Skocz do zawartości

[koła] parametry-cisnienie


topol

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo,ze każy producent do swych produktów,czy to dętka czy opona podaje parametry cisnienia.A ja jestem ciekaw czy sie do nich stosujecie,czy macie jakies patenty odnosnie jazdy tu i ówdzie na bardziej twrdych lub tez miękkich oponkach.Ja np: po zamontowaniiu amorka powietrze z przodu mam troszke wiecej niz na sztywniaku,ale to chyba zrozumiałe,a moze zle czynie?Moze oponka powinna w jakis sposób wspierac amor poprzez jej cisnienie.?A co z tylnim kółkiem?Ja np : minimalny kamyczek B)

 

piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja opony pompuje "na oko" to znaczy palcami sprawdzam ciśnienie jakie mi pasuje. Mam hardtaila z amorem z przodu. Przód na kamień tył bardziej mięko z racji że mam sztywną ramke.

 

Musisz wybrać między: tłumienie minimalnych nierówności a niskie opory toczenia. Ja sie tam kamyczkami nie przejmuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

w górach nauczyłem się doceniać tłumienie poprzez opony :P . nie nabijam już na max chyba, że jadę daleko szosą. zazwyczaj koło 3 do 3.5 atm, na asfalt 4. a na kamieniste zjazdy spuszczam ciśnienie poniżej 3 atm (ale tylko jeśli po tym zjeździe jest koniec trasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze trzymam się jednej opcji, mianowicie 4 bary czyli 3.94 atmosfery :) nie ważne czy jade w teren czy na szose i jeżdzi mi sie bardzo dobrze. Przed każdym wyjazdem sprawdzam ciśnienie. Niektórzy uważają że jest to takie moje małe zbocznie.

 

Pozadrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam klopot bo naprawde nie wiem ile powinnam napombowac..

ktore stacje(benzynowe) polecacie,gdzie jest wlasciwy sprzet?

Bylam pytac na Shellu to sprzet maja,ale nie maja cisnieniomerza :D

Wiec macie jakies propozycje?

Moja opona to Rubena V45 Winner 26x1.9 (kiedys postaram sie o lepsze)

Jezdze po terenach mieszanych:

glownie jednak asfalt i drogi polno-lesne poki co :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam klopot bo naprawde nie wiem ile powinnam napombowac..

ktore stacje(benzynowe) polecacie,gdzie jest wlasciwy sprzet?

Bylam pytac na Shellu to sprzet maja,ale nie maja cisnieniomerza :)

Wiec macie jakies propozycje?

Moja opona to Rubena V45 Winner 26x1.9 (kiedys postaram sie o lepsze)

Jezdze po terenach mieszanych:

glownie jednak asfalt i drogi polno-lesne poki co :P

Ja nie spotkalem sie ze stacja benzynowa bez sprezarki ze wskaznikiem czy to analogowym czy to z wyswietlaczem LCD i guziczkami (wlasnie na kazdym Shellu takie sa :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o manometry w sprężarkach na stacjach paliwowych to naprawde nie patrzcie na ich wskazania.

80 % z nich żle wskazuje( z reguły za nisko ) .A najgorsze są manometry tzw "przesuwne" czyli takie jak na większości stacji Shella.Ostatnio pompowałem opone mojego roweru do wartości (wskazanej przez taki manometr) ok 1O atm i wcale nie było strasznego ciśnienia ;)

I mówie to z pełną odpowiedzialnością jako człowiek który spędził w życiu za kółkiem samochodów ( róznych) ponad 1 000 000 km.

 

Wracając do sprawy ja też pompuje "na oko" :wink: . W moich Schwalbe RR mam wyczajoną pewną wartość ciśnienia przy której koła sie kręcą pięknie w zasadzie bez oporu oraz wspaniale się amortyzują.

Co ciekawe to nie jest "max" Jeżeli pompuje za mocno to jest niedobrze, za słabo jeszcze gorzej.

Poprostu sam musisz ustalić doświadczalnie.

 

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie w oponach to kwestia wlasnych upodoban.

zalezy takze

- od rozmiaru opony (przy szerokich i wysokich mozna napompowac mniej)

- rodzaju terenu po ktorym jezdzisz

- rodzaju roweru (amortyzowany lub hardtail - jesli full to mozna pompowac mniej ze wzgledu na prace zawieszenia ktora chroni opony)

 

ja mam dosyc szerokie kapcie w lekkich wersjach. stopniowo z biegiem czasu od kiedy jezdze pompuje coraz mniej - to w znaczacy sposob poprawia komfort jazdy - opona to najlepszy amortyzator.

 

- przod max 1,5 atmosfery

- tyl max 2 atmosfery - dlatego ze jezdze na fullu.

 

robie ok 6000 tysiecy km rocznie z tego wiekszosc w terenie - tam opory toczenia nie maja znaczenia, liczy sie trakcja. bardzo zadko lapie kapcie - ostatnio 4 mce temu.

 

z niskim cisnieniem jest tak jak w samochodach terenowych - na asfalt wyzsze w teren nizsze.

 

im szersza opona tym mniejsze cisnienie jest wymagane. wystarczy porownac opony szosowe i mtb.

wiele zalezy tez od techniki jazdy - jesli po prostu walisz w terenie jak przecinak po lini prostej nie zwracajac uwagi na to na co najezdzasz - wtedy wyzsze cisnienie - dla ochrony przed dobiciem i przebiciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam hardtaila i pompuje zawsze około 4 barów. Kiedyś pompowałem na "oko" ale jak zacząłem jezdzić bardziej agresywnie obręcze zaczęły mi przecinać detke. Dlatego postanowiłem pompowac do 4 barów bo wtedy opona jest juz wystarczająco twarda. Na oponie mam wskazane od 2,5 bara do 5,5 bara.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...