Skocz do zawartości

[usterka] rock shox xc 28 tk nie odbija


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rozebrałem mojego rock shox xc 28 tk w celu wyczyszczenia, wymiany oleju. Chcę zaznaczyć że do tego momentu amortyzator sprawował się ok. Rozebrałem, wyczyściłem, posmarowałem co trzeba, zalałem goleń (tą z tłumikiem) olejem, tłumik również. Wszystko wg. tabeli producenta tj, na dole 10ml, na górze ok 100ml olejem do amortyzatorów castrol 10w (ale rzadki prawie jak 5w), skręciłem, włożyłem to pokrętło do regulacji odbicia pod spodem, ale jakby nie trafiło zupełnie "w dziurę" i kręciło się swobodnie. Wziąłem więc odpowiedniego imbusa, który bez problemu trafił w śrubę i kręcę.... Żadnego oporu ani w prawo ani w lewo, po kilkanaście obrotów w każdą ze stron i nic. W efekcie amortyzator się ugina normalnie, lecz bardzo powoli powraca do pozycji wyściowej, jakby regulacja odbicia była cały czas ustawiona maksymalnie "na żółwia" , nie mogę tego w żaden sposób zmienić. Co zrobiłem źle podczas serwisu amorka? A może o czymś zapomniałem istotnym podczas jego składania? Postępowałem według zaleceń producenta. Zresztą nie pierwszy raz go rozbierałem i czyściłem, w tamtym roku wszystko się udało bez problemowo i działał jak należy... Błagam o pomoc, bo spędziłem dziś w garażu 3h sprawdzając wszystkie elementy po kolei. Dzięki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Popularne aktualnie

  • Podobna zawartość

    • Przez Turb0
      Witam mam pytanie o poradę odnośnie amortyzatora SR suntour Aion QR15.
      Mam ten amorek w rowerze typu Dirt ustawiony na 100mm skoku i mam z nim taki problem że jakiś czas temu blokada skoku tak jakby się przekręciła i kręci trochę bardziej niż powinna (raz amortyzator się blokuje a raz nie i na odwrót) nie drążyłem wcześniej co mogło się stać bo i tak nie używam tego za często ale dzisiaj postanowiłem że pojadę sobie do sklepu rowerem i podskakując na krawężnik (nie uderzyłem w nic tylko wskoczyłem na niego) usłyszałem niepokojący dźwięk jakby amortyzator wciągał powietrze i trochę piszczał (ciężko określić ten odgłos).
      Czytałem na internecie że w tych amortyzatorach problem jest z tłumikami i mam nadzieje że mnie to nie spotkało.
      Jak by były potrzebne jeszcze jakieś informację to z chęcią ich udzielę 
      Bardzo proszę o szybka pomoc
      Bardzo dziękuje i pozdrawiam 
    • Przez dzojo
      Witam wszystkich.
      Jestem nowy na forum i totalnie zielony w kwestii serwisu.Mialem tez długą przerwę w zabawie z rowerami no ale wróciłem. Po lekturze wielu tekstów na forach itp. filmów na YouTube postanowiłem zrobić serwis amora RS Reba SL da. No i rozebrałem go, powymienialem uszczelki itp. ale przy składaniu tłumika pojawiło się pytanie...co to za element?...czy to redukcja skoku?...czy to tak ma być i nie ruszać.? Bo jak redukcja to bym zdjął...ale nie wiem... Amor był kupiony używany, więc coś mogło być dolozone, jeździł ktoś sporo lżejszy niż ja...
      Pomóżcie ludzie...mam to porozkladane po całym pokoju i nie wiem co robić...

    • Przez Rekonij
      Witam
      Wie ktoś czy możliwe by było włożenie tłumika z dj3 do dj1. Nie wiem czy lagi dolne są w nich takie same i czy jest w ogóle możliwe żeby zamienić tłumik powietrzny na olejowy. Dodam jeszce że obydwa tlumiki byly by z tego samego roku czyli 2008. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi
    • Przez mihau000
      Popłynąłem z serwisem amortyzatora. Mimo, że ten model jest łatwy w serwisowaniu to chyba przez chwilę odcięło mi myślenie. Otóż "sitko" w tłumiku (o ile można to tak nazwać), nie chce puścić. Kręciłem regulację palcami, lekko, ale widocznie gdzieś złapało i trzyma. Jako że jest to plastik i aluminium rozwiązania - siłowe to ostateczność. Kolejną rzeczą jest to, że już zgłupiałem i nie wiem w którą stronę kręcić - z manuala dostępnego na stronie http://my-sport.spb.ru/manual_1/index-16.htm ze stron 8 i 14 wydaje mi się, że same sobie zaprzeczają. Dołączam zdjęcia, jestem niewyspany i z opisu nie wiadomo o co chodzi


    • Przez sznib
      Natknąłem się ostatnio na ciekawy filmik na YT dotyczący ustawienia tłumienia dampera:
       

       
      Przyznam że  ie wiedziałem o tej metodzie i tłumienie zawsze ustawiałem "na czuja".
      Dla tych co się nie lubią z j. angielskim lub też nie chcą słuchać kilkunastu minut nawijki streszczę sprawę pokrótce:
       
      Zakres regulacji tłumienia w damperach jest dość duży, ale ma on na celu dostosowanie tego parametru do wagi bikera, ewentualnie do stylu jazdy. I tak, mamy tylko JEDNO optymalne ustawienie, plus dwa kliki na ostre zjazdy. Jak znaleźć optymalne ustawienie? Potrzebny będzie większy krawężnik i kolega do pomocy (sytuacja na filmiku od 4.20). Oczywiście prawidłowo ustawiony SAG, wszelkie blokady czy platformy wyłączone. Zaczynamy od małego tłumienia, zjeżdżamy z krawężnika z prędkością ok. 10km/h, na siedząco, nie tykamy hebli. Kolega obserwuje jak się zachowuje tylne zawieszenie po zjechaniu z krawężnika. Jak widać na filmiku damper ugiął się i wyprostował aż trzy razy. Dajemy więc większe tłumienie i ponawiamy zjazd z krawężnika. Próby ponawiamy zwiększając tłumienie o jeden klik do momentu kiedy będzie tylko jeden cykl ugięcie wyprostowanie. I to jest właśnie to optymalne ustawienie tłumienia. Osoby lubiące ostre zjeżdżanie mogą zmniejszyć tłumienie o max 2 kliki, nie więcej.
      Tyle. Proponuję temat przykleić, bo info w nim zawarte jest dość istotne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...