Skocz do zawartości

[rama] author versus 2006


Rekomendowane odpowiedzi

nieniejszy temat bedzie poswiecony opisowi ramy author vesus 2006 19 cali wraz z osprzetem XT/LX

osoby które posiadaja takowa rame prosze o wpisy ( konstruktywne komentarze bedą też mile widziane)

w 2004 roku kupiłem solutiona sx w 2006 roku doszedłem do osprzetu xt /lx i amorka manitou axel i postanowiłem zmienić rame

tak wyglądał moj bike

http://img76.imageshack.us/img76/4753/beztytu322u1wa.jpg

 

po długim namyśle wybierając miedzy accentem el nino i authorem visinon 2003 kupiłem versusa 2006 rozmiar 19 cali z zintegrowanymi sterami Ritchey Zero Logic Integ Comp, 3

http://www.velo.com.pl/author/authoramy_07.htm

 

juzw sklepie urzekłamnie lekkość ramy 1786 g . Bez problemy zamaontowano mi moja nowa korbe deore razem z suportem , przerzutka przednia xt 2006 tez nie była problemem jedynie musiałem dokupić sztyce a ponieważ bylem w sklepie authora to wybrałem accenta o długosci 400 mm.

pierwsze km były przygodą - nic nie skrzypiało i nie trzeszczało jak w poprzedniku (solution sx-2004)

http://img273.imageshack.us/img273/3639/newcaly6dn.jpg

ponizej przedstawiam dokładny opis roweru:

rama versus 2006 19 cali

amor manitou axel 80 mm

przerzutki przód i tył xt 2006/2005

manetki xt/2005

klamki lx/2005

hamulce przód lx/2005 tył xt/2006

korba deore hollowtech octalink 2005

kaseta sram 9.0

łańcuch sram pc-99

pedałki spd sh 505

kirownica xtasy, rogi zoom

mostek boplight pro

koła :

przód mavic 211 ,dt champion, piasta xtasy maszynowa, maxxis thomahowk (kevlar)

tył mach1 mx obrecz, mach1 , piasta sh alivio ,maxis kraken (kevlar)

sztyca :accent sp 408

siodło san marco skn

waga roweru około 12kg

http://img273.imageshack.us/img273/3639/newcaly6dn.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/3443/zdj281cie0100ld.jpg

mam juz przejechane ok 200 km na nowej ramie i jest ok. cicho bez skrzypienia ktore było norma przy solutionie

niestety rama jest natyle miekka że przy hamowaniu wyraźnie rozginają sie tylne widełki byc może bedzie to wymagało zainstalowania boostera....

Edytowane przez witt2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem zmuszony udac sie do serwisu gdyż pojawiły sie dzwne trzaski w okolicy suportu... ja sie okazało poluzowąła sie korba i po dokręceniu wszystko znnikło .

rama ma juz przejechane ponad 300 km , powoli kończe ustawiać siodełko , kierownice tak aby było komfortowo.

 

opis ramy:

Rama MTB. Stop aluminum 6066 Author Palladium. Górna i dolna rura ramy wykonana metodą hydroformowania. Rurki tylnego widelca wygięte w kształt litery "S". Rama przystosowana do hamulców typu "V" oraz hamulców tarczowych. Wymienny hak przerzutki. Możliwość montażu dwóch koszyków na bidon. Rura podsiodłowa dostosowana do wspornika siodła o średnicy 30,2 mm i obejmy przerzutki o średnicy 34,9 mm. Główka ramy dostosowana do trzonu widelca o średnicy 28,6 mm i montażu sterów zintegrowanych. W zestawie zintegrowane komplety sterowe Ritchey Zero Logic Integ Comp, 3 podkładki dystansowe na trzon widelca oraz obejma podsiodłowa z zaciskiem. Waga ramy: 1,80 kg (19"). Rozmiary: 15”, 17”, 19”, 21”. Kolor: grafitowa.

