Marc3l Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam, mam taki mały problem. Kupiłem rower od człowieka który chciał go na szybkości sprzedać ponieważ potrzebował pieniędzy. Zjechał dużo z ceny bo rowerek ma jedną wadę. Przy składaniu ktoś nie pomyślał o linii łańcucha i teraz przy największej zębatce z przodu i największej z tyłu łańcuch trze o wózek przedniej przerzutki. Robi się straszny skos łańcucha. Da się coś z tym zrobić? Czy tylko wymiana korby? Czy jeszcze coś by trzeba było wymienić?
cervandes Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 KATASTROFA! Tak ma być i NIE WOLNO krzyżować łańcucha. Na dużym blacie w korbie jeździsz na ostatnich 4 przełożeniach w kasecie. A najmiejsza zębatka z przodu to 4 pierwsze biegi. Na środkowej nie należy używać dwóch pierwszych i dwóch ostatnich zębatek w kasecie.
copone Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Skos to normalna sprawa przy takim ustawieniu, trzeba ustawić prawdopodobnie przerzutkę przednią może jest źle zamocowania i uregulować. Daj może jakieś foty jak to wygląda?
Marc3l Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Napisano 27 Kwietnia 2014 Po zakupie oddałem rower do serwisu tak profilaktycznie, żeby go przetrzepali i zobaczyli czy wszystko jest ok. No i koleś wtedy wystrzelił z tą linią łańcucha, że źle coś poskładane. Dodam, że mam 3 blaty z przodu i kasetę 10rz. Czyli to, że obciera na największej z przodu i największej z tyłu to normalne i tak ma być? Przy wcześniejszym rowerze gdzie miałem 3 z przodu i 9 z tyłu nic nie obcierało na dwóch największych zębatkach
jahoo84 Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 KATASTROFA! Tak ma być i NIE WOLNO krzyżować łańcucha. Na dużym blacie w korbie jeździsz na ostatnich 4 przełożeniach w kasecie. A najmiejsza zębatka z przodu to 4 pierwsze biegi. Na środkowej nie należy używać dwóch pierwszych i dwóch ostatnich zębatek w kasecie. Tu masz wszystko doskonale wyjaśnione. Tak ma być!
lyndowss Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Dokładnie! KATASTROFA! Przeczytaj instrukcję obsługi roweru i naucz się z niego w ogóle korzystać zanim zaczniesz jeździć.
tobo Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 KATASTROFA! Tak ma być i NIE WOLNO krzyżować łańcucha. Na dużym blacie w korbie jeździsz na ostatnich 4 przełożeniach w kasecie. A najmiejsza zębatka z przodu to 4 pierwsze biegi. Na środkowej nie należy używać dwóch pierwszych i dwóch ostatnich zębatek w kasecie. Niech kolega tak nie krzyczy Na blacie z przodu wszystkie przełożenia, bez dwóch największych. Na środkowej całość kasety. Na małej wszystkie bez dwóch małych. Przetestowane przez 100 tysięcy własnych km, bez zredukowanej żywotności łańcucha/kasety. Jeździć można na wszystkich kombinacjach koronkach korby i kasety, skrajnych również, byle nie używać ich jako standardowych typowych przełożeń. Nie jeździć na przełożeniach które są głośne.
cervandes Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 @UP - bzdura. Tak, pewnie ze 100 tysięcy też w życiu przejechałem a nawet i bez tego wyciągam wniosek, że łańcuch popularny, tani, np HG40 czego pełno na drogach tragicznie znosi krzyżowanie i czuć to nawet w pedałach czy bez zbytniego wysilania słuchu słychać. Jak jesteś pro i śmigasz na drogich łańcuchach to owszem, więcej masz możliwości, ale równać należy to najczęstszego rozwiązania a nie profesjonalnego. Instrukcja zakazuje krzyżowania a krzyk jest tam, gdzie miał być bo takie cuda jak 3x1 należy błyskawicznie i kategorycznie negować.
