rObO87 Napisano 25 Czerwca 2006 Napisano 25 Czerwca 2006 Czy wystarczy ją dokręcić? Czym grozi jazda z luźną kasetą? Luźna czyli 8-kująca
Rogas Napisano 25 Czerwca 2006 Napisano 25 Czerwca 2006 Ósemkująca? A to na pewno nie wolnobieg? Kasetę wystarczy mocno dokręcić i tyle.
Habibek Napisano 25 Czerwca 2006 Napisano 25 Czerwca 2006 ...ja na mojej kasecie mam luz od samego początku użytkowania kasety i piasty. luz miał jakieś 0,5 mm (normalnie się poruszała tak, jakby zwyczajnie nie była dokręcona - a dokręciłem ją na maksa). po przejechaniu 2kkm luz się nie zwiększył i jest taki sam jak dawniej, żadnych skutków ubocznych. traktuję to jak luz roboczy chociaż to rzeczywiście dziwne. Ósemkująca kaseta, to jednak problem z piasta a nie z kasetą. Pozdr.
ralf Napisano 25 Czerwca 2006 Napisano 25 Czerwca 2006 ja tez mam leciutki luz na kasecie, ale bardzo bardzo mały, a takie ósemkowanie to przeważnie sie spotyka w wolnobiegach
Rezpekt Napisano 27 Czerwca 2006 Napisano 27 Czerwca 2006 Ja luzu nie mam , jesli dokręcenie kasety nie pomaga znaczy że jest luz na bębenku a tu już się nic nie poradzi Pozdrawiam.
fylyp Napisano 27 Czerwca 2006 Napisano 27 Czerwca 2006 jeśli występuje niewielki luz na bębenku to można temu zaradzić. Jeśli jego dokręcenie nie pomaga, trzeba go rozkręcić, wyczyścić i usunąć taką płaską podkładke. schemat na stronie cyfronet punkt "rozkręcamy bębenek" >>Jeżeli bębenek przed rozkręceniem wykazywał pewien luz, możemy odjąć najcieńszą z podkładek. Mechanizm powinien pracować bez luzów, ale też i bez większych oporów.<<
djtomas Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 ja tez mam leciutki luz na kasecie, ale bardzo bardzo mały, a takie ósemkowanie to przeważnie sie spotyka w wolnobiegach witam mam wolnobieg i właśnie zauważyłem takie ósemkowanie czy będę musiał wymienić piastę? co radzicie? pozdr.
Mod Team Odi Napisano 7 Lipca 2006 Mod Team Napisano 7 Lipca 2006 Przy wolnobiegu piasta nie ma nic do rzeczy. Jak chcesz pozbyć się luzu to musisz rozkręcić wolnobieg i wyjąć jedną bardzo cienką podkładkę.
djtomas Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 w którym miejscu będzie ta podkładka i czy to zniweluje falowanie? POzdr.
fylyp Napisano 8 Lipca 2006 Napisano 8 Lipca 2006 no bedzie. Cięzko wyjaśnić bez zdjęć... na tym wewnętrznym elemence, przy samym gwincie którym zkręcasz bębenek. jak byś znalazł zdjęcia rozkręconego bębenka to pokaże, bo takto nie mam
fylyp Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/223/3/ tutaj masz jeszcze jeden opis (na tych zdjęciach w artykule podkładki bedą na czubku tego elementu co został na pieście) Podkładek jest kilka, wyrzuć te najcieńszą. Podkładka ma średnice zewnętrzną 22mm ,a wewnętrzną 19mm. Mam nadzieję że znajdziesz
pan P Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 ja dziś właśnie byłem w serwisie z tym problemem, który nęką mojego srama 5.0 co jakiś czas. Wcześniej, likwidacja luzów odbyła się bez problemu w serwisie 30 zł i wszystko ok. Ostanio pojawił się znów luz, ale jako, że zakupiłem trochę narzędzi, postanowiłem zaoszczędzić i naprawić sam. Rozebrałem, wyczyściłem nasmarowałem, kasetę skręciłem mega mocno i nic to nie dało. Podczas jazdy, nie pedałując, kaseta wyrazie faluje na boki(3-4mm). Dziś pojechałem jednak ekperymentalnie do innego serwisu i tam usłyszałem "luzy na orzechu to normalna sprawa, każda kaseta musi je mieć, bo inaczej by się nie kręciła". Zatem moje pytanie czy orzech inaczej bębenek? I co sądzicie o przytoczonej opinii serwisanta.
wookie Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 Brednia z tym bicie ze kazda mam miec , to czemu moja nie ma ? Jesli kaseta ma bicie to pewnie bebenek jest zle dokrecony , zlapal luzy na lozyskach np i faluje , zwlaszcza jak tam ma kulki.
uchmanek Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 ja sie z nia zgadzam, ale kaseta falujaca na 4mm to juz lekka przesada.
szakq Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 wg moich serwisantow kazdy bebenek powinien miec minimalny luz mniej wiecej taki ze jak zlapiesz za najwieksza koronke kasety to powinna sie ona ruszac o jakies 0.5mm moze byc mniej albo wogole nie wyczuwaln ale jakis luz tam jest i byle nie byl wiekszy to wszystko ok
pan P Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 no własnie serwisant łapał za kasetę, łapałem i ja, wyczuwalnych luzów nie ma, może jakieś mikro,natomiast faluje. Co do tych 4mm, to rzuciłem na oko, bo trudno mi dokładnie zmierzyć, no ale jest to widoczne i mimo, że w jeździe nie przeszkadza, to drażni. A ktoś w ogole rozkręcał? Prosto te jest do zrobienie(czytałem te polecane strony) dla przeciętnego zjadacza chleba? Jest to mój drugi rower, którym jeżdzę do pracy, więc nie ma ciśnienia, ale lubię jak wszystko mi działa idealnie.
wookie Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 To jest kaseta ? Jaka piasta ? moze krzywa os poprostu
pan P Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 sram 5.0, krzywa nie jest, bo wcześniej miałem już te luzy i zostały zlikwidowane w serwisie. Teraz też bym może oddał, ale po pierwsze, to mój drugi rower, a po drugie, jęśli to nie jest arcytrudne, to chciałbym naprawić sam.
uchmanek Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 nie, nawet jest bardzo proste. odkrec kontre (najlepiej od strony przeciwnej niz kaseta), odkec konusa, wycignij osi (uwaga na sypiace sie kulki, jesli masz pecha to bedziesz musial zdjac kasete), odkrec katre i konus z drugiej strony, poloz oske na jakims blacie i sprawdz czy jest prosta.
uchmanek Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 na przyszlosc nie wywalac tej blasz, ktora jest pod pierscieniem ustalajacym kasete (jesli mowa o shimano)
johny89 Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 Mam kasete XT zakrecona na piascie XT. Ta blasszka jest pod pierscieniem a juz dwa razy mi sie odkrecila . Ostatnio dokrecilem mocniej to zobaczymy jak bedzie.
uchmanek Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 w takim razie przylrec bez blaszki (nigdy nie pamietam jak to leci)
TocaS Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 witam mam wolnobieg i właśnie zauważyłem takie ósemkowanie czy będę musiał wymienić piastę? co radzicie? pozdr. Przy wolnobiegu piasta nie ma nic do rzeczy. Jak chcesz pozbyć się luzu to musisz rozkręcić wolnobieg i wyjąć jedną bardzo cienką podkładkę. Tu się chyba pomylił wolnobieg z kasetą. jak wyjac os nie scigajac kasety? :034: A jak zdjąć oś suportu nie ściągają korby ?? Co do wolnobiegów to zauważyłem, że głównym wpływem na falowanie ma krzywa oś co w piastach na wolnobieg i osiach za 10 zł zdarza się bardzo często, przez to też w skrajnych przypadkach niewłaściwie działa przerzutka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.