 

probleme jest wspornik siodła 30,2 mm których wybór jak sie okazujejest ograniczony . ja np potrzebuję wspornika dłuższego tj 400 mm i np w sklepie gdzie kupowałem takiej długości były tylko accenty srebne . dobrze że kosztował jedynie 48 PLN więc bede mógł sobie teraz spokojnie poszu\kać czarnego.

 

co do kupienia boostera na tył sie zastanawiam powoli przyzwyczajam sie do miekiiego hamulca

 

mtb0ms.th.gif

tutaj jest dokładna goemetria ramy ja mam 19 cali

Edytowane przez witt2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rowerek author versus posiadam od grudnia 2005,

przejechalem na nim ok 1000 km i szczerze powiem ze nie mam sie za wiele do czego przyczepic

jedyna "wada" bardzo slaby lakier, z przodu zrobily sie wyzlobienia od linej hamulcowych :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heya! Ramke 17' kupiłam w styczniu 2006, natomiast użytkuję ją od maja 2006. Z tego co mogę powiedzieć na świeżo, to ramka droga, ale mocna . Póki co odprysków lakieru nie ma, lecz są obtarcia od pancerzy, ale z tego co się orientuję, to lakier i tak jest mocniejszy niż w poprzedniej wersji. Niestety problemem jest kupno sztycy o średnicy 30.2 Jedną z niewielu firm produkującą sztyce w tym rozmiarze, to ACCENT. [Waga 300g]

 

Poza tą średnicą sztycy, to rama godna polecenia. Chyba jedna z lepszych z roku 2006 na dzień dzisiejszy. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zakupu versusa zostałem w sumie zmuszony gdyż jak sie okazało zakup ramy w czerwcu w sklepach authora nie jest taki prosty!!!

zwykle w sprzet zaopatruje sie w sklepie cyclo2 w Gliwcach , niedaleko tez mam hurtownie Velo (500 m od domu) bedącą importerem rowerów author . jak sie okazało w gliwcach nie było już ram vision z nowszych roczników (a taką chciałem) a jedynie vision 2003 z którego po rozmowie ze Żbikiem sie wycofałem (brak zintegrowanych sterów stary model). w sklepie ( w hurtowni) nie bylo w sumie wyboru , był introvert pod tarczówki (musiałbym wymienić nowe hamulce i koła) oraz versus i ramy accenta w tym el ninio.

kupiłem versusa . Jest to troche dziwne gdyż jak mi sie wydaje do uszkodzenia ramy może dojść zawsze i np z tego co wiem w tym roku juz nie bedzie nowych ram . ale na szczęscie ja juz mam .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nietety znowu wczoraj musiałem udać sie do serwisanta gdyż ponownie pojawiły sie trzaski w suporcie ( ten sam suport i ta sama korba byłu w ramie solution sx przez 400 km ale nie wiem czy trzeczały bo tam wszystko skrzypiało).

po dokręceniu jest znowy lepiej tj jest cisza. martwi mnie miekkość tylnego hamulca ( klamki lx 2005, hampel xt 2005 - nowe) rozginanie sie tylnych widełek jest dosyć znacznei klamka jest miekka - co powoduje dosyć dziwne uczucie przy hamowaniu - zastanawiam sie nad boosterem ale nie jestem przekonany ( nie podoba mi sie taki rower)

stara rama solution nie reagowała w taki sposób tj była cięższa i bardziej sztywna niż ten versus.

lakier faktycznie słaby tj mam już troche odprysków ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1000 km zrobione po wymianie ramy!!! icałego napędu na 9 rzedów czyliw sumie 1000 km od zakupu nowego roweru....