provid Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Myślę, że temat został już wyczerpany i odpowiedź udzielona Jak w serwisie Ci tak powiedzieli, to albo są idiotami, którzy nie potrafią zrobić prostej regulacji albo chcą wydębić kasę albo i jedno i drugie razem wzięte
tobo Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 @UP - bzdura. Tak, pewnie ze 100 tysięcy też w życiu przejechałem a nawet i bez tego wyciągam wniosek, że łańcuch popularny, tani, np HG40 czego pełno na drogach tragicznie znosi krzyżowanie i czuć to nawet w pedałach czy bez zbytniego wysilania słuchu słychać. Jak jesteś pro i śmigasz na drogich łańcuchach to owszem, więcej masz możliwości, ale równać należy to najczęstszego rozwiązania a nie profesjonalnego. Instrukcja zakazuje krzyżowania a krzyk jest tam, gdzie miał być bo takie cuda jak 3x1 należy błyskawicznie i kategorycznie negować. Bzdura. Nie napisałem że krzyżowanie łańcucha to idealne i polecane rozwiązanie, za to bez problemu można jeździć na znacznie szerszym zakresie niż podajesz. Nie napisałem również że ktoś bez problemu może korzystać z kombinacji blat - duża koronka kasety, ale jeśli się przytrafi taka sytuacja to łańcuch od tego nie umrze. A we własnym rowerowym życiu jeżdziłem na wszystkim, na hg 40 również. Moja żona ma go obecnie i napęd jest bardzo cichy. Ale może głuchy jestem. Co do pierwszego zapytania - tak MOŻE być ale nie musi. Zależy od roweru/ramy i od użytych komponentów.
realkrzysiek Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Dobrze wyregulowana i ustawiona przerzutka nie trze jakoś specjalnie, co najwyżej może delikatnie zawadzać. W moich rowerach gdzie sam ustawiam przerzutkę tego tarcia praktycznie nie ma, oczywiście na maksymalnym skosie nie należy jeździć, ale jest to dla mnie punkt odniesienia przy ustawianiu i regulacji.
tobo Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 To szczęściarz z Ciebie. Bo u mnie powiedzmy w połowie regulowanych rowerów w takich ustawieniach trze, niekoniecznie lekko Mam często styczność z pewnym hybrydowym bajkiem z napędem złożonym z komponentów deore 3x9. Jakbyś nie czarował to środkowa zębatka pozwala bez ocierania ustawić maksymalnie 5 przełożeń i to tylko wtedy jeśli jeździec nie jest ciężki i nie gnie za bardzo roweru. Bo jak gnie to 4
realkrzysiek Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Zapewne masz rację. Nigdy nie zdarzyło mi się trafić na tak złośliwy łańcuch, którego wyregulować się nie da , ale ja jestem pasjonatem amatorem, a ty robisz to zawodowo, więc podziękuję, przyznam, iż nawet dobrze jest dowiedzieć się, że taki problem może wystąpić.
BartEPBY Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam, Ja stosuję taką zasadę: Najmniejsza zębatka w korbie - największa na kasecie, max do 4 zębatki Środkowa zębatka w korbie - max przed najwiekszą na kasecie do max 3 od dołu Ńajwiększa zębatka w korbie - najmniejsza na kasecie, do 5 zębatki na kasecie Konfiguracja dotyczy kasety 10 rzędowej pozdro Bartek
rambolbambol Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 A ja mam 1x10 i z jednego blatu całą kasetę obsługuje. Przekosy to pojęcie, które nie dotyczy dobrze wyregulowanych napędów.
lyndowss Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Myśl sobie tak dalej. Napęd z jednym blatem z przodu raczej nie ma przerzutki to nie ma o co trzeć, a tylna jest w jakiś sposób na to przygotowana. Wszędzie dąży się do jak najbardziej prostej linii łańcucha. Taka jest optymalna i koniec kropka. Każde częstsze koszenie go skraca jego żywotność. Im większy skos tym gorzej.
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2014 Przekosy to pojęcie, które nie dotyczy dobrze wyregulowanych napędów. Nie koniecznie, grupa jak alivio czy acera będą tarły bo nie zostały zaprojektowane tak by tego nie robiły. Można zminimalizować tarcie, czasami faktycznie prawie na cały zakres ale nie każda przerzutka tu podoła i nie każdy ustawiacz także
rambolbambol Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Ostatnio kumplowi zrobilem w Kands Maestro napęd 1x8 na bazie przerzutki Alivio. Oprócz konieczności zrobienia prowadnicy, wszystko chodzi aż miło.
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2014 No tak bo jak jest tylko jedna zębatka to co ma nie działać, przy 2 raczej nie powinno być problemów a przy 3 będzie tarło i już i w sumie o to mi chodziło że sa przerzutki na których nie będzie tak tatło lub wcale a na innych będzie.
tobo Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 A ja mam 1x10 i z jednego blatu całą kasetę obsługuje. Przekosy to pojęcie, które nie dotyczy dobrze wyregulowanych napędów. Przekos zawsze dotyczy napędów wielobiegowych - oczywiście zależy on od konfiguracji napędu. Jeśli użyjesz jednej tarczy z przodu to nawet jeśłi ustawisz "prostotę" łańcucha np z koronką nr 5 kasety to do pracy z pozostałymi łańcuch odsunie się od osi ustawienia optymalnego. Łańcuch będzie wygięty albo w prawo albo w lewo, ale będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.