Skocz do zawartości

[do 2000 zł.] Asfalt, las, płyty jumbo, kocie łby...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Przyszedł czas na zmianę roweru. Wprawdzie mój dotychczasowy jeszcze całkiem dobrze się sprawuje. Nawet bardzo dobrze biorąc pod uwagę jego okres użytkowania a to jest już 9 lat. Jest to Kross Raven Desert. Jego wytrzymałość zważywszy na to gdzie i ile jeździłem oceniam na rewelacyjną.

Teraz zastanawiam się nad kilkoma rowerami.

Gdzie będę jeździł?

- Asfalt 75 %

- Drogi polne, leśne 20 %

- Płyty jumbo, kocie łby 5 %

 

Ogólnie rowerem będę się przygotowywał do rajdu MTB z tym, że trasa rajdu biegnie drogami tak jak wyżej wyszczególniłem. Takie tez treningi dopasowuje do przygotowania się. Zależy mi żeby rower był w miarę szybki ale żebym też mógł nim przejechać przez średniej trudności teren.

 

Mój limit (nieprzekraczalny) - 2000 zł.

Mam 190 cm wzrostu i około 100 kg wagi.

 

Na chwilę obecną moje typy:

 

1. http://www.kross.pl/pl/2014/mtb/hexagon-x9

2. http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0

3. http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a3

 

Wymieniłem same Kross'y ponieważ jak pisałem wcześniej, jeżdżę na nim 9 lat i mam o nim bardzo dobre zdanie ale oOczywiście jestem jak najbardziej otwarty na inne propozycje.

Napisano

Też zwracałem uwagę na tego Unibike'a oraz na http://allegro.pl/rower-mtb-ferrini-r4-tarczowe-hydr-acera-kross-i4159063136.html

 

Odnośnie tego na czym jeżdżą zawodnicy na tym rajdzie to powiem tak. Startuje w nim ponad 1000 osób. W 2013 roku było to około 1100.

Z tego około 50 % są to osoby, które jada w nim tym co mają w piwnicy/garażu.

Znaczna część z tych co podchodzą do niego poważnie jeździ na różnego rodzaju: MTB, Cross. Szosówki odpadają całkowicie.

Z tym, że Ci co jeżdżą na typowych MTB starują tez w innych rajdach dużo bardziej terenowych.

 

Dlatego nie chciałem się sugerować rowerami innych zawodników bo to trochę mogłoby być mylne przy wyborze. Sądzę, że porady na tym forum bardziej mi się przydadzą przy wyborze.

 

Jeszcze odnośnie tego Unibike'a który mi poleciłeś to faktycznie ma dobre opinie.Jednak zapytam, co myślisz o tych typach, które ja przedstawiłem?

 

Jeszcze zastanawiam się nad jednym. Ale to zależy czy cena trochę zejdzie albo znajdę okazję cenową a mianowicie http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a6

 


Trochę poczytałem o Kross'ach na naszym forum i zaczynam zmieniać zdanie. Wygląda na to, że kiedyś robili dobre i wytrzymałe rowery o czym świadczy mój egzemplarz. Bardzo proszę o propozycje.

Napisano

Te pokazane przez Ciebie nie mają nic ciekawego poza hamulcami hydraulicznymi, Viper jest praktycznie pod każdym względem wyraźnie lepszy. Tyle że nie ma hydraulików. Ale czy potrzebujesz ich na tym swoim rajdzie to nie wiem.

 

Seria Level A Krossa jest całkiem niezła (Evado i Hexagon na ogół są dużo mniej opłacalne, jeśli nie liczyć mocnych przecen na wyższe modele Evado). Tylko że to mimo wszystko MTB, czyli nie tylko inne koła, inne opony, ale i przełożenia bardziej pod teren, niż beton, cięższy amortyzator z większych skokiem, który na prawie płaskim może bardziej przeszkadzać niż pomagać itd.

 

No i jest jeszcze kwestia wagi. Kross wyklucza gwarancje dla obciążenia całkowitego powyżej 100/110kg, Unibike jest do 140kg. Ten Viper ma też już porządniejszy, hydrauliczny amortyzator.

 

Najważniejsze byś zdecydował, czy cross, czy góral, bo tak to nie wiadomo, co doradzać.

Napisano

Tadeus dziekuję za odpowiedzi. Powiem Ci, że po przemyśleniu zdecydowałem się na cross'a. Nie potrzebuje typowego "górala" ponieważ na asfalcie i częściowo na utwardzonych ścieżkach rowerowych wydaje mi się, że cross dużo lepiej się sprawdzi. Tym bardziej, że zależy mi aby na asfalcie uzyskać dosyć wysokie prędkości ponieważ 75 % rajdu biegnie właśnie asfaltem, reszta to utwardzone drogi lub częściowo płyty jumbo (kilka odcinków kilkusetmetrowych). Takimi też drogami jeżdże na codzień czyli asfalt przeważa w znacznej części dystansu ale, że ścieżki leśne i i niekiedy lekki teren wchodzą w gre to cross jak najbardziej tutaj będzie najlepszym rozwiązaniem.

 

Dlatego też postanowiłem, że zostanę przy rozmiarze kół taki jaki mam w swoim starym bicyclu czyli 28".

Tutaj też mam pytanie. Czy może jak dla mnie lepszym rozwiązaniem nie było by kupno roweru na kołach 29" czy może nie robi to już wielkiej różnicy. Znalazłem taki oto rowerek na 29-erach CUBE AIM PRO 29

Co prawda nie jest to cross ale jakoś wpadł mi w oko.

 

Co o tym myślicie? Ewentualnie prosze o ciekawe propozycje cross'ów.

Dodam, że nie zależy mi na hamulcach tarczowych ponieważ stare V-brake'i w moim rowerze świetnie się spisywały (wymieniane gumy) to sądzę, że nie ma co przepłacac żeby mieć tarczówki. Rower ma byc szybki na asfalcie i ma sobie poradzić w niewymagającym terenie. Dodam, że mam 190 cm wzrostu i waże około 100 kg z tym, że jest tendencja spadkowa (myslę że do 95 kg).


...lub taki UNIBIKE FUSION DISC 7,5

Też nie jest to cross ale koła 27,5 i wydaje mi się, że jakościowo dobrze wypada na tle innych w tej kategorii cenowej.

Napisano

Wczoraj robiliśmy trasę maratonu (trochę zmodyfikowaną): http://www.facebook.com/Stargardnarowery

Kilka osób na rowerach 26 MTB, a kilka 28 cross.

Z moich obserwacji wynika, że osoby na crossach przyjechały mniej zmęczone ;)

Tak na dobrą sprawę jest na trasie jeden odcinek gdzie 26 radziło sobie lepiej (podjazd pod piaszczystą górkę), ale to nawet nie 5% trasy.

Ten maraton to nie jest typowe MTB, więc cross wydaje się lepszym rozwiązaniem (sam chcę się przesiąść na 28cross).

Rozważałęm 29er, ale wyczytałem, że to jest liczone z oponą, więc rzeczywista wielkość jest jak w 28.

Na leśnych drogach, polnych, płytach z moich obserwacji wynika, że bardzo dobrze sobie radzą.

Weź też pod uwagę, że maraton jest raz w roku,a rower ma służyć na przez lata podczas różnych wypraw.

P.S.

Ty masz sentyment do Krossa, ja natomiast do Gianta, który wytrzymał 19lat i zaczyna się sypać :)

Pozdrawiam :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...