 

ostatnie dwa dni testowałem rowerek w jurze krakowskoczestochowskiej , brócony w dół mostek bardzo pomaga przy stromycvh podjazdach , rower stracił tendencje do myszkowania przednim kołem na wziesieniach , na zjazdach dobrze amortyzator manitou axel ma dobrą twardość do mojej wagi (70 kg) rama wydaje sie też dobrze spisywać sie na górskich scieżkach . hamowanie tyłem już nie sprawia mi kłopotu przywychaiłem sie że trzeba mocniej nacisnąc klamkę żeby zablokować koło. ogólnie mam wrażenie że stara rama (solution) była bardziej sztywna i twarda i nie amortyzowała tak dobrze jak obecna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tylny widelec sie gnie straszliwie ,początkowo myślałem o zakupie boostera ale sie zrezygnowałem . z wypowiedzi na forum wiekszosc lekkich ram zachowuje sie podobnie. Żbik w swoim authorze visiona ma podobnie dlatego mnie to nie martwi a do gąbczastego hamulca sie przyzwyczaiłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Ja moze nie calkiem do tematu, ale znalazlem ten topic w googlach jak szukalem info o sterach zintegrowanych i ramce Versus. Bede mial okazje nabyc taka ramke w bardzo przystepnej cenie, co nie bede ukrywal jest jednym z glownych powodow, dla ktorych chcialbym ja kupic. Pomijajac fakt, ze mi sie podoba :) Chcialem wam jako użytkownikom tej ramki zadać kilka pytań. Liczę na waszą pomoc ponieważ mam kilka wątpliwości. Z góry dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.

 

1. Czy stery zintegrowane (ogólnie) wytrzymują dość ostrą jazdę? Czy rama na tym zbytnio nie ucierpi? (chodzi mi o te miski, które są w główce ramy) Czytałem artykuł na stronie http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html oraz pdf-a http://www.chrisking.com/pdfs/Int%20Headsets%20Explained.pdf i zaczalem sie zastanawiac czy oby na pewno zdecydowac sie na ta rame. Prosze o jakis komentarz.

 

2. Jesli juz stery zintegrowane to z tego co zdazylem sie zorientowac wystepuja wersje z miskami wpustowymi i takie bez. O co dokładnie chodzi? Bo ja zrozumialem to tak, ze te z miskami wpustowymi wchodza w miejsce tych misek, które są wyżłobione w ramie i dzieki temu nie niszczymy ramy tylko miski sterów. Czy dobrze to zrozumialem?

 

3. Jakiego amorka w cenie do 400 zl byscie mogli polecić? Ile skoku, jaka firma? Osobiscie marzy mi sie cos co bedzie mialo skok wiekszy/równy 10 cm. Jesli dokonam zakupu tej ramy to mam zamiar z kolejnych ciezko zapracowanych pieniążków złożyć jakąś przyzwoitą maszynę. Obecnie jeżdze na dość starym rowerze, w którym wymieniłem prawie wszystko co sie dało i co było sens wymienić. Pracuje od niedawna i jakos wczesniej nie bylo mnie stac na jakis lepszy sprzęt.

 

Z góry dziękuję za solidne odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temat sterów niestety sie nie wypowiem bo nie wiem. moja rama ma 1500 km i jak na razie jest ok , dostaje nieźle czasami w kość . ja mam amorka maitou axela 80 mm i uważam że do tej ramy jest on idealny, razem z mostkiem danym w dół pozwala na strome podjazdy i przednie koło nie ma tendencji do myszkowania podczas podjazdów . osobiście uważam że danie amortyzatora wyższego może zaburzyć właściwości jezdne. kupując amorka 80 mm sugerowałem sie tym że w orginalnych authorach versusach jest też amorek manitou 80 mm . a moje doświadczenia z wiekszymi skokami amorków potwierdziły że nie ma co przesadzać ze wilkością skoku. ważę 70 kg i mimo ostrej jazdy np w jurze karak czest nie udało mi sie dobić mojego axela .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. Tylko jakbys mogl to napisz jeszcze ile za ten amortyzator dałeś? I "co w nim jest"? :) A co do sterów to nie znasz kogoś mądrzejszego kogo można by sie podpytac? Czy lepiej bedzie jak zamieszcze moje pytania w innym temacie na forum? Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj poszedłem odebrać swojego składaka na ramie Versus, miał być Vision, ale w Velo zabrakło :-( Rower odbierałem po pracy, jeszcze nie dojechało oświetlenie, więc wieczorem nie mogłem sobie pojeździć :-( Dojechałem do domu i ustawiłem siodełko, niestety serwisanci jeżdżą street i nie wiedzą jak ustawić siodełko w poziomie.

 

Moja konfiguracja: RS Judy J4 z blokadą sterowaną z kierownicy; klamki, manetki, korba, przerzutki LX'06; hamulce Vki XT'06 + boostery, przód piasta Dartmoor, orbęcz Alexrims DM24, szprychy jakieś czarne cnSPOKE, tył piasta XT'06, kaseta XT'06, obręcz DM24, szprychy czarne cnSPOKE :-) (na wiosne będzie przednia tarczówka, stąd przednia piasta pod tarczówki). Opony Panaracer Dart/Smoke 2.1"

 

Rower ma kolorystykę srebrno czarną...

 

Dziś rano wyjazd do pracy... po trzech kilometrach i 4 postojach dobrałem wysokość siodełka. Wtedy mogłem przycisnąć. Cisnę, tętno >170 słyszę gwizd opon na asfalcie, szum wiatru na kasku i ciszę z ramy oraz napędu. WOW!!! po trekkingu na niepełełnej grupie Tourney to ogromna odmiana, jak przejście z kompakta na lustrzankę :-)

 

Odbiłem ze standardowej (asfaltowej) trasy, wyskoczyłem na terenowy skrót. Tutaj czuć sztywność ramy. Amorek ładnie wybiera korzenie, a potem tarkę po traktorach, ale siodełko daje w tyłek skłaniając do ustania na pedały :-)

 

Nie mogę się doczekać wyjścia z pracy :-) będzie katowanie roweru :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się doczekać wyjścia z pracy :-) będzie katowanie roweru :-)

 

W sobotę wróciłem przez podmokłe łąki, piaszczystą nawierzchnię wału przeciwpowodziowego do domku. Wracając przejeżdżam przez park, spotkały mnie koleżanki, zachwytom nad rowerkiem nie było końca, całość wygląda jak wyjęta z czarnobiałego filmu :-)

 

Tylko w poniedziałem dziwnie się poczułem gdy jechałem do pracy trekkingiem, do dobrego człowiek szybko przyzwyczaja się; a ja odkryłem co znaczy brak sztywności bocznej w ramie Maxima i na korbach Suntoura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi? jakiego filmu?

 

Rama Versus jest w kolorze srebrnym, a właściwie szarym, pozostałe elementy roweru są szare (kolorystyka LX'06) lub czarne. Rower jest więc w odcieniach szarości, dlatego piszę, że wygląda jak z czarno-białego filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy stery zintegrowane (ogólnie) wytrzymują dość ostrą jazdę? Czy rama na tym zbytnio nie ucierpi? (chodzi mi o te miski, które są w główce ramy) Czytałem artykuł na stronie http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html oraz pdf-a http://www.chrisking.com/pdfs/Int%20Headsets%20Explained.pdf i zaczalem sie zastanawiac czy oby na pewno zdecydowac sie na ta rame. Prosze o jakis komentarz.

Spokojnie wytrzymują, a kingiem się nie przejmuj, produkują klasyczne stery więc jadą po konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pomykam na składaku z ramą versus '06.

Sama rama póki co sprawuje sie dobrze. Troche martwi jakość lakieru ale do tego author już zdążył nas już przyzwyczaić. Szkoda, że jakość lakieru nie idzie w parze z samym malowaniem ramy, które według mnie jest bardzo ciekawe.

Składając rower na tej ramie faktycznie trzeba liczyć się z małym wyborem sztyc. Średnica tak nietypowa, że miałem jedną do "wyboru" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały OT.

 

Poniewaz koles od Versusa sie na mnie wypial zaczalem szukac sobie czegos innego..No i tak po kilku dniach i kilku przebiciach licytacji wszedlem w posiadanie tego czegoś http://www.allegro.pl/item125386196_rama_a...sa_the_pig.html. Z tym, ze zanim zakonczyla sie aukcja napisalem do innego allegrowicza, ktory wystawil ramke http://www.allegro.pl/show_item.php?item=125377295 czy nie sprzedalby jej ciutke taniej. Po zakonczeniu aukcji z agangiem dostalem maila, ze pani od egoista sprzeda mi go po zaproponowanej przeze mnie cenie... No i mam dylemat. Czy zostac przy juz moim agangu (uzywanym, ciutke startym i cięższym, ale za to wytrzymalszym) czy tez sprobowac sie jakos wykrecic z tej aukcji i kupic egoista (bez sterów, suportu i sztycy, ale za to nowego, lzejszego (nie koniecznie wytrzymalszego???)) Ramki są z tego samego stopu aluminium 7005 dlatego ubytek wagowy egoista musi sie na czyms odbic, prawda? Prosze o rady i podpowiedzi, ktora ramka jest lepsza. Z gory dziekuje. Tylko w miare szybko bym prosil :D Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

zamierzałem sobie go kiedyś kupić - wersje z 2005 roku jeden z najładniejszych rówerów górskich jakie widziałem kiedykolwiek http://www.sterba-kola.cz/clanky/author190...0605.php?id=535 ale miał być on z wymienionym amortyzatorem na splice elite z blokadą no i tarczówkami ale avida hydraulicznymi porządnej klasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja trochę odkurzę temat, bo także jestem posiadaczem w/w ramki. Wiosną roku bieżącego (2007 :D ) zmienić swego ElNino, który okazał się dla mnie (mimo przepisowych 17") za długi i za wysoki - zresztą zaczął nieco też ciążyć :( Że mam znajomego w sklepie Grupy Accent, popytałem się conieco, ale Visionów w sensownych pieniądzach nie mieli, Merid też nie, za to trafiła się ostatnia sztuka Versusa 15". Trochę bałem się tego rozmiaru, ale nie chciałem znow brać 17ki która będzie "na styk" i... nie żałuję! Zwłaszcza za cenę mniejszą niż katalogowo... Basic! :D

 

Rama w rozmiarze 15" waży z piwotami i hakiem 1667g. Co do trwałości lakieru, osobiście nie zauważylem żadnych większych rys, zadrapań itp, mimo że testy w lesie przeszła :P Sztywność też jest dobra (nawet bardzo, bo nie odczuwam jakoś "miękkości" hamulców). Podoba mi się też bardzo krótka rura sterowa (tylko 10cm dla 15", ze sterami Ritcheya w zestawie daje to ok. 11-11,5 cm), co przekłada się na mniejszą wagę tak ramy, jak i sterówki amorka. No i bardzo fajnie wyglądają te łączenia górnej i dolnej rory głównego trójkąta...Mmmmmm :D

Niestety zbytnio się na niej nie najeździłem, bo na jednej z wycieczek naciągnąłem mięśnie i parę tygodni nie mogłem się za bardzo schylać, a potem to się zrobił październik, uczelnia i tak dalej... stąd tylko ok. 600km. Szkoda :(

Co do geo, mimo mych 170/175 cm wzrostu, po wsadzeniu sztycy 400mm rama podczas jazdy nie wydaje się z być za niską - poza tym ta niewielka wysokość zabezpiecza pewne wrażliwe części w razie zsunięcia się z siodła ;) Za krótką raczej też nie, bo mostek 100mm spokojnie mi wystarcza (choć ideałem do prostej kiery byłoby dla mnie chyba 110, ale z drugiej strony osobiście wolę krótsze rowery).

Na przedzie tymczasowo zainstalowałem GranFondo3 ze 105mm skoku i nadal da się tym spokojnie skręcać, a jednocześnie rower nie jest nerwowy. Na nowy sezon zmienię go na R7 80mm i wtedy zdam relację (realna różnica w wysokości całkowietej między nimi jest zaskakująco niewielka, bo "na oko" nie przekrazca 1,5 cm), więc wielkiej różnicy być nie powinno.

 

Na razie tyle - ogólnie, ramkę polecam, zwłaszcza jeśli ktoś nie ma zbyt dużo kasy lub nie zależy mu na wiotkich anorektykach :P

 

PS. Fotka Versusa z GF3 dostępna w sygnaturze! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...