extreman Napisano 6 Maja 2014 Napisano 6 Maja 2014 Witam! Na początek dodam, że jestem absolutnym laikiem w kwestii rowerów i całego związanego z tym osprzętu. Właśnie planuje kupić nowy rower. Moje oko przyciągnął NS Bikes 2014 Clash 3. Zastanawia mnie jednak jedno. Otóż całe życie jeżdżę na przerzutkach 3 z przodu i 7 z tyłu. Z tego co widzę ten rower ma JEDNĄ zębatkę z przodu i 8 z tyłu. I tu pojawia się moje pytanie. Czy różnica w jeździe jest drastyczna? Co właściwie się zmienia?
Mod Team sznib Napisano 6 Maja 2014 Mod Team Napisano 6 Maja 2014 Na pewno ciężko będzie na podjazdach. Napęd 1x8 raczej będzie dość ograniczał w jeździe, optymalnie do roweru AM/Enduro to 2 zębatki z przodu, 22 i 36 to najpopularniejsza kombinacja.
lyndowss Napisano 6 Maja 2014 Napisano 6 Maja 2014 Ten rower, którym się zainteresowałeś jest do takich rzeczy. To nie jest rower do jeżdżenia po górach, albo dłuższych wycieczek rowerowych. To jest w ogóle do czego innego. Na tym się bardziej skacze, robi hopki itd. od czasu do czasu możesz się pobujać po mieście w izi rajderowym stylu i nic więcej.
extreman Napisano 6 Maja 2014 Autor Napisano 6 Maja 2014 Ten rower, którym się zainteresowałeś jest do takich rzeczy. To nie jest rower do jeżdżenia po górach, albo dłuższych wycieczek rowerowych. To jest w ogóle do czego innego. Na tym się bardziej skacze, robi hopki itd. od czasu do czasu możesz się pobujać po mieście w izi rajderowym stylu i nic więcej. Ja będę jeździł przede wszystkim w lesie, gdzie będą lekkie hopki, ale zdarzy się również wypad przez asfalt na jakieś 20 KM. I chciałbym wiedzieć czy się sprawdzi (nie patrzcie na cene). Rozważałem kupno jakiegoś roweru górskiego, ale wydaje mi się, że rama jest mniej przyjazna do skakania (nie ma takiego opadu górnej części ramy ku dołowi). Jednak możliwe, że mi się tylko wydaje, bo jeździłem zazwyczaj na za dużych dla mnie góralach.