44 na 26 to to samo przełożenie po obliczeniach jak 42 na 27,5. Tak więc 44 będzie w sam raz :)

 

Co do samej tarczy, to dzięki za zaangażowanie w znalezienie, ale musiałbym wymienić wszystkie zębatki bo przerzutka przednia nie ma takiej pojemności, czy jak to się tam nazywa by ogarnąć 20/30/44.

Napisano

Absolutnie nie wierzę że po lesie jezdziles na blacie 48 i małej zębate z tyłu, dla roweru mtb to przełożenie na szosę i to z dobrej góry. Poza tym kolego...... Takie przełożenia i teren= bardzo prędko kolana do wymiany. W MTB trzeba nauczyć się kręcić szybciej na niższych biegach albo twoja "kariera" skończy się zanim na dobre się zacznie.

 

Wysłane z mojego GT-S5830

Kolego a tak jeszcze jestem ciekaw jaką miałeś najmniejszą zębatke z tyłu w tym starym rowerze. Jak to był jakiś stary wolnobieg 7 sp to tam na pewno nie było koronki 11 czy 12t a tego zabrakło mi w twoich obliczeniach.

 

Wysłane z mojego GT-S5830

Absolutnie nie wierzę że po lesie jezdziles na blacie 48 i małej zębate z tyłu, dla roweru mtb to przełożenie na szosę i to z dobrej góry. Poza tym kolego...... Takie przełożenia i teren= bardzo prędko kolana do wymiany. W MTB trzeba nauczyć się kręcić szybciej na niższych biegach albo twoja "kariera" skończy się zanim na dobre się zacznie.

 

Wysłane z mojego GT-S5830

Kolego a tak jeszcze jestem ciekaw jaką miałeś najmniejszą zębatke z tyłu w tym starym rowerze. Jak to był jakiś stary wolnobieg 7 sp to tam na pewno nie było koronki 11 czy 12t a tego zabrakło mi w twoich obliczeniach. Nie tylko rozmiar koła i korby ale i przełożenia. Sam fakt że na takich zestawach jeżdżą zawodnicy dobrej klasy a tobie ma niby brakować :blink:

Wysłane z mojego GT-S5830

Napisano

to było, kolego, jakieś 8 ram temu... (2002) jeszcze na univedze chromolilibdenowej, czy jak tam to się nazywało. 

Z tyłu miałem wtedy 34 i dawałem radę... a u nas w okół Zielonej Góry można parę przewyższeń "nazbierać".

Zresztą ja potrzebuję przełożenia z górki, pod górkę najwyżej babcię wrzucę i ogień. Inna sprawa, że to były czasy, że udało mi się zmielić babcię, tzn. wygiąć ją w banan... mam ją do dziś na pamiątkę ;)

 

Jeździłem w weekend na 27,5 x 42 i było ciągle trochę maławo :(

 

Tak czy inaczej, dzięki za ten krytyczny głos bo na pewno skłoni mnie do przemyśleń...

Napisano

Kolego ja nie piszę tego żeby cię atakować tylko wzbudza to moje spore wątpliwości. A to co piszesz potwierdza tylko moje przypuszczenia że jeździsz chyba troszkę zbyt siłowo. Zauważ zresztą proszę że teraz rowery robione z przeznaczeniem wybitnie w tereny górzyste i posiadające 10s rzadko kiedy mają z przodu blat większy niż 40. Coś w tym jest ;)

 

Wysłane z mojego GT-S5830

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...