wierzba6 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Moze i to glupie pytanie ale nigdy po tym nie jezdzilem a dzis w lesie znalazlem trase zjazdowa skladajaca sie wlasnie oporcz hopek z duzej ilosci takich wyprofilowanych ciasnych "esek" ( nie mam pojecia jak to sie fachowo zwie:)) i mam pytanie , jak technicznie je ugryzc bo na razie mam wrazenie ze zaraz sie wyrzne jadac w tym . Jakies porady? na razie wykminilem ze siodlo na maxa w dol:)
llancer Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Słyszałem niedawno ,że to są zjazdy na tzw. Agrafkę,ale czy tak to sięfachowo nazywa,tak to nazwał organizator maratonu,mistrz polski Tour de polonge 2003r xD
General Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Jakies porady? na razie wykminilem ze siodlo na maxa w dol:) Siodło w dół i zdemontować hamulce. A tak naprawdę to ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jeździj to do znudzenia aż załapiesz.
dzemi15 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Mówisz o bandach. http://szok.it/2012/07/jak-jezdzic-po-bandach-michal-sliwa-wyjasnia/
wierzba6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Tak planuje:) troche mi pierwszy raz w zyciu spd przeszkadzaja , wolal bym miec mozliwosc szybkiego wystawiania nogi:) moze jakies platformy przykrece na ta zabawe:) a najezdzac raczej chyba z pewna predkoscia nie za wolno co? Zeby sila odsrodkowa byla Dokladnie o tym, bandy tylko tutaj prawa wchodzi natychmiast w lewa bardzo ciasno
Klosiu Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Zakręty na bandzie są bardzo proste, bo nie trzeba nic robić, nawet hamować. Jak spadasz z bandy w dół, to znaczy że jedziesz o wiele za wolno. Bo nie sądzę żebyś wylatywał w stronę górnej krawędzi z nadmiaru prędkości . Kwestia nastawienia - wyobraź sobie, że to wcale nie jest zakręt, jedziesz prosto przez taką dziurę w kształcie U. Ustawiasz rower prostopadle do powierzchni bandy, przyśpieszasz ile się da i sam skręci. Można takie zakręty przejechać naprawdę znacznie szybciej niż sobie człowiek wyobraża. Na normalnym zjeździe XC wyższa krawędź ścieżki potraktowana jak banda pozwala praktycznie nie hamować na ostrym zakręcie, a na przygotowanych bandach w praktyce nie da się jechać za szybko. Można co najwyżej jechać za wolno i spadać w dół bandy w połowie. Siodełko wysoko czy nisko nie ma tu zupełnie nic do rzeczy, bo na bandzie nie trzeba jakoś specjalnie balansować przód-tył.
wierzba6 Napisano 22 Maja 2014 Autor Napisano 22 Maja 2014 Moj problem to bylo chyba za wolno:) ogarnialem takie bandy ale jakby w jedna strone tylko, tu mnie troche "utrudnil" przejazd w literze s i to ciasnej , a drzewa na okolo odwagi nie dodaly:) ale musze sprobowac poprostu sie rozbujac lapy z klamek i ogien:)
bts Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 Podzielę się jeszcze pojęciem z tego tematu - przeciwskręt. Pojęcie doskonale znane na forach motocyklowych, na rowerowych mniej. Zobacz np. to - http://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla,poczatkujacych,6271.html - mimo że to dotyczy motocykli, sądzę, że i wyciągniesz wnioski dla siebie Generalnie można za pomocą tego pochylać się aż do wy***ania.
wierzba6 Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Napisano 9 Czerwca 2014 Dzieki to znajomy temat:) na silnikowych jednosladach idzie mi lepiej niz na niesilnikowych:)
Mod Team mrmorty Napisano 10 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2014 no i mała porada ode mnie - w bandę wchodzisz jak najwyżej - wszystko to po to by grawitacja nie zrobiła swoje na końcu bandy Gdy wchodzisz w bandę nisko, to dopiero w jej połowie będziesz przy jej górnej krawędzi i nie będzie miejsca na wyjście. Początkujący robiąc taki błąd i albo lądują za bandą, albo zostawiają dziurę w bandzie po tylnym kole lub też się wywalają. Zasada - im wyżej wejdziesz w bandę, tym szybciej z niej wyjdziesz, wyprostujesz rower i będziesz gotów na kolejną przeszkodę.Kwestia bloków - i pomagają i przeszkadzają. Ja mam taką chorobę że na pumptracku nie daję rady w blokach, ale na trasce gdzie oprócz band są też hopki nie potrafię jechać w platformach